2 keer inloggen op voip

Erik.jo32

Ik gebruik een fritzbox om mijn xs4all voipnummer te gebruiken.
Deze week heb ik in mijn andoid6 "instellen bellend account" de xs4all gegevens toegevoegd.
Ik kon toen op beide uitbellen.
Echter alleen de laatst ingeloggde gaat maar over bij een inkomend gesprek.

xs4all helpdesk gebeld, die beweren dat je wel 10 keer tegelijk aan kunt melden op een voip account en dat ook alle 10 tegelijk over moeten gaan bij een ingaand
gesprek.

Wat doe ik fout?

Erik

Miquel van Smoorenburg

In article <i83lod90oovlkvnck...@4ax.com>,
Erik.jo32 <id.4...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
>Ik kon toen op beide uitbellen.
>Echter alleen de laatst ingeloggde gaat maar over bij een inkomend gesprek.

Voordat iedereen hier gaat roepen "dat is altijd al zo geweest",
dat klopt op zich, maar dat was op andere apparatuur en bij een
andere VOIP leverancier. Tegenwoordig doet XS4ALL het zelf en
met de nieuwe spullen moet dit inderdaad gewoon werken.

Echter,

> [...]
>melden op een voip account en dat ook alle 10 tegelijk over moeten gaan bij

Tsja .. ik weet niet waarom dit niet werkt. Het zou kunnen zijn omdat
je achter de fritzbox zit, en omdat de fritzbox ook zelf VOIP doet,
het niet werkt. Zit je android telefoon op wifi of via 3G/4G ?

Mike.

Erik.jo32

Tijdens het testen zat ik op de wifi van dezelfde fritzbox.
Mijn doel is, het werkend houden zowel op wifi als op 4G.
Maar hoe doe ik dat?

Erik

>Mike.

JP

VOIP app op je telefoon installeren en daar je xs4all gegevens bij
invullen.

Wat jij hebt gedaan is alleen het "bellend account" veranderen.
Dan word je nog steeds gebeld op het nummer van je 4G sim kaart.
Of indien met zo'n internet only kaartje dan hoor je dus niets.

10 tegelijk aanmelden gaat trouwens niet werken. (maximaal 2)

A_Alias

Op 3-9-2018 om 4:42 schreef JP:
welke voip aps werken goed onder android 8 ??

de devauld dailer in mn android8 ondersteund voip maar je kan daar geen
protocol instelen voor verbinding/ geluid kwalitijd en het hapert zo erg
dat inkomend en uitgaan onverstaanbaar zijn ..xoiper light werkt ook
niet good meer (deed dat vroeger wel op mn LG G4 onder android6)
met mn LG ging dat ook goed teglijk met mn fritz (7360) of ik nu op G4
of via wifi verbonden was.
nu gaat aleen de fritz over en spooradies de android8 (8.1.0 op nokia
7+) maar teglijk rinkelen doen ze niet.