Oliedom

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's
Op weg naar Passie en Pasen

Datum:  2 maart

Titel:  Oliedom

Lezen: Mat. 25:1-13

Tekst van vandaag:

Mattheüs 25:2

Vijf van hen waren wijs en vijf waren dwaas.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  De 10 maagden in de gelijkenis over de wederkomst

Wat?  De helft was wijs en de andere helft niet, voorzichtig, staat er in het Grieks

Waar?  Op weg naar de bruiloft, de bruiloft van het Lam

Waarom?  Het gaat om de olie, een veelgebruikt  beeld in de Bijbel van de heilige Geest. Het al of niet hebben van die olie is  dus cruciaal

Wanneer?  Wanneer we klaar willen zijn voor de wederkomst is het hebben, het vervuld zijn met de heilige Geest van essentieel belang.

Waarvoor?  Hij leidt ons, in alle omstandigheden door moeilijkheden heen. Helpt ons bij het volbrengen van anders onmogelijke taken, geeft ons Zìjn gaven, bovennatuurlijk en zal dus ook in het laatst onmisbaar blijken.

Waartoe?  Het hebben, bezitten, vervuld zijn met die Geest, die met onze Geest getuigt dat wij kinderen van God zijn, zal ons toegangskaartje zijn tot het bruiloftsmaal, omdat Hij het is die ons in vuur en vlam houdt voor Jezus, ons geloof, ook, of misschien  wel juist in moeilijke tijden, te volharden. Vraag is, zijn wij vol van die Geest en is ons geloof constant brandend in ons? Zo niet, vraag Hem om je te vullen of iemand die je vertrouwt om voor je te bidden, want het is oliedom om dat niet te zijn!

Gebed:  Heer, vul mij opnieuw, iedere dag opnieuw, met Uw heilige Geest, want die heb ik zo nodig, zonder Hem kan ik niet, wil ik niet. Verse olie, Heer, ook vandaag.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees