Google Gemini

Celalettin Penbe

to yz-ve...@googlegroups.com
Google bugün en büyük ve en yetenekli diye lanse ettiği, metin, görüntü, ses, video ve kod üzerinde akıl yürütme yeteneğine sahip çok modlu yapay zeka modeli Gemini'yi tanıttı.

Temel olarak Gemini'ye farklı modalite kombinasyonları veriliyor (ör. görüntü ve metin) ve Gemini'nin bir sonraki adımda ne olabileceğini tahmin ederek yanıt vermesi sağlanıyor. Gemini'nin bu modları sorunsuz bir şekilde bir araya getirme (akıl yürütme) yeteneğini sergileyen videoyu şuradan izleyebilirsiniz:

Hands-on with Gemini: Interacting with multimodal AI (Gemini ile uygulamalı çalışma: Çok modlu yapay zeka ile etkileşim): https://www.youtube.com/watch?v=UIZAiXYceBI

Kaynaklar:

Google bu özelliği Bard ile de entegre ediyor.

Bu arada uzun bir aradan sonra bugün Bard'ı bir deneyeyim dedim, güncel konulardan sordum, biraz zorladıktan sonra hiç beklemediğim yanıtlar aldım?

image.png

Aynı soruya ChatGPT ise suya sabuna dokunmayan bir cevap verdi:

image.png

selamlar..

Ali Aydin Selcuk

to yz-ve...@googlegroups.com

Bu guzelmis Celallettin hocam, tesekkurler.

Bir sey merak ettim: Ayni soruyu Gemini'ye Ingilizce olarak sorsaniz yine boyle guzel bir cevap verecek mi acaba?

Tesekkurler, selamlar,

--
Ali Aydın Selçuk
Dept. of Computer Engineering

--
Gruba davet etmek istediklerinize bu linki ulaştırabilirsiniz:
https://groups.google.com/g/yz-ve-insan/about

Erkan Ture

to yz-ve...@googlegroups.com
Teşekkürler Celalettin kardeşim. Yakında BARD'ı kapatırlar veya yönetimini istifaya zorlarlarsa şaşırmam😉

Celalettin Penbe

to yz-ve...@googlegroups.com
Bu guzelmis Celallettin hocam, tesekkurler.

Bir sey merak ettim: Ayni soruyu Gemini'ye Ingilizce olarak sorsaniz yine boyle guzel bir cevap verecek mi acaba?

Denedim, başlarda hık-mık etti ama zorlayınca mecbur kaldı hocam :)

Mailde uzun olmasın diye yazışmanın linkini paylaşıyorum: https://g.co/bard/share/89b9fc83a66f

selamlar..

Celalettin Penbe

to yz-ve...@googlegroups.com
Teşekkürler Celalettin kardeşim. Yakında BARD'ı kapatırlar veya yönetimini istifaya zorlarlarsa şaşırmam😉

Bunlardan her şey beklenir Erkan hocam ama Bard kendini kaynaklarla sağlama alıyor, yani bir bakıma "ben sizin yazdıklarınızı gösteriyorum, bunlar da belgeleri" diyor :)

Cevaptaki verilen kaynaklara ek olarak "recheck" (türkçeye "yanıtı tekrar kontrol et" diye çevirdik - renkli G simgesi) deyince bazı metinleri yeşil yaparak yazdıklarını destekleyici kısımları gösteriyor. Mesela gönderdiğim İngilizce sohbetteki metinleri desteklediği yerler olarak şunları gösteriyor:

selamlar..

Ali Aydin Selcuk

to yz-ve...@googlegroups.com

Teşekkürler hocam. 🙂👍