Geen duimbreed

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum:  28 februari

Titel:  Geen duimbreed

Lezen: Mat. 24:15-35

Tekst van vandaag:

Mattheüs 24:35

35   De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen zeker niet voorbijgaan.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    De Here Jezus, die nog steeds aan het profeteren is over het einde der tijden,

Wat?  Zegt, nadat Hij veel gezegd heeft over de grote verdrukking, dat Zìjn woorden zeker niet voorbij zullen gaan, dat ze waar zijn en uit zullen komen.

Waar?  Hier op deze aarde, waar al die verschrikkingen zullen plaatsvinden en in de hemel, waar ze geregisseerd worden

Waarom?  Zìjn Woorden en al Gods Woorden zijn waar en waarachtig. Je kunt er op bouwen. Je kunt ze interpreteren, maar er zeker niet aan tornen.

Wanneer?  Wanneer het gebeurt weet niemand, maar let op de vijgeboom, een symbool in de Bijbel voor Israël, als  die uitspruit is de zomer nabij. Dus kijk vandaag de dag naar Israël. Sinds 1948 is er iets in de geschiedenis veranderd.

Waarvoor?  Niemand kan en mag aan het Woord van God komen, het is  vast en zeker en waar. Het zal geen duimbreed wijken, zie Maarten Luther en dat geldt nog steeds. Vertrouw op Zìjn onfeilbaar Woord, dan kom je niet bedrogen uit.

Waartoe?  Velen denken dat we niet door de grote verdrukking zullen gaan, maar als ik dit  zo lees, denk ik er anders over, is het eerder, dan valt het mee. Maar wat het allerbelangrijkst is, is dat we het wapen  van de Geest gebruiken en onderhouden, het kennen en het van buiten leren, want het zal niet wijken!

Gebed:  Ja, Heer, Uw Woord is waar en waarachtig, een troost in verdriet en een machtig wapen in de strijd. Hoewel er de afgelopen eeuwen aan getornd is door die en genen, waakt U er zelf over en zien we het nog steeds als de kracht van God, die behoudt. Dank U voor Uw Woord, dank U voor Uw Geest.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees