YEN!LG!'de bu ay

Ömer Tezer

to yolcud...@googlegroups.com, yen...@googlegroups.com

yenilgi: dengê avê tê

konuk olduğum evin balkonundan ilçeyi* seyrederken, evin iki yaşındaki çocuğu asaf bir eliyle beni çekiştirip diğer eliyle dağları işaret ederek “dengê avê tê” diye ısrarla tekrarlayınca bana bir şeyler anlatmak istediğini fark ettim.

“suyun sesi geliyor” demekmiş. baharın müjdecisi, dağlardaki kar eriyip de su sesi geliyorsa yollar açılıyor müjdesiymiş. henüz karları erimemiş dağlara ama dağların eteklerindeki açılmış yollara bakarak asaf’la birlikte bende tekrarladım bu sözü: dengê avê tê...

*van’ın müküs [ bahçesaray ] ilçesi.

> bir devrimcinin armonikası

sene 1977 | ogün kaymak

subay tıraşı | yaşar müntehir

> müfredat

müfredat 2.8 | asker çiçek açtı

> temrin

baharı açan çiçek | yahya kurtkaya

bi şev u bi roj/hiv u tav | mehmet akdağ

mavi gömlekli adam kırmızı elbiseli kadın | yasin çetin

kırk | bilal can

yenilgi’den bekleniyorsunuz, zafer sarhoşlarının devirdiği kadehlere inat.

yenilgi.

yenilgi4_.jpg

Ömer Tezer