Re: pop-before-smtp afgeschaft

Arnold

On Wed, 26 Jan 2011 22:02:25 +0100, Corne Beerse wrote:

> Nee, zelfs voor pop en smtp ga je dan een stapje achteruit. uucp is van
> voor smtp en zeker van voor pop.

Wat kan ik op mijn lokale server dan meer met POP en SMTP, dan met UUCP
(allemaal zoals aangeboden door XS4ALL) ? Behalve dat ik dan ook nog iets
voor Usenet news moet doen, ben ik benieuwd welk voordeel ik haal als ik
m'n UUCP opgeef! :-) Om de vergelijking eerlijker te maken, mag je UUCP
ook vergelijken met BSMTP (zoals aangeboden door XS4ALL) i.p.v. POP voor
binnenkomende e-mail ;-)

Arnold

johan Wevers

On 27-01-2011 22:14, Arnold wrote:

Heb ik iets gemist? Ik heb pop before smtp ooit eens zelf opgezet bij
een klant als methode om spammers tegen te gaan. Zolang je geen open
relay wilt gaan draaien zie ik geen voordeel boven bsmtp.

> [...]
> m'n UUCP opgeef! :-) Om de vergelijking eerlijker te maken, mag je UUCP
> ook vergelijken met BSMTP (zoals aangeboden door XS4ALL) i.p.v. POP voor

Je mail loopt dan niet meer via Xs4all maar je kunt het direct afleveren
zodat je buiten de dataretentiewetten valt. Verder is een eigen server
die altijd verbinding heeft handig als je bv. op je telefoon mail van je
eigen server wilt halen. Overigens is IMAP dan weer handiger dan POP.

--
ir. J.C.A. Wevers // For Physics and science fiction information:
joh...@vulcan.xs4all.nl // http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html

Rob

johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:
> [...]
> een klant als methode om spammers tegen te gaan. Zolang je geen open
> relay wilt gaan draaien zie ik geen voordeel boven bsmtp.

Ik denk dat je alleen gemist hebt dat XS4ALL er mee gaat stoppen om dit
aan te bieden op hun servers.
Op je eigen systeem mag je dit uiteraard gewoon blijven doen.