114 Hadis Olmasaydı

www.19.org

to yuzondort
Facebook sayfama astığım ve büyük ilgi gören ve hatta başka sayfalarda
nazirelere konu edilen aşağıdaki makalemi bilginize sunuyorum. Acele
ile yazdığım için referansları verme gereği duymadım.

http://www.facebook.com/19.org?v=app_2347471856&ref=profile#!/notes/edip-yuksel/hadis-olmasaydi/387673606511

Hadis Olmasaydı

ORHAN: Selamun alleykum. bu forumda yeniyim. Turkcem ichin evvelden
uzr isterim. Azeribaycandan yaziyorum. Kusura bakmayin lutfen. bu
mevzuda sayin Edip Yuksel kardeshime bir soru sormak isterim. Bazi
makalelerinizi okudum ve tamamiyle hadislerden istifade etmediyiniz
dikkatimi chekti. Bir hur dushunen ve dinini sorqulamaktan korkmayan,
dushunmeyi farz bilen musluman olarak beyendim. Neden hadisler aynak
gibi kullanilamaz diyorsunuz? (yoksa ben mi yanlish anladim)

PS : ayrica kitaplarinizi Azerbeycandan bulamiyorum. chok okumak
isterdim. Yardimci ola bilirmisiniz?

Tewekkurler

EDIP: Merhaba Orhan, hoşgeldiniz. İnşallah görüşürüz tartışırız. Eğer
Türkçe okuyup anlayabiliyorsan lütfen, http://www.islamicreform.org
sitesinde online olarak yayımlanan İslami Reform için Manifesto
kitabıma bir bakınız.

Soruna gelince... Ben hadislere inanmaz olur muyum? Allah bizleri
Kuran yoluyla doğruya iletebilir mi? Kuran'ın dili anlamsız, genel,
karmakarışık değil mi? Hadisler olmadan Kuran'ı anlamak mümkün mü?
Hani, Muhammed peygamberden 230-300 yıl sonra gelen Buhari ve benzeri
hadis toplayıcıları olmasaydı İslam kaybolmaz mıydı?

Gerçi hadisler Muhammed peygamber döneminde yazılmadı ama hadis
olmadan milyonlarca müslüman nasıl yemek yiyeceğini, nasıl
yürüyeceğini, nasıl sakal uzatacağını, nasıl dişlerini fırçalayacağını
ve hatta nasıl tüvalete gideceğini bilebilir miydi?

Hadis, hadis. Sakın ha hadisleri unutma! Hadis çok önemli.

Hadis olmadan Kuran'ın ne kadar değeri olurdu?

Hadis olmasa örneğimiz Muhammed peygamberin 54 yaşındayken 9 yaşında
bir kızla evlenme sünnetini nereden öğrenebilirdik?

Hadis olmasaydı recim ile ilgili bir ayetin varlığını ve bunun kutsal
bir keçi tarafından yenip metin olarak neshedildiğini ama hükmen baki
kaldığını nereden bilebilirdik?

Hadis olmadan hacamat gibi bir sağlık bilgisinden nasıl haberimiz
olabilirdi?

Hadis olmasaydı, Muhammed peygamberin parmağıyla ayı ikiye böldüğünü
ve yarısının Ali bin Ebi Talib'in bahçesine düştüğünü başka nereden
öğrenebilirdik?

Hadis olmasaydı, Muhammed peygamberin yüzlerce Beni Kureyza Yahudisini
çoluk çocuk demeden doğradığı haberini nereden okuyabilirdik?

Hadis olmasaydı kadınların cehennemin çoğunluğunu oluşturduğunu,
kadınların eşekler ve köpeklerle aynı kategoride olduğunu bilebilir
miydik?

Hadis olmasaydı liderliğin Kureyş'e ait olduğundan haberimiz olabilir
miydi?

Hadis olmasaydı Allah'ın Muhammed'e muhtaç olduğunu öğrenebilir
miydik?

Hadis olmasaydı "dini sadece Allah'a özgüleme" gibi bir hayalin
peşinde gitmez miydik?

Hadis olmasaydı şehadette Allah'ın isminin yanına Muhammed'i koyabilir
miydik?

Hadis olmasaydı Din Gününde bizi Allah'tan kurtaracak şefaatçıları
nereden bulabilirdik?

Hadis olmasaydı Mehdi'nin Şamdan veya Bağdattan çıkacağını öğrenebilir
miydik?

Hadis olmasaydı müziği ve resmi haram edebilir miydik?

Hadis olmasaydı kadınlarımızı kara torbalara nasıl hapsedebilirdik?

Hadis olmasaydı dinden çıkanları nasıl öldürebilirdik?

Hadis olmasaydı atalarımızı nasıl izleyebilirdik?

Hadis olmasaydı hadislere nasıl inanabilirdik?

Hadis, hadis. Sakın ha hadisleri unutma! Hadis çok önemli.

Velhasıl, ben nasıl olur da hadisi inkar ederim sevgili Orhan? Hadis
çok önemli bir şeydir. Allah'ı yeterli bulmayan, Kuran'ına saygı
duymayan ve onu terkeden (25:30) müşriklerin Kuran'a ortak koştuğu
kaynaklardır.

Rabbim sana aklını kullanma konusunda cesaret versin.

Selam,

Edip Yuksel; J.D.
www.yuksel.org
www.19.org