Üniversitelerde yeni YZ bölümleri

Celalettin Penbe

Mar 6, 2024, 2:48:51 PMMar 6
to yz-ve...@googlegroups.com
Dün YÖK sayfasında şu haber vardı:

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Özvar, yapay zekâ, dijitalleşme ve büyük veri alanlarında üniversitelerde açılacak yeni program ve bölümleri açıkladı

Özvar: “Yapay Zekâ, Dijitalleşme ve Büyük Veri alanlarında üniversitelerde 2’si ilk kez olmak üzere 5 lisans ve tamamı yeni 12 önlisans programı açılacak

Lisans düzeyinde ilk kez açılacak:
1. “Veri Bilimi ve Analitiği” ile
2. “Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi”

İlk kez açılacak önlisans programları ise:
1. Yapay Zekâ Operatörlüğü,
2. Büyük Veri Analistliği,
3. Otonom Sistemler Teknikerliği,
4. Dijital Dönüşüm Elektroniği,
5. Robotik ve Yapay Zekâ,
6. Oyun Geliştirme ve Programlama,
7. Bulut Bilişim Operatörlüğü,
8. İmalat Yürütme Sistemleri,
9. Kurumsal Bilişim Uzmanlığı,
10. İnsansız Araç Teknikerliği,
11. Ön-Yüz Yazılım Geliştirme,
12. Arka-Yüz Yazılım Geliştirme olarak belirlendi

Ben şimdi girecek olsaydım sanırım Önlisans'ta 1., 5. ve 7. bölümleri tercih eder, 2 yılda bitirip hemen özel sektörde tecrübe kazanmaya başlardım :)

Bu gruptaki değerli hocalarıma bir soru: Yeni üniversiteye girecek öğrenciler için önereceğiniz ilk 3 bölüm hangisi olurdu?

selamlar..

Mahmut baydaş

Mar 6, 2024, 10:48:59 PMMar 6
to yz-ve...@googlegroups.com
Olsaydı, ilk tercihim olan 13-Doğal Dil İşleme Seçerdim. Önerilen tüm bölümler güzel bence.

6 Mar 2024 Çar, saat 22:48 tarihinde Celalettin Penbe <cpe...@gmail.com> şunu yazdı:
--
Gruba davet etmek istediklerinize bu linki ulaştırabilirsiniz:
https://groups.google.com/g/yz-ve-insan/about

Ercan Oztemel

Mar 7, 2024, 3:31:21 AMMar 7
to yz-ve...@googlegroups.com

YÖK bu programları bir komisyon kurup kapsamlı değerlendirmeler neticesinde belirlemiştir. Her programın 2 yıllık eğitim içeriği dahi belirlenmiştir.

Eğer belirlenen içerikleri verecek eğitim kadroları oluşturulur ise hangisi seçilirse seçilsin, çok faydalı  bir netice alınacaktır.

Prof. Dr. Ercan Oztemel

Erkan Ture

Mar 7, 2024, 4:31:55 AMMar 7
to yz-ve...@googlegroups.com
Evet, ben de öncelikle bu program hangi üniversitede açılıyor, akademik kadrosunda kimler var, bunları araştırırım.
Para kazanmak için rüzgar yönünde giden kurumlardan uzak dururdum.

7 Mar 2024 Per 11:31 tarihinde Ercan Oztemel <ercano...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/yz-ve-insan/007501da7069%24d2b95810%24782c0830%24%40gmail.com adresini ziyaret edin.

Celalettin Penbe

Mar 7, 2024, 6:52:18 AMMar 7
to yz-ve...@googlegroups.com
Toplam 20 üniversitede açılacakmış:

Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi,
Atatürk Üniversitesi,
Bursa Teknik Üniversitesi,
Ege Üniversitesi,
Eskişehir Teknik Üniversitesi,
Gaziantep Üniversitesi,
Harran Üniversitesi,
Karabük Üniversitesi,
Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Kayseri Üniversitesi,
Kocaeli Üniversitesi,
Konya Teknik Üniversitesi,
Manisa Celal Bayar Üniversitesi,
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi,
Sakarya Üniversitesi,
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi,
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi,
Trakya Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi

Ayrıca büyük üniversitelerin hocaları da online ders verecekmiş, böylece öğrenciler farklı hocalardan ders alabilecekmiş.

selamlar..