Yapay Zekanın Tarihçesi

Akif Eyler

to yz-ve...@googlegroups.com
Uzun tatilin son günü, Yapay Zekanın Tarihçesi sayfasını güncelledim

Sayfaya uygun bir resim ararken şu kaynağı buldum:
yapay-zeka-zaman-cizelgesi -- güzel bir özet

Turkiye.ai YZ inisiyatifi hakkında bilgisi olan var mı?

__Akif Eyler__

tarihçe.jpg

Akif Eyler

to yz-ve...@googlegroups.com
On Sun, Jul 2, 2023
Turkiye.ai YZ inisiyatifi hakkında bilgisi olan var mı?

Bu soruyu tekrar gündeme getireyim

onur karadeli

to yz-ve...@googlegroups.com
Hocam merhaba,

Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi ile çalışma (düzenli etkinlikler, çalışma grupları... ) şansım oldu.
Can Sinemli, Betül Kübra Ekinci ile bağlantılarım var, sağlayabilirim. Nasıl bir ihtiyaç var ?

Saygılarımla
Onur Karadeli

--
Gruba davet etmek istediklerinize bu linki ulaştırabilirsiniz:
https://groups.google.com/g/yz-ve-insan/about

Akif Eyler

to yz-ve...@googlegroups.com
On Mon, Jul 10, 2023 at 8:28 PM onur karadeli
Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi ile çalışma (düzenli etkinlikler, çalışma grupları... ) şansım oldu.
Can Sinemli, Betül Kübra Ekinci ile bağlantılarım var, sağlayabilirim. Nasıl bir ihtiyaç var ?

Teşekkür ederim, nasıl bir ihtiyaç olduğunu ben de bilmiyorum

Aslında dünyanın yapay zekaya değil doğal zekaya ihtiyacı var :)

Neyin nasıl gelişeceğini, neyin neden tutulacağını kimse tahmin edemiyor...

Mobil cihazlar bir ihtiyaç değildi, kablolu telefon ve masaüstü bilgisayar "her işimizi görüyordu"

... ama bugün gelinen noktada iki teknoloji birleşti ve yepyeni ihtiyaçlar ortaya çıktı

Benzeri bir gelişme yapay zeka yazılımında da beklendiği için bu grubu kurduk, ihtiyacın ne olduğunu birlikte göreceğiz

__MAE

Alpay Alkan

to yz-ve...@googlegroups.com
Merhabalar hocam,

Dümyada tekilleşmeyi/kişiselleşmeyi destekleyen mobilleşme trendi var sanki, sürekli.
önce arabalar
sonra mobil cihazlar
sonra belki kişisel enerji istasyonları, kişisel zevk amaçlı üretilen robotlar vs.

Akif Eyler

Mar 3, 2024, 4:28:34 AMMar 3
to yz-ve...@googlegroups.com
Geçen yıl bu zamanlarda başlayan YZ heyecanım, daha sonra beklentilerin altında kalan ürünleri kullandıkça sönmüştü. En son aşağıda görünen tarihçeyi hazırlamıştım.

ABD'de yaşayan eski bir arkadaşım dün ilginç bir link göndermiş, teşekkür ederim.
https://theconversation.com/weve-been-here-before-ai-promised-humanlike-machines-in-1958-222700
Özet olarak, "bu filmi daha önce görmüştük, tarih tekerrür etmese de kafiyelidir" diyor.

Bir tarihçe linki de bu yazıda var, öncekinden daha iyi olabilir:
https://www.daniellejwilliams.com/_files/ugd/a6ff55_cac7c8efb9404a208c0ecd284ff11ba7.pdf
DİKKAT: 34 Mbyte