Cafe Felsefenin F'si :)

www.19.org

to yuzondort
Bir an önce İstanbul'da birkaç lokal açmak lazım.
Ankara'dan Selim, İstanbul'dan Ahmet bir araya gelip bu konuyu
tartışacaklardı.

Böyle bir yer için iki isim de buldum:

Cafe: Felsefenin F'si
veya
Cafe 114

Ne dersiniz?

Yasin Çolak

to yuzo...@googlegroups.com
"Hikmet 19"
Ben de bunu teklif edeyim...

> Date: Tue, 14 Aug 2012 13:47:47 -0700
> Subject: 114 Cafe Felsefenin F'si :)
> From: edipy...@gmail.com
> To: yuzo...@googlegroups.com
>
> Bir an �nce �stanbul'da birka� lokal a�mak laz�m.
> Ankara'dan Selim, �stanbul'dan Ahmet bir araya gelip bu konuyu
> [...]

Hasan

to yuzo...@googlegroups.com
Selam....Istanbul'un farkli semtlerinden veya disindan gelen gönül ve fikir
dostlarinin bulustugu siradisi Cafe...kulaga hos geliyor....:)

Insha'Allah birgünü orada bütün gönül dostlarimla bulusup Quran'in Q'sunu,
Felsefenin F'sini tartismak nasip olur....

Selam ve sevgiler,

HO

to yuzondort
İnşallah...

T U N C A

to yuzo...@googlegroups.com
Selamlar
İSİM :  Cafe K F

Kuran ve Felsefe baş harfleri ayrıca okunuşu güzel. Kafe Kafe gibi

MEHMET TUNCA DEMİRBAŞ

15 Ağustos 2012 00:28 tarihinde Hasan <HasanO...@t-online.de> yazdı:

--
Gruba yazı asmak için: yuzo...@googlegroups.com
Gruptan çıkmak için: yuzondort+...@googlegroups.com

--

Av. M. Tunca Demirbas

www.19.org

to yuzondort
Teşekkür ederim Tunca isim önerdiğin için. Gerçi isim en son iş, ama
bazan biz sondan başlamayı tercih ediyoruz :)

İyi bir isim verebilmek için kendini başkasının yerine koymamız
lazım.

Yolda geçen birisi Cafe Z T görse ilgisini çeker mi? Veya Cafe P T?
veya Cafe K F? Başkası için aralarında hemen hemen hiç fark yok...
Hemen hemen diyorum, zira rastgele birilerinin isminin ve soyadıın baş
harfleri ise belki bir iki saniye ilgisini çekebilir... O kadar.

Ayrıca orijinal bir isim değil. Yüzlerce Cafe ismi var. İki harf ne
ilgi çekici ne de akılda kalıcı. Dahası, bilgi de vermiyor... Hani K
harfi ile başlayan yüzlerce kelime var. F harfiyle de...

Niye eleştiriyorum?

Bir kitaba ve bir şirkete veya bir derneğe başarılı bir isim vermek
öyle sandığın gibi kolay bir iş olmadığını göstermek için...

Düşünmeye devam :)

Selam,
Edip

On Aug 14, 6:22 pm, T U N C A <m.tu...@gmail.com> wrote:
> Selamlar
> İSİM :  Cafe K F
>
> Kuran ve Felsefe baş harfleri ayrıca okunuşu güzel. Kafe Kafe gibi
>
> MEHMET TUNCA DEMİRBAŞ

T U N C A

to yuzo...@googlegroups.com
Selamlar,

Eleştirin için Teşekkür ederim hakllısın bir çok noktada bence de.
Senin önermen de cafe 114, cafe 112 cafe 188 cafe 666 gibi bir şey olunca ona yakın bir öneri geldi aklıma :)

Haklısın isim en son iş bana kalırsa da. Şehir hayatında kafeler lazım belki, ancak ben şehir de yaşamıyorum, isimlerin ilgi çekmesi için bir gereklilik de göremedim, ticari bir işletme kaygısı ile yaklaşsaydım böyle bir isim asla zaten vermezdim haklısın :))

Bunun dışında benim kanaatım, kur'an da ki ayet gereği iman edenlerin evlerini mescite dönüştürmesi gerektiğine inanıyorum. Şehirlerde mescitler olmalı Kur'an Mescitleri bunların dışarısında cafe gibi oturacak bir yerler, istişare ve yardımlaşma, eğitim alanları vs. olabilir, musalla gibi ! ama şehirlerin içinden ziyade köylerde veya kasabalarda çalışmalar yapılmalı, gerçek üretici ve emekçi çünkü oralarda, şehirlerde genelde köleler var, akılları fikirleri kölelik, ancak yurdun geniş topraklarında üretimin olduğu bölgelerdeki cehalet tüm insanlarımızı kanser ediyor ve aç bırakıyor, ülkenin gerçek promlemleri bu bölgelerden kaynaklanıyor... Şehirlerdeki akıllı insanları toplayıp şehirlerin dışında çiftlik kentler kurulmalı, bunun ilk aşaması ise belki cafe kültürü olabilir, ancak hicret için gerekli bölgeler oluşturulup müminlerin birlikteliği sağlanmalıdır. Yoksa sıradan kültür evleri cafelerin bir anlamı olmaz, isimlerin ise bu işte hiç bir manası yok !
Selamlarımla,
Çalışmaya Devam :)

Mehmet

Abdurrahman yelboğa

to yuzo...@googlegroups.com
SİZCE KİM SUÇLU?
ÇOCUKLAR MI?
PARAYI VEREN VATANDAŞ MI?
YOKSA ALİMLER, MALİMLER, ZALİMLER Mİ?

Bugün sizinle, hazır Müslüman alemi bayrama hazırlanırken bayramdan önce kabirlerde yaşanan benimde ortaokula giderken yaşadığım ve hala yoğun bir şekilde yaşanan bir garabeti paylaşarak dikkatleri çekmek istiyorum.

Allah Kuranı dirilere öğüt olsun diye indirdiğini, indirilen Kuranın tam, detaylı, eksiksiz olduğunu ve sadece indirilene uymamız gerektiğini ve Allahtan başkasına kul olmayalım diye Kuranı kendisinin açıkladığı ifade ediyor.

Bu önemli ve çarpıcı gerçeğe kulak tıkayan atalarımız maalesef Allah’a ve Rasülüne ihanet etmiş,ve hayatımızın en önemli kitabını süslü kılıflar arasında saklamayı ve gönderildiği dil olan arapçayı kutsamayı ve zaman zaman kutsal ve süslü kılıflardan çıkarılan Kuranı ölülere hediye etmeyi din saymış ve bu ahmakça ve akılsızca uygulamanın nelere malolduğu üzerinde kafa yormadığı gibi bu zihniyet bu uygulamaya karşı gelenleri kendi uydurduğu Allah vasıtasıyla kendi bulunduğu cehenneme yollamıştır.

Bu akılsızca ve ahmakça uygulamanın sonuçlarından sadece bir yününün yoğun olarak yaşandığı kabirlerde bir göz atalım:

1995 yılında ortaokul yıllarında imam-hatipte okurken Kuranı Arap harflerinden okumasını öğrenen ben ve o dönemin çocukları ve gençleri arefe gününü ve bayram sabahını dört gözle beklerdik, sabahın erken saatlerinde gittiğimiz kabir kapılarında yaşları 12 ila 20 arasında değişen ve çoğunun başında takke olan (çünkü önemliydi) yaklaşık 100-150 arasında çocuk/genç görürdük. Bu çocuklardan biri olan ben kendime en uygun yeri seçer ve beklerdim. Sıra artık kabri ziyaret etmeye gelen insanları takip etmeye gelirdi ve sonunda yavaş yavaş kabre gelen insanlara bir atmaca kuşu gibi saldırma anı başlardı ve adeta pazaryerine dönen meydanda şu sözler arasında yoğun bir gürültü:

” Abla/Abi Kuran Okuyalım mı?”
” Abla/Abi/ Yasin Okuyalım mı?”
” Abla/Abi Hafızım ben”
” Abla/Abi ………………”

Neyse birisi seçerdi seni ve kabrin başına giderdik Yasin Suresi okumak şarttı fakat uzun bir sureydi ve bir çok müşterinin kaçmasına neden oluyordu, artık bir yöntem geliştirmek gerekiyordu, geliştirilmişti de işte artık bütün arkadaşların bildiği bu yöntem herkes tarafından müthiş kullanıyordu. Yöntem şuydu:

Yasinin ilk iki sayfasını oku daha sonra 6. sayfasına geç ve bitir sadakallahulazim… Koy parayı cebine diğer müşteriyi yakala. Akşam karanlığına kadar süren bu serüven sonunda çok paralar kazanırdık. Allah affetsin

İşte Kuranın kutsal sayılan arap harflerini anlamadan bilmeden papağan gibi tekrarlamayı din sayan bir zihniyetin bize bıraktığı miras ve sonuçları. Kabirleri ziyaret eden bir dünya vatandaş ve o vatandaşların parasına göz dikmiş bir dünya çocuk.

Date: Wed, 15 Aug 2012 04:22:12 +0300
Subject: Re: 114 Cafe Felsefenin F'si :)
From: m.t...@gmail.com
To: yuzo...@googlegroups.com