UUCP mailserver gelist in SpamCop :-(

1 view

Arnold

Hallo,

Vorige week donderdagavond en afgelopen maandagavond kreeg ik mailtjes
terug omdat de UUCP mailserver gelist was bij Spamcop:
http://www.spamcop.net/bl.shtml?194.109.21.51
Blijkbaar ben ik toch nog niet de enige die is overgebleven met UUCP
(jammer dat de statistiek er niet meer is). Ik neem tenminste maar aan
dat uucp1.xs4all.nl geen mail afhandelt voor niet-UUCPers

Spamcop geeft het IP na een aantal uur wel weer vrij, maar toch erg
vervelend natuurlijk! Weet de verzender van de spam inmiddels dat 'ie een
lekje had en is dat verholpen? Kan XS4ALL bij Spamcop zorgen dat dit IP
niet of niet zo snel gelist wordt? Dat maakt me eigenlijk nieuwsgierig:
houdt XS4ALL actief bij of haar servers voorkomen op blacklists en wordt
daarop ook actie ondernomen, of alleen na klachten van klanten?

Goed, nu eens zien wie deze nieuwsgroep nog lezen... ;-)

Groeten,
Arnold &:-)

Koos van den Hout

Arnold <arn...@hacktic.nl> wrote in <guf197$5cc$1...@mallos.xs4all.nl>:

Zelfs nog een echt hacktic.nl adres! ;)

> Blijkbaar ben ik toch nog niet de enige die is overgebleven met UUCP

Nee.

> (jammer dat de statistiek er niet meer is). Ik neem tenminste maar aan
> dat uucp1.xs4all.nl geen mail afhandelt voor niet-UUCPers

.. dat weigert'ie pertinent:

MAIL From:<ko...@kzdoos.xs4all.nl>
550 5.0.0 Do not mail to this machine,use mx.xs4all.nl

Dus de "spam" moet echt van een UUCP klant gekomen zijn.

> houdt XS4ALL actief bij of haar servers voorkomen op blacklists

Vast. Je wilt als provider er achter komen voor je klanten klagen dat het
stuk is.

> Goed, nu eens zien wie deze nieuwsgroep nog lezen... ;-)

Koos

--
Koos van den Hout, PGP keyid DSS/1024 0xF0D7C263 via keyservers
ko...@kzdoos.xs4all.nl or RSA/1024 0xCA845CB5 -?)

MarcoH

Koos van den Hout <koos+new...@kzdoos.xs4all.nl> wrote:
> Dus de "spam" moet echt van een UUCP klant gekomen zijn.

Tja en wat doen je dan, normaal hebben we geen medelijden met spammers,
maar UUCP klanten behoren tot een bedreigde diersoort...

Anyway, ik denk niet dat je ver komt in deze groep, ff mailtje naar beheer
op het bekende adres kan misschien wat licht op de zaak werpen.

MarcoH

--
who used to be at Demon NL