OpenAI dönüm noktasında

Akif Eyler

to yz-ve...@googlegroups.com
ChatGPT ilan edildikten tam bir sene sonra, başarılı CEO'nun görevine yönetim kurulu tarafından son verildi. Haberi Barış Özcan'dan duydum:
https://barisozcan.com/openai-sam-altmani-neden-kovdu-yapay-zeka-dunyasinda-sirada-ne-var/

Ardından Yusuf Mercan şu haberi paylaştı -- güzel bir analiz, son iki paragrafın tercümesi:

Altman'ın görevden alınması, OpenAI'nin sıra dışı yapısında çarpıcı bir deney olarak görülebilir. Bu deneyin artık bildiğimiz şekliyle şirketi çözmesi ve bununla birlikte yapay zekanın gidiş yönünü sarsması mümkün. Altman, yatırımcıların baskısı ve mevcut çalışanların tepkisi üzerine şirkete dönerse, bu hamle büyük bir güç konsolidasyonu olacak. Sözleşmelerine ve yüce inançlarına rağmen, OpenAI'nin sonuçta sadece geleneksel bir teknoloji şirketi [yani açık değil kâr amaçlı] olduğu ortaya çıkacak.

Altman'ın göreve dönmese de, bu çalkantılı hafta sonu çağımızın en önemli teknolojisinde ne kadar az insanın söz sahibi olduğunu gösterdi. Yapay zekanın geleceğini, zengin tekno-iyimserler, gayretli felaket tellalları ve milyarlarca dolarlık şirketler arasındaki ideolojik mücadele belirliyor. OpenAI'nin kaderi tehlikede olabilir, ancak şirketin kibri (adını aldığı açıklık) sınırlarını gösterdi. Geleceğe kapalı kapılar ardında karar verilecek gibi görünüyor.
https://archive.is/2023.11.21-051959/https://www.theatlantic.com/technology/archive/2023/11/sam-altman-open-ai-chatgpt-chaos/676050/
(bu linkten bakınca reklam görmüyorsunuz)

Günün haberi, Altman'ın göreve döneceği yönünde...

__Akif Eyler__