Meeting 2010-02-01 - crtice sa sastanka

Igor Rumiha

to zagr...@googlegroups.com
Sastali smo se u m.a.m.i., prisutni: Dobrica, Boris i Igor. Imali smo svakakve
teme, od primarne rasprave o dobrim i lošim stranama CouchDBa i MongoDBa do
neobičnog ponašanja Perla pri kreiranju i korištenju closurea. Kao demo imali
smo ovaj mali komadić koda:

#!/usr/bin/env perl
use strict;
use warnings;

sub a {
my $x = 8;

sub b {
$x += 56;
}

sub c {
print $x, "\n";
}

return (\&b, \&c);
}

my ($b, $c) = a();

$c->();
$b->();
$c->();

Što je rezultiralo zanimljivom porukom:

Variable "$x" will not stay shared at ./test.pl line 9.
Variable "$x" will not stay shared at ./test.pl line 13.

Nakon malo pretrage po internetu ispada da je ova poruka nevezana uz našu
raspravu (tko i kako može mijenjati varijablu $x iz gornjeg koda) no vezana
je uz stvarni problem koji se, izgleda često javlja u
[mod_perl](http://tinyurl.com/nested-subs-my-vars) svijetu. Rješenje? (za
nestrpljive kojima se ne čita tekst na ovom linku) Treba koristiti anonimne
funkcije, tad se ovaj warning neće pojavljivati a varijabla $x bit će dostupna
svim zainteresiranima na način kako bi to i očekivali.

A na NoSQL fronti zaključili smo: MongoDB je 60tak puta brži od CouchDBa,
korisno je vrtiti 64bit verzije MongoDB servera jer 2GB i nije puno adresnog
prostra kad se radi s ozbiljnim bazama podataka.

Od ostalih sitnih detalja malo smo hvalili PostgreSQL i kudili MySQL,
raspravljali kako napraviti Data::Dump Moose objekata, a Perl paket koji je
iskrsnuo u raspravi a ja bi ga spomenuo je
[Shipwright](http://search.cpan.org/search?query=shipwright&mode=all).

Toliko za sad. Kolege, slobodno dopunite ako sam što zaboravio.

Slijedeći sastanak bi trebao biti 01.03.2010.

Pozdrav!

Igor Rumiha

Darko Prelec

to zagr...@googlegroups.com
2010/2/2 Igor Rumiha <igorr...@gmail.com>:

> Toliko za sad. Kolege, slobodno dopunite ako sam što zaboravio.

Thanx za report za nas koji nismo bili :)
Mogli bi te reporte na zagreb.pm sajt stavljat.

Igor Rumiha

to zagr...@googlegroups.com
2010/2/2 Darko Prelec <darko....@gmail.com>:

To mi je i bila namjera, ali trenutno pm.org ima hardverskih problema
pa sajt ne radi....

--
Igor Rumiha

Boris Shomodjvarac

to zagr...@googlegroups.com

E da i o tome smo raspravljali :)

Kaze Dobrica da im je crkla ploca pa sada traze plocu sa 8 PATA
prikljucaka, hmm PCI PATA kartice?... :)

Anyway pogledaj perl NOC http://log.perl.org/, ispalo je par servisa.

Boris.

signature.asc