Hadislerin reddi tekrar başa dönmek olmaz mı?

Faruk Degirmenci

to yuzo...@googlegroups.com
Sa. Arkadaşlar, aranıza yeni katıldım. Ara ara buradan kafama takılan soruları paylaşmak istiyorum müsaadenizle..

Dün Alparslan Kuytul'a ait bir videoyu izledim. Diyor ki ; Nasıl ki 1453'ün İstanbul'un fethi olduğuna eminsek, sesimiz çıkmıyorsa, bunun atalarımızdan, nesilden nesile aktarılanlar olduğunu kabul ediyoruz da neden hadisleri kabul etmiyoruz?

Bu çerçevede; Hadisler ihtilafları minimuma indiriyor. Çıkan ihtilaflar zamanında Hz. Peygamber vasıtasıyla çözülmüş. Sonrasında bunlar ravilerle aktarılmış. Günümüze gelmiş.

Şimdi şunu düşünüyorum. Hadisleri kaldırdık aradan diyelim, beraberinde mezhepleri de. Hz Peygamber'de yok şu an. Ayetleri yorumlarken değişik yorumlar çıkacak, İhtilaflar çıkacak, Tekrar başa döneceğiz, biz gelecek nesillere, şu böyle düşünüyor, bu böyle düşünüyor diye tekrar aktarmalar olmayacak mı ? ismi belki mezhep olmayacak başka bir şey olacak.

Demek istediğim şu ki; içinden çıkılamayacak, hep devamlı başa dönen sonsuz bir döngü içerisine girilmeyecek mi ?

T U N C A

to yuzo...@googlegroups.com
Zaten başa dönmek gerekiyor, arı duru dine kardeşim. Ta İbrahim'in dinine ! ALLAH, yaratıcıdır ve kullarından haberdar olandır. Kitabı bırakıp giden bir ALLAH tasavvuru var milletin kafasında, sanki kitabı bıraktı da hidayete insanlar kendi başına erecek ! Hidayet yalnızca ALLAH'tandır.

 Yer de ve Göklerde tek ilah O'dur ve herşey ama herşey O'nun hükümranlığı altındadır. Sen diyorsun ki zavallı atalarımız böyle uyguladılar bir çok senelerini verdiler, bize bir sürü miras kaldı ve böyle olması gerekiyordu, peki etrafına bakmıyor musun bize kalan miras bir şeye benziyor mu ? Yoksa bu atalar akıllarını bile kullanmaktan aciz birer zavallılarmış, yani ALLAH'I  bırakıp da, kendileri de aciz olan ve ALLAH'A ulaşmak için yollar arayanların peşine mi düşelim.

 Direk ALLAH'dan dilesen de hidayeti O sana RABLİK edip öğretse olmayacağını mı düşünüyorsun şimdi sen ? Oysa Muhammed ne dediyse aynısı söylesek iş bitmiş olmuyor mu sana göre ? Bence bakış açın çok hatalı, ALLAH'ın üstün kudretini ve kulları üzerine her an hakim olduğunu ve her şeyden haberdar olduğunu yok saymak bu görüş ! Dikkat etmeni ve ALLAH'ı takdir edemeyenlerden olmamanı öneririm nacizhane olarak..

 Selam ve Sevgiler

Mehmet

16 Ağustos 2012 20:30 tarihinde Faruk Degirmenci <para...@gmail.com> yazdı:

--