Android Zoiper - sip.xs4all.nl

Ivan Dil

Probeer op m'n Android telefoon sip.xs4all.nl aan het werk te krijgen op
de Zoiper App. Ik ben een nOOb qua sip, het lukt dus niet, ook niet via
de aanwijzigingen op

https://www.xs4all.nl/service/diensten/bellen/installeren/softphone-instellingen.htm

Wat ik me afvraag of het uberhaupt kan werken op/via de Zoiper App, iemand
ervaring, of weet hoe ik het werkend kan krijgen?

Alvast bedankt!

Kees

Rob

Je doet dat toch wel via je 4G internet en niet via de wifi en je eigen
fritzbox waar je ook al een telefoon aan hebt hangen?

JP

On 7/5/19 8:19 PM, Rob wrote:
> [...]

Je telefoonnummer als login, en je voip wachtwoord. Dat is genoeg.
Je voip ww is NIET hetzelfde als je 'normale' xs4all ww.

> Je doet dat toch wel via je 4G internet en niet via de wifi en je eigen
> fritzbox waar je ook al een telefoon aan hebt hangen?

Ik gebruik zoiper met xs4all, voipplanet en cheapconnect. Met wifi
(thuis) of 4G (onderweg), maakt niet uit. Is wel zo dat als je telefoon
van wifo naar 4g switcht of andersom dan verliest zoiper de verbinding.
Dat er op je router een sip ding draait maakt helemaal niks uit.

JP

Ivan Dil

Bedankt JP en Rob, net geprobeerd volgens jullie aanwijzigingen, lukt
nog niet :( als ik weet meer tijd zal ik posten met screenshots.
Misschien dat dan duidelijk wordt waar ik de fout in ga.

Thanks,
Kees
--
Pure, Stable, Secure, Debian GNU/Linux http://www.debian.org

JP

Ik ging in het begin de mist in omdat ik -nadat het niet werkte- aan
advanced instellingen had gezeten. Dan helpt eigenlijk maar 1 ding:
in zoiper account(s) verwijderen en opnieuw beginnen.

Ik heb wat oude zoiper *.apk files online: http://jpvw.nl/zoiper/
Ik gebruik deze http://jpvw.nl/zoiper/z.apk - die werkt vanaf android
2.2 t/m 8.1.

Zoiper wil wel dat je naar de betaalde versie overstapt. Zeg NOOIT ja
als ie vraagt of je de gratis versie wil updaten. Dan werkt het niet
meer en helpt uninstall en opnieuw installeren niet. Je moet dan in het
android settings menu de hele zoiper meuk verwijderen. Als ie vraagt of
je zoiper zou willen aanraden doe dan 'later'. Als je iets anders doet
dan gebeurd hetzelfde.

JP

Ivan Dil

On 2019-07-06, JP <j...@jp.jp.jp.jp> wrote:

[...]

> [...]
> android settings menu de hele zoiper meuk verwijderen. Als ie vraagt of
> je zoiper zou willen aanraden doe dan 'later'. Als je iets anders doet

Bedankt JP, ik heb wat screenshots gemaakt van wat ik invul,

Bij deze,

https://i.imgur.com/Gcu1gYB.png

vul ik het wachtwoord dat ik ingesteld heb bij voip selfcare en het
telefoon nummer dat je deels ziet inclusief netnummer.

daarna deze,

https://i.imgur.com/nswrOoV.png

dan,

https://i.imgur.com/isdDEjY.png

maar dan kan ZoiPer geen werkende configuratie vinden,

https://i.imgur.com/jDS9Ly9.png

Weet niet waar ik de fout in ga?

Thanks,
Kees
--
"Never promise more than you can perform. -- Publilius Syrus"

Erik.jo32

On 06 Jul 2019 16:24:45 GMT, Ivan Dil <inv...@invalid.invalid> wrote:

>vul ik het wachtwoord dat ik ingesteld heb bij voip selfcare en het
>telefoon nummer dat je deels ziet inclusief netnummer.

Je hebt 2 wachtwoorden in "mijn xs4all" voor bellen.
Het ene om in te loggen in voip selfcare.
De andere om mee te bellen.

Dat "bellen-wachtwoord" moet je heben.

Ivan Dil

Dat was het :-) dank je, en ook de anderen voor het meedenken.

ZoiPer lukt het niet altijd een verbinding op te bouwen, zo op het
eerste gezicht lijkt iets temaken hebben met wat Rob opperde, connecten
vanuit het lokale Wi-Fi, waar de FritzBox ook een telefoon verbinding
vanuit opbouwd, MizuDroid geinstalleerd en deze doet het vooralsnog
beter qua connectie opbouwen.

Maar ik ga later nog wat verder in verdiepen wat er precies gebeurd :-)

Thanks,
Kees

JP

> Bedankt JP, ik heb wat screenshots gemaakt van wat ik invul,
>
> Bij deze,
>
> https://i.imgur.com/Gcu1gYB.png

Vul hier ALLEEN je telefoonnummer (inclusief netnummer) in, dus NIET @
en wat je daar nog meer achter hebt gezet.

> vul ik het wachtwoord dat ik ingesteld heb bij voip selfcare en het
> telefoon nummer dat je deels ziet inclusief netnummer.

> [...]

GEEN outbound proxy! omdat je hier wel de correcte login gebruikt
gaat ie dat maar proberen en dat werkt blijkbaar niet betrouwbaar.
Outpond proxy is niet nodig als de 'normale' login goed staat.

> maar dan kan ZoiPer geen werkende configuratie vinden,
>
> https://i.imgur.com/jDS9Ly9.png
>
> Weet niet waar ik de fout in ga?

Het verkeerde wachtwoord dus. Kijk nog naar die twee bovenstaande issues
als de verbinding nog problemen heeft. Het ligt NIET aan de client die
op je Fritzbox draait. Dat probleem is al lang opgelost. Outbound proxy
uitzetten en de correcte login gebruiken. That's all.

Ivan Dil

Bedankt JP, gedaan zoals de suggesties, en het werkt. Alleen lukt het
niet om de sip verbindening stabiel alive te houden met verschillende apps,
zoals Zoiper, Mizudroid, ... alleen met SessionTalk Softphone lukt het,
maar dan alleen via 4G, niet via de FritzBox Wi-Fi.

Maar ik ben tevreden,
thuis hangt er gewoon een telefoon aan de FritzBox. :-)

Thanks again,
Kees

Peter X1

FWIW, op oudere Androids gebruik ik http://sipdroid.org/
Vanaf Android-4+ kan VOIP zonder APP doen via Settings -> Call-Settings
-> Internet-Call-Settings en vervolgens de gewenste VOIP accounts toevoegen.

Probleem van VOIP achter/via lokaal Wifi van de FritzBox is dat de FB de
inkomende UDP poort-connectie (5060) afvangt, waardoor je de connectie
vaak kwijtraakt. Je kan (lokaal/Wifi) dan soms nog wel uitbellen.

Wat je thuis met je FritxBox wel kunt doen is je VOIP/Android lokaal
inloggen lokaal op je FritzBox. Hiervoor definieer je (op je FB) een
"Telephone Device" etc.etc. De naam en ingestelde wachtwoord daarvan
gebruik je op de VOIP-applicatie waarbij je sip-server dan het IP-adres
(of als naam "fritz.box") is van je (lokale) FB.

Zie ook:
https://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box-Fon-WLAN-7490-avme/015/hilfe_fon_howto_ip-telefon

Hiernmee word je Android telefoon een intern nummer wat je net als de
aangesloten (analoog/isdn) telefoons kunt gebruiken om te bellen of
gebeld worden.

Met SIP-droid kan je twee accounts instellen. De één heb ik voor intern
(Wifi/thuis@FritzBox), de ander op 4G (direct naar sip@xs4all).

--
Grtz.

Peter @ TBO380

Ivan Dil

On 2019-07-10, Peter X1 <pt...@xs4all.iNvaLid> wrote:

[...]

> FWIW, op oudere Androids gebruik ik http://sipdroid.org/
> Vanaf Android-4+ kan VOIP zonder APP doen via Settings -> Call-Settings
> -> Internet-Call-Settings en vervolgens de gewenste VOIP accounts toevoegen.

Bij beide Android smartphone's (4.4 & 8.1) die ik heb kan ik SIP niet
native instellen, is eruit gehaald door de builder vermoed ik.

> Probleem van VOIP achter/via lokaal Wifi van de FritzBox is dat de FB de
> inkomende UDP poort-connectie (5060) afvangt, waardoor je de connectie
> vaak kwijtraakt. Je kan (lokaal/Wifi) dan soms nog wel uitbellen.

Ja vreemd gedrag bij verschillende App's, ik ben uiteindelijk bij
Sessiontalk Softphone beland die vrij stabiel draait. Op mijn iPad IOS
werkt het altijd, zelfs thuis via de FritzBox Wi-Fi. Op Android niet,
alleen 4G, of niet thuis Wi-Fi, incidenteel thuis. App aangeschaft om te
kijken of het met PUSH wel werkt, maar ook niet.

> [...]
>
> Hiernmee word je Android telefoon een intern nummer wat je net als de
> aangesloten (analoog/isdn) telefoons kunt gebruiken om te bellen of

Ga ik eens proberen. :-)

> Met SIP-droid kan je twee accounts instellen. De één heb ik voor intern
> (Wifi/thuis@FritzBox), de ander op 4G (direct naar sip@xs4all).

Bedankt voor je hulp Peter!

Bye,

C. Beerse

Op 10-7-2019 om 16:39 schreef Peter X1:
Als je een fritzbox als telefoon centrale in huis hebt, dan zou je de
'avm' software eens moeten bekijken. De 'fon' app biedt toegang álá voip
tot de fritzbox. Vroegâh eens naar gekeken, toen werkte het voor mij in
ieder geval niet. Sinds dit jaar gebruik ik ze voorzichtig weer en nu
blijkt het wel werkbaar voor mij.

CBee

--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

Benno

> [...]
> tot de fritzbox. Vroegâh eens naar gekeken, toen werkte het voor mij in
> ieder geval niet. Sinds dit jaar gebruik ik ze voorzichtig weer en nu

werkt dat ook buitenshuis.
Ik gebruik het binnenshuis wel met wifi.
Maar zodra ik buitens sta werkt het niet meer.

Benno

Dirk T. Verbeek

Op 15-10-19 om 12:38 schreef Benno:
Het zou moeten werken als je de VPN verbinding naar je Fritzbox aanzet.