Krachtterm

0 views
Skip to first unread message

Opfrisser Met De 7 Wees

unread,
Feb 17, 2013, 2:44:13 AM2/17/13
to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's 

Datum:  17 februari

Titel:  Krachtterm

Lezen: Marc. 11:12-26

Tekst van vandaag:

Markus 11:23

23   Want, voorwaar, Ik zeg u: wie tegen deze berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen, en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven dat wat hij zegt, gebeuren zal, het zal hem gebeuren wat hij zegt.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    Iedereen, die geloof heeft

Wat?   En spreekt, met autoriteit, zonder twijfel

Waar?  In iedere situatie, tegen elk probleem


Waarom?  Onze woorden hebben kracht, in negatieve zin, zoals  hier waar de Here Jezus de vijgeboom vervloekt, als  ook in positieve zin, als we zegenen.

Wanneer?  Wanneer wij in ons hart niet twijfelen en in God geloven. Dat is het instrument wat God ons heeft gegeven om wonderen de doen, de zieken te genezen. Spreken tot de berg.

Waarvoor?  Zoals de Here God in het begin door Zìjn Woord de hemel en de aarde schiep, zo heeft ook het woord dat wij in die autoriteit spreken, kracht. Ook in negatieve zin, wat we over onszelf of anderen uitspreken kan effect hebben. Daarnaast moeten we afrekenen met twijfel en ongeloof en niet spreken tot degene die buiten ons is, in de hemel, maar namens Hem die in ons woont, de heilige Geest. Dat is een andere manier van bidden dean die we misschien tot op heden gewend zijn.


Waartoe?  Dan is het ook belangrijk dat we naast ons geloof, ook niets meer is wat tussen ons en anderen instaat, onvergevingsgezindheid is een ernstige wortel van bitterheid die vaak oorzaak is van ziekte en dus ook gebedsverhoring in de weg kan staan. Maar wat hebben we een power in ons! Daar moeten we uit leren spreken en verwachten dat er grote dingen gaan gebeuren!


Gebed:  Ja, Vader, door Uw Geest heeft U ons zoveel macht en kracht gegeven, dat bergen moeten wijken in de naam van Jezus en dat er eigenlijk geen problemen meer zijn, die wij niet de baas zouden kunnen. Maar help ons, Heer  om af te rekenen met twijfel en ongeloof. Dan gaan we grote dingen zien! Ik zie er naar uit!

Arie de Paauw   



Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd. 


 

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 

 #opfrisser7wees  

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages