Complimenten

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's
Op weg naar Passie en Pasen

Datum:  3 maart

Titel:  complimenten

Lezen: Mat. 25:14-30

Tekst van vandaag:

Mattheüs 25:21

21 Zijn heer zei tegen hem: Goed gedaan, goede en trouwe slaaf,  over weinig bent u trouw geweest, over veel zal ik u aanstellen; ga in, in de vreugde van uw heer.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  Zijn Heer, in deze gelijkenis een beeld van de Here God

Wat?  Geeft aan de trouwe slaven, dienaren een compliment: goed gedaan!

Waar?  Bij zijn terugkomst, het oordeel waar iedereen verantwoording moet afleggen voor hetgeen hij of zij wel of net gedaan heeft.

Waarom?  Over weinig zijn ze getrouw geweest, ze hebben de talenten die ze gekregen hebben verdubbeld, er uit gehaald wat er in zat. 100 % rendement.

Wanneer?  Wanneer wij ook dat compliment willen hebben, zullen wij met de gaven en talenten die God ons gegeven heeft aan de slag moeten, we hebben ze niet voor niets.

Waarvoor?  Om de hemel te verdienen? Daar lijkt het wel op, want het loopt niet best uit met diegene die er niets mee gedaan had. Nee, de hemel kunnen we niet verdienen, maar we moeten wel verantwoording afleggen. Denk aan de gelijkenis van de schapen en de bokken en aan 1 Kor. 3:13-15

Waartoe?  Juist waneer wij aan de slag gaan in Gods koninkrijk met de gaven en talenten die God ons gegeven heeft, zul je merken dat jij je beweegt als een vis in het water. Dan kan je uren maken, zonder uitgeput te raken, omdat je in je doel bezig bent. We moeten dus in beweging komen. Of zoals ik gisteren in een stukje van Reinhardt Bonke las: God trekt ons wel uit de put, maar niet uit onze luie stoel. Daar zullen we zelf uit moeten komen. Maar dan is het straks ook complimentendag!

Gebed:  Dank U wel, lieve Vader, voor alle gaven en talenten die ik van U ontvangen heb, ik wil er mee aan de slag in Uw Koninkrijk, ik wel het rendement verdubbelen. Dank U dat U mij daartoe in staat stelt door Uw Geest!

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees