Waakzaam

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's
Op weg naar Passie en Pasen

Datum:  1 maart

Titel:  Waakzaam

Lezen: Mat. 24:36-51

Tekst van vandaag:

Mattheüs 24:42

42   Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    Wij, allemaal

Wat?  Moeten waakzaam zijn, opletten en nog steeds aan de slag blijven

Waar?  Hier en nu, in ons dagelijks leven

Waarom?  Omdat niemand, zelfs de engelen in de hemel niet, weet, wanneer de Here Jezus terugkomt. Alleen de Vader weet dat. (vers 36)

Wanneer?  Dat weet dus niemand, laat je dus niet opjutten als er iemand is die een datum noemt, of een jaartal. Niemand weet het, alleen de Vader, maar wel waakzaam blijven, opletten en doorgaan

Waarvoor?  Ik ken een jeudvereniging die 'Werkend Wacht Ik' heet en dat is precies de kern van dit stukje. Waakzaam zijn en opletten en ondertussen doorgaan met de taak die je van God gekregen hebt.

Waartoe?  En onze kerntaak is, van iedere christen en van iedere kerk: de oogst binnenhalen. De grote opdracht geldt ook nog steeds vandaag, het is onze mars instructie. Zoals Reinhardt Bonke het noemt: we moeten de hel leegroven. Al het andere is bijzaak. Zielen winnen voor Jezus is onze hoofdzaak. Dus wees waakzaam en zie wie je vandaag nog kunt winnen voor Jezus! Want Hij komt!

Gebed: Ja, Heer, dàt U komt is zeker, wanneer U komt, weet niemand. Maar tot aan die  dag wil ik werkzaam zijn in de oogst, om  die binnen te halen, om zielen te winnen voor U, Here Jezus.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees