homepages

Frank Lekens

Je krijgt een mail of ze je homepage ook "mogen verwijderen". Want dat
scheelt stroom en is beter voor het milieu, of zo.

Als je op "nee" klikt, verschijnt er deze tekst:

"Bedankt voor uw reactie
We zullen uw homepage nu niet verwijderen. Mocht u daar in de toekomst
anders over denken, dan kunt u altijd zelf uw homepage verwijderen. Of u
belt met onze Technische Helpdesk via 020 – 398 76 66 (lokale
gesprekskosten). Wij zijn elke dag bereikbaar tussen 8.00 en 22.00 uur."

Nu ken ik mensen die nog steeds een mailadres op demon.nl hebben, dat
werkt nog steeds.

Maar ik vind dat precieze "nu" in het bericht van KPN wel opvallend: dat
wekt toch de indruk dat KPN eigenlijk wel van plan is om de homepages in
de toekomst ooit toch een keer te verwijderen.

Maar waarom zouden ze?
Zo heel veel reden om de doorverwijzingen waardoor die oude mailnamen
blijven werken (en dus ook domeinnamen voor homepages) op te heffen is
er toch eigenlijk niet?

Kan iemand dat beter inschatten dan ik?

--
Frank Lekens

http://fmlekens.home.xs4all.nl/
https://franklekens.blogspot.nl/

Mark Huizer

The wise Frank Lekens enlightened me with:

> Maar waarom zouden ze?
> Zo heel veel reden om de doorverwijzingen waardoor die oude mailnamen
> blijven werken (en dus ook domeinnamen voor homepages) op te heffen is
> er toch eigenlijk niet?

Vereenvoudiging van je provisioning. Al die informatie die gebruikt
wordt om je systemen in te richten moet je meenemen naar je nieuwe
systemen. Je moet scripting onderhouden bijvoorbeeld.

Of je bestaande systemen moeten bijgehouden kunnen worden,
denk aan security upgrades en zo. Legacy spul is altijd extra werk en
extra kans op fouten of problemen.

Mark