Gezegend is Hij

1 view
Skip to first unread message

Opfrisser Met De 7 Wees

unread,
Feb 16, 2013, 3:33:23 AM2/16/13
to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's 

Datum:  16 februari

Titel:  Gezegend is Hij

Lezen:Joh. 12:12-19

Tekst van vandaag: 

Johannes 12:13

13 namen zij de takken van de palmbomen en gingen de stad uit Hem tegemoet en riepen: Hosanna!  Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere, de Koning van Israël!
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?    Het publiek, dat erbij geweest was of ervan gehoord had, dat Jezus Lazarus uit de dood had opgewekt.

Wat?  Nemen de takken van de palmbomen en gingen Jezus tegemoet, roepende Hosanna, wat betekent: Geef toch hulp, Here

Waar?  In Jeruzalem, bij de intocht, een koning waardig.


Waarom?  Zij verwachten, in het licht van het wonder van Lazarus opwekking en al de andere wonderen en tekenen die de Here Jezus had gedaan, een verlossing van de Romeinse overheersing. Een aardse Messias dus.

Wanneer?  Eén week voor Pasen, binnen een week zouden ze wat anders roepen!

Waarvoor?  Wat verwachten wij van Jezus? Dat Hij al onze aardse problemen zal oplossen en dat wij gewoon verder kunnen gaan met ons leventje? Een wonderdoener, die het wel allemaal zal regelen? Natuurlijk is voor de Here niets te wonderlijk, maar er moet eerst afgerekend worden met hèt probleem van de mens, collectief en van ieder van ons persoonlijk: de zonde.


Waartoe?  Wanneer dat probleem is opgelost, dat is, als we onze zonden belijden en ons laten schoonwassen door Zijn kostbaar bloed en ons van de zonde afkeren, in de kracht van de heilige Geest, dan kan God in al onze andere problemen komen met Zìjn oplossing en wonderen doen. Laten we ons daarom in de komende weken, tot Pasen, verootmoedigen voor Hem, vragen aan de heilige Geest om ons in ons leven de plaatsen aan te wijzen, waar nog bekering nodig is en ons zo voorbereiden om het lijden, sterven en overwinnen van onze Heiland. 


Gebed:  heilige Geest, U overtuigt van zonde, gerechtigheid en oordeel. Ik bid U dat U mij de komende tijd nog dingen zult aanwijzen,die tussen mij en God instaan, zodat ik mij, met Uw hulp, daarvan kan bekeren. Dank U wel voor uw ontdekkende liefde voor mij, dat er geen schaamte of  angst zal zijn, maar alleen uw liefdevolle genade, die vergeeft. Hosanna, Here, geef hulp.

Arie de Paauw   



Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd. 


 

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 

 #opfrisser7wees  

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages