Batı ve Doğu

cemal...@superonline.com

to yuzo...@googlegroups.com
Selam Edip,

Alacalı bulacalı renkler birçeşit pazarlama tekniği mi?

Ben oldum olası sade kapaklardan hoşlanırım :)

Bu arada mesaj atmışken sorayım bari.

Kur'an'nın indiği dönemde araplar için kaç yön tanımlaması vardı. Kur'an'da batı ve doğu var. Ancak Kuzey ve güney yönlerine hiç raslamadım. Hatta "Musa'ya vahyettiğimizde sen batı tarafında değildin" diyor ayet. Tur dağı mekkenin batısında değil kuzeyinde. Oyle sanıyorum ki Kur'an'ın indiği dönemde araplar yönleri iki kelime ile ifade ediyorlardı. Batı (Kuzey ve Batı), Doğu (Güney ve doğu)
Böylece iki batı ve iki doğu anlam kazanıyor.

TASLAMAN CANER

to yuzo...@googlegroups.com
Sevgili Cemal
Ben de uzun yillardir bu ayetin bahsettigin sekilde anlasilabilecegini dusunuyorum.
Dogrusunu ALLAH bilir. Senin calismalarin hep enteresan olmustur, yeni calismalarini dort gozle bekliyorum.
Selamlar
Caner

Volkan Gungor

to yuzondort
Selam Cemal,

Layth'in Where was Mohammed' (http://www.free-minds.org/moh) adli
makalesi beni dusunduruyor. Layth Muhammed'in Lut golu civarinda
yasamis oldugunu belirtiyor.

37:137 Siz yıkıntılarının yanından geçiyorsunuz; sabahleyin

Ayrica Layth'in makalesinde ilginc buldugum nokta ise zeytine ve
incire deyinildikten sonra ise Sina dagina ve BU guveniler kente diye
bir vurgu var. Bu guvenilir kent Suudi Arabistandaki Mekke ise, neden
incir ve zeytin ile dikkat cekiliyorda Hurma ya deyinilmiyor. Incir ve
Zeytin Arabistanda yetismiyor diye biliyorum. Wikipediye gore incir su
bolgede yetisir:

İncir (Ficus carica), anavatanı doğu Akdeniz ve güneybatı Asya
(Türkiye'den Afganistan'a kadar) olan, ağaç ya da ağaççık nitelikli
bir bitki türü ve bu türün meyvesidir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0ncir

Zeytin ise su bolgelerde yetisir http://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:2005olive.PNG.
Mekke'de yetismedigini gorebilirsin.

95:1 And olsun incire ve zeytine,
95:2 Sina Dağına,
95:3 Ve and olsun bu güvenilir kente (Mekke'ye) ki;

Muhammed'in Suudi Arabistandaki Mekke'de yasamis olduguna dair ne gibi
kanitlar var elmizde? Kuran'da gecen Mekke ismi Lut golunun
yakinlarinda olan bir sehirin ismi olabilir mi ve bu isim daha sonra
tahrife ugramis olabilir mi?

Selam

Volkan

Edip Yuksel

to yuzondort
Merhaba Volkan:

Bu tür spekülasyonlarla tarihi bir gerçek sorgulanamaz.. Muhammed'in
mesajı tahrif edilebilir, bir sürü haram veya dini ibadet
uydurulabilir... Bunlar hem mantiken hem kendi tecrübelerimizle gayet
mümkün... Ancak, tarihte böylesi başarılı bir dini, askeri ve siyasi
liderin doğum yerinin böylesine başarılı bir biçimde değiştirilmesi en
büyük mucizelerden birisidir. Sahtekarların böylesi bir mucizeyi
başarabileceklerine inanamıyorum.

Kuran'daki o yemine yaklaşımın bir varsayıma dayanıyor... Aradaki
ilişkinin sadece coğrafik olması varsayımına... Bu varsayımı
destekleyecek bir delilin var mı?

Selam,
Edip

Edip Yuksel

to yuzondort
Evet Cemal, kırmızılı ve turunculu renkler bir pazarlama tekniği:)

Doğu ve Batı konusundaki yorumuna gelince... Makul buluyorum... Dört
yön ismi de yeterli değil kuşkusuz, ama daireyi iki yerine sekize
bölebiliyor. İki doğu ve iki batı ifadesi dediğin gibi Kuzey ve Güney
eskikliğini doldurmaya yarayabilir... Astronomiyi pek bilmiyorum ama
acaba diyorum kuzey ve güney yönünde 46 derece hareket eden bir
yıldıza göre mi tayin ediyorlardı...

Selam,
Edip

HasanO...@t-online.de

to yuzondort
Merhaba Cemal,

Quran Günesin konumundan yola cikarak Dogu-Bati kavramlarini
kullaniyor, Dogu = Günesin dogdugu yer-ler, Bati = Günesin battigi yer-
ler.
Dogu (SHaRaQa) kelimesi türevleriyle 17 kere, Bati (GaRaBa) kelimesi
türevleriyle 16 kere tekrarlanir ve ikisinin toplami 33 eder ki, buda
Günes kelimesinin tekrar sayisinla (33) tam uyum arz etmektedir!
Ayrica gezegenimizde yanlis bilmiyorsam 24 saat icinde Günes 17-16
defa dogar ve batar, 41:53!

Selam,

H. O.

HasanO...@t-online.de

to yuzondort
Sevgili Volkan,

Layth'in sacmaliklarinin ciddiye alincak bir tarafi yok. Kible
kavramindan bile Mekkenin Kudus olmadigi gayet acikca anlasiliyor...

Selam,

H. O.