Sora

Ensar Gul

Feb 16, 2024, 1:11:56 AMFeb 16
to yz-ve...@googlegroups.com

Ali Aydin Selcuk

Feb 16, 2024, 2:34:35 AMFeb 16
to yz-ve...@googlegroups.com

Gercekten olaganustu hocam. Bir kac cumleden ne videolar cikartiyor makina...

Bu arada, Bilgisayar Muhendisligi programlarinda (lisans veya lisansustu) Computer Graphics ve Computer Animation gibi dersler vardir malum.

Bu videolari gordukten sonra o derslerde ogretilen onca matematigin ne anlami kaldi diye dusunmeden edemiyorum.

--
Ali Aydın Selçuk
Dept. of Computer Engineering

--
Gruba davet etmek istediklerinize bu linki ulaştırabilirsiniz:
https://groups.google.com/g/yz-ve-insan/about

Akif Eyler

Feb 16, 2024, 3:29:19 AMFeb 16
to yz-ve...@googlegroups.com
Hakikaten çarpıcı... Madalyonun arkasında ise şu soru var:

On Fri, Feb 16, 2024 at 10:34  Ali Aydin Selcuk
Bu videolari gordukten sonra o derslerde ogretilen onca matematigin ne anlami kaldi diye dusunmeden edemiyorum.

Yapay zekanın en büyük zararı belki de bu düşünce... Maalesef, "eğitime gerek kalmadı" düşüncesi giderek yaygınlaşıyor. Nasıl olsa bütün bilgiler ve araçlar "avucumuzun içinde"...

Ama bu araçları geliştirenler, "gereksiz bulunan" o matematiği kullanıyor. Galiba matematik bilmeyenler, bilenlerin geliştirdiği araçlara mahkum olacak.

__MAE

Ali Aydin Selcuk

Feb 16, 2024, 4:02:14 AMFeb 16
to yz-ve...@googlegroups.com

Evet hocam, haklisiniz. Matematik YZ gelistirmek icin tabii gerekli.

Benim kastettigim daha farkli bir seydi: Animasyon programlarinda kullanilan matematiksel modelleme, calculus, diferansiyel denklemler, vb. seyler animasyon gelistirmek icin anlamini kaybediyor demek istemistim.
Bu videolari gordukten sonra su anda doktorasi icin Computer Animation dersi alan bir ogrenci derste ogretilen materyalin tamamen irrelevant hale geldigini hissetmez mi?

Gorunen o ki animasyon icin gereken matematiksel modelleri biz kurmayacagiz; nasil calistigini pek de anlamadigimiz YZ modelleri kuracak.

[...]

Ensar Gul

Feb 16, 2024, 4:19:01 AMFeb 16
to yz-ve...@googlegroups.com
Resim işlemede de  ( image processing) benzer bir durum oldu. Kenar bulma resim içindeki bir nesneyi bulma üzerine çok sayıda araştırma yapıldı ve makale yazıldı. Şimdi derin öğrenme ile bu işler sıradan bir iş haline geldi. Telefonun kamerası bile çekilecek fotoğrafta insan varsa hemen yüzüne bir çerçeve çiziyor.
Ensar Gül

Ercan Oztemel

Mehmet Güler

Feb 18, 2024, 11:53:24 PMFeb 18
to yz-ve...@googlegroups.com
"eğitime gerek kalmadı" düşüncesi giderek yaygınlaşıyor. Nasıl olsa bütün bilgiler ve araçlar "avucumuzun içinde"...
Hocam eğer bu hızla ilerlerse, ki ilerleyecek gibi duruyor, herhangi bir konuyu çalışmak isteyen birisi örneğin "bana istatistikte hipotez testini anlatan bir video hazırla, dersi de Einstein anlatsın" diyerek istediği konu hakkında istediği kişinin oynadığı video hazırlatabilir ve o konuyu çalışabilir. Eğitime gerek kalıp kalmayacağını bilmiyorum ancak eğitmenleri yerinden etmesi çok zor değil gibi sanki.

Mehmet Güray Güler

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/yz-ve-insan/C4C8E8B8-CEA9-43FE-9A69-9AA7EA0DB9BA%40gmail.com adresini ziyaret edin.

Ali Aydin Selcuk

Feb 25, 2024, 3:51:01 AMFeb 25
to yz-ve...@googlegroups.com

Şu da olağanüstü:

A video generated from a text prompt using OpenAI Sora.

Prompt: Photorealistic closeup video of two pirate ships battling each other as they sail inside a cup of coffee.

--
Sent from my mobile

--
paper-airplanes.jpg