Nvidia CEO'su Jensen Huang'dan uyarı: "Kodlama öğrenmeyin" - Son Dakika Teknoloji Haberleri | NTV Haber

Erkan Ture

Feb 29, 2024, 12:44:19 AMFeb 29
to yz-ve...@googlegroups.com

Celalettin Penbe

Feb 29, 2024, 3:54:21 AMFeb 29
to yz-ve...@googlegroups.com
Elbette zamanla bazı işler yok olacak veya değişim geçirecek ama bunu diyen kişinin firmasının halen yüzlerce yazılım mühendisi işe alım ilanı vermesi bunun ne kadar sansasyonel bir bilgi olduğunu gösteriyor. Belki 5 yıl sonra şimdiki manada yazılımcı olmayacak ama yapay zekaya yazılım yapacak/yaptıracak yazılımcılar/mimarlar olacak. Dünyayı mı uyarmak istiyor, ne yapmak istiyor bilemedim ve açıkçası şu anda bile İsrail'deki merkezlerine yüzlerce mühendis alımı yaparak midemi bulandırıyor!

image.png

Erkan Ture <erkan...@gmail.com>, 29 Şub 2024 Per, 08:44 tarihinde şunu yazdı:

--
Gruba davet etmek istediklerinize bu linki ulaştırabilirsiniz:
https://groups.google.com/g/yz-ve-insan/about

Akif Eyler

Mar 3, 2024, 4:45:57 AMMar 3
to yz-ve...@googlegroups.com
On Thu, Feb 29, 2024  Celalettin Penbe
[...]

Bence de aynen öyle... GPT modellerini kullandıkça şu hakikat ortaya çıktı: Konuyu iyice bilmiyorsanız, GPT'ye doğru soruyu soramazsınız, gelen cevabın doğru mu, palavra mı olduğunu anlayamazsınız. Yani kodlama bilmeyen birisinin, GPT ya da benzerleri ile anlamlı bir yazılım üretmesi yakın zamanda mümkün görünmüyor.

Aramızda işin uzmanları var, onlar ne diyor acaba?

Kendi yaptığım 3-4 kodlama denemesi çok başarılı olmadı.
Başarıya en yakın olanı şurada yayınlamıştım:
https://maeyler.github.io/JS/simple/word_count
Doğru: sıfırdan başlamak çok daha uzun sürerdi.
Doğru: Yeni mezun bir yazılımcı hemen yapamazdı.
Yanlış: YZ'dan gelen cevap kusursuzdu.

__MAE

ozgur tas

Mar 3, 2024, 5:21:45 AMMar 3
to yz-ve...@googlegroups.com
Hocam sizinle aynı fikirdeyim, 3-4 aydır yoğun olarak gpt’yi hem api hem üyelik üzerinden kullandım. Çok iyi sorular sorarsanız, güzel kod parçaları üretiyor, test caselet yazıyor vs. Ama bunları iyi bir uzman birleştirmezse sonuçta kodu scaffolding ötesine taşımak çok zor. Diğer taraftan benim aklım şunu almıyor yapay zeka yazılımları yapacak deniyor bu işi yapay zekanın anlayacağı kadar detaylı feed etmek o kadar da kolay bir iş değil, nasıl bu kadar büyük spekülatif açıklamalar yapıyorlar! Evet yapay zeka çok iyi bir copilot olabilir, ama nasıl yazılımcılar replace edebilir kısa vadede inanması güç.

Diğer taraftan metin sorularda çoktan seçmeli quizlerde çok başarılı kurumsal eğitimlerin sonundaki sorularını çok başarılı çözebiliyor 😄 %95 üzerinde sorunsuz cevaplıyor iyi context kurarsanız.

[...]

Ensar Gul

Mar 4, 2024, 1:54:21 AMMar 4
to yz-ve...@googlegroups.com
Şu andaki yapay zeka save acemi programcıların yazdığı programları yazabilir. Tabii bunun için de doğru komutlar verilmesi lazım. Uzman veya daha üst düzey programcıların yazacağı programı yazamaz. Peki diyelim acemi( junior) programcılara gerek kalmadı. Acemilik dönemini geçmeden nasıl uzman programcı olunacak? Ben öğrencilerime bu şekilde anlatıyorum . Ayrıca chatgpt gibi yapay zeka modellerini geliştirmek için üst düzey programcılara ihtiyaç var.
Ensar Gül

Ugur Seker

Mar 4, 2024, 2:13:04 AMMar 4
to yz-ve...@googlegroups.com
Şöyle düşündüğümüz için belki resim tam görülemiyor: YZ ya specleri tam vereceğiz ve o da bize gidip X/java/C vs kodu üretecek. Biz de gidip bunu compile edip çalıştıracağız.

Şöyle düşünürsek daha farklı bakabiliriz belki: YZ ye ne istediğimizi tarif edeceğiz, o da yapıp (compile/interpret, execute, vs) getirecek. Şu an interpreter/basic seviyesinde ama ilerlemesi devam edecektir.

Bir de günümüz için bir use case senaryo sunmak isterim. Bankacılık sistemleri 20-30 senelik legacy kodlar ile çalışır. 2 nesil ve bunca sene üzerinde izi olan on binlerden bahsetmek yanlış olmaz sanırım. Sisteme yeni bir kod eklemek (maintenance anlamında) 100 birim zaman alıyorsa, bunun 80 birimi mevcut  kodu okuyup  anlamak ile geçer. Gerekli analiz dokümanları varsa/bulursanız belki biraz daha hızlı olabilir.  YZ bu iş için bize anlamlandırmada büyük kolaylık sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Sağlıkla …

4 Mar 2024 Pzt, saat 09:54 tarihinde Ensar Gul <gul....@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/yz-ve-insan/A45258FD-F94B-4E5E-B72B-9F1EB0C93D56%40gmail.com adresini ziyaret edin.