RE: 114 Re: Batı ve Doğu

cemal...@superonline.com

to yuzo...@googlegroups.com
Selam Edip,

BEnde 45 dereccelik bir açı ile ile dünyayı ikiye böldüklerini düşünüyordum. :) Çizginin soluna batı, sağına doğu diyorlardı allahu a'lem. Dolayısı ile yukarı batı da yere alan Tur dağı batı oluyor. Zaten yönler güneşin doğuş ve batışı ile alakalı olduğu için iki yön ismi olması gayet doğal.

Layth ayetlerden kabuledilemez inanılmaz spekulasyonlar çıkarıyor. Bekke'yi Kudus yapıyor. Oyle oluncada hacı Mekke'den Kuduse çeviriyor. Bu da yetmiyor Peygamber'in Lut gölü civarında yaşamış olduğuna inandırıyor kendini. Layth zeki bir boyle sacma spekulasyonlara nasıl girdigini anlayamıyorum.

Selam