GAZZE’YE FIRAVUN ABLUKASI

fatma durgu

to yolcud...@googlegroups.com, yen...@googlegroups.com

GAZZE’YE FIRAVUN ABLUKASI
-DURUM RAPORU-

GAZZE’YE YARDIM GOTUREN KONVOYU MISIR POLISININ SALDIRISINA UGRADI!

Misir cevik kuvveti, Gazze yardim konvoyuna saldirdi. Saldirida 4'u agir 52 kisi yaralandi. Misir polisinin Gazze konvoyuna tas ve sopalarla saldirdigini bildirildi. Konvoy baskani Bulent Yildirim, "Yaralilardan biri olurse, Misir'a bunun hesabi sorulacaktir" dedi.
Yaralilarin hastane gitmelerine izin verilmiyor. Sahilden de Misir guvenlik botlari kosullandirildi. Catismalar sona erdi. Ancak yeni olaylarin patlak verilmesinden endise ediliyor.

Misir’in konvoyda bulunan 57 araca el koymak istemesi uzerine konvoydaki 500 kisi Aris limaninda protesto eylemi baslamisti. Sloganlarla Misir’i telin eden grup daha sonra limanin kapisina yoneldi. Limanin iki demir kapisi yerinden sokuldu. Konvoydakiler sabahtan beri bekledikleri limandan disari ciktilar. Bu sirada Misir cevik kuvvet polisleri gruba cok sert bir mudahale etti. Kur'an okuyan kisilerin uzerine saldiran polis konvoy heyetine yaptigi mudahalede kaldirim taslari kullandigi gozlendi. 4'u agir olmak uzere 52 kisi yaralandi. Polisin bazi kisileri de gozaltinda aldigi belirtiliyor. Agir yaralilar Misir hastanelerine kaldirilirken hafif yaralilarin konvoydaki tibbi yardim malzemeleri kullanilarak tedavi edilmeye calisildigi belirtiliyor.

Misir polisinin 5 Ocak Sali aksami gerceklestirdigi vahsi saldirinin ardindan Filistin konvoyu dun geceyi yaralilarini tedavi ederek gecirdi. Sabahin ilk isIklari ile taraflar arasinda yeni bir gerginlik yasandi. Konvoya saldirmaya hazirlanan Misir polisi konvoyda bulunanlarin, konvoyu savunmaktaki kararli tavirlarini gorunce saldiridan vazgecti.

Misir, Amerikalilar tarafindan kendi ulkesinde satin alinmis olan 57 araci bahane ederek Konvoy'un gecisine izin vermiyor. Misir araclarin luks oldugunu ve insani yardim niteligi tasimadigini iddia ediyor. Ancak bu gune kadar konvoy ile ilgili olarak verdigi onlarca sozu tutmayan Misirli yetkililerinin bu konudaki israrlari sadece konvoyu Gazze'ye sokmamak icin bir bahane olarak kabul ediliyor.

BU DURUM DA GOSTERMEKTEDIR KI GAZZE VE FILISTIN HALKI YALNIZCA ISRAIL KUSATMASI ALTINDA DEGIL. GAZZE YOLUNDA KONVOYUN SALDIRIYA UGRAMASI VE KONVOYDAKI ARACLARLA MALZEMEYE ZORLA EL KONULMAK ISTENMESI MISIR'IN ALNINDA KARA BIR LEKE OLARAK KALACAKTIR.
MISIR’IN GAZZE HALKINA KARSI SURDURDUGU ‘FIRAVUN KUSATMASI’ NI LANETLIYORUZ!

www.yolcudergisi.com

--
*yerleri ve gökleri, seni ve beni, önceyi ve sonrayı içine alan o büyük şarkıyı duymadınsa, ne söylesem boş!*
GAZZEylc.doc