Voorgaan

1 view

Opfrisser Met De 7 Wees

to Zeven Wees
Opfrisser met de 7 w's

Datum: 19 februari

Titel:  Voorgaan

Lezen: Mat. 21:23-32

Tekst van vandaag:

Mattheüs 21:31b

31b Jezus zei tegen hen: Voorwaar, Ik zeg u dat de tollenaars en de hoeren u voorgaan in het Koninkrijk van God.
Uit: Herziene Statenvertaling
© 2010 Stichting HSV

Wie?  Hoeren en tollenaars, dus zondaars.

Wat?  Zullen de overpriesters en de oudsten van het volk, de religieuzen uit die tijd, voorgaan in het Koninkrijk van God

Waar?  In het laatste oordeel

Waarom?   Omdat zij zich bekeerd hebben en de religieuze mensen niet.

Wanneer?  Bij de prediking van Johannes de Doper

Waarvoor?  De Here Jezus heeft zojuist de tempel gereiningd en nu vraagt men Hem met welke bevoegdheid Hij dat doet, Hij antwoordt met een tegenvraag, een Joodse manier van gesprek voeren overigens, zij kunnen die vraag niet beantwoorden en dus doet Hij dat ook niet. Hij vertelt hun in plaats daarvan een gelijkenis.

Waartoe?  Hij laat hen het verschil zien tussen religie en relatie, tussen doen en alleen maar er over praten, maar als het er op aan komt niet thuis geven. Velen leven vanuit religie, rituelen etc., maar het gaat erom dat we ons daadwerkelijk bekeren, breken met de zonde en gemeenschap, relatie, hebben met de Zoon. 1 Kor. 1:9 Dat heeft pas eeuwigheidswaarde!

Gebed:  Ja, Heer, ik wil doen wat U zegt en leven in gemeenschap met U en de Here Jezus, door de heilige Geest. Tot eer van Uw Naam.

Arie de Paauw

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W's in je mailbox? Stuur  een  berichtje  naar opfriss...@gmail.com en je wordt toegevoegd.

Ook te lezen op www.Opfrisser.com   en op Twitter @opfrisser7wees  en  in boekvorm!

 #opfrisser7wees