"Genişliği gökler ve yer kadar olan Cennet"

cemal...@superonline.com

to yuzo...@googlegroups.com

19.org forumunda bu konuda bir tartışma çıkmış. Bu ayetin bilimsel bir çelişki içerdiği savı üzerine kurlu ufak bir tartışma...

Herşeyden önce gerçeğe ulaşmak istiyorsak şüphe etmekten, soru sormaktan çekinmemeliyiz. İbrahim peygamber bile tekrar dirilişi sorguladı.  Cevaplayamadığımız konularda 20:114 ayeti gereği acele etmemeliyiz.

Konu başlığındaki ayette çelişki olduğu savına gelince;  Ben tam aksini düşünüyorum ayet eğer "genişliği gökler kadar olan cennet" şeklinde olsaydı, o taktirde bir çelişki olurdu.  Allah cenetliklere göklerde tur atmaları için uzay gemisi mi verecek? Uzay boşluğunda dolaşan uçan "akan nehirler" ve uçan  "köşkler", uzay boşluğunda yetişen meyveler mi olacak? Cennet adlı evrenin yeri yok mu hiç?

Ayet açıktır; Cennetin karasal büyüklüğü "yer kadar", uzay büyüklüğü ise "gökler kadardır".  Böylece cennetin karasal büyüklüğü ile ilgili ilginç bir detay da Kur'an'da yer bulmuş oluyor; o da cennetin karasal büyüklüğünün dünyamız kadar olduğu

Selamlar, sevgiler...

Bu mesaj Superonline E-posta sisteminden gönderilmiştir.