Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Leuk, zo'n kadootje...

3 views
Skip to first unread message

TrolleBol

unread,
May 16, 2008, 6:57:03 AM5/16/08
to
Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.

In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de site
de actiecode ingevoerd.

En wat krijg ik te zien......

".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Nou zal ik wel een zeikerd zijn en het zijn vaak de kleine dingen die de
irritatiegraad snel doen oplopen, maar dit is sinds een tijdje het zoveelste
dingetje bij XS4ALL wat niet helemaal goed gaat. Mijn ervaringen met de
helpdesk zijn slecht (niet of pas heel laat reageren of nietzeggende
reacties sturen), dat VOIP liep en loopt nog niet helemaal lekker, dan weer
een grote storing en dan niet communiceren met je klanten (lang leven de
excuuscultuur, als je achteraf je excuses aanbiedt komt het allemaal wel
weer goed, jaja.......) en nu weer een brief met een actiecode die niet
klopt. En dat voor een hele dure provider.

victor

unread,
May 16, 2008, 6:59:37 AM5/16/08
to
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te
> vragen.
>
> In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op
> de site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>
> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het
> actieaanbod....."

Door de postbode....


> Nou zal ik wel een zeikerd zijn en het zijn vaak de kleine dingen die
> de irritatiegraad snel doen oplopen, maar dit is sinds een tijdje het
> zoveelste dingetje bij XS4ALL wat niet helemaal goed gaat. Mijn
> ervaringen met de helpdesk zijn slecht (niet of pas heel laat reageren
> of nietzeggende reacties sturen), dat VOIP liep en loopt nog niet
> helemaal lekker, dan weer een grote storing en dan niet communiceren
> met je klanten (lang leven de excuuscultuur, als je achteraf je
> excuses aanbiedt komt het allemaal wel weer goed, jaja.......) en nu
> weer een brief met een actiecode die niet klopt. En dat voor een hele
> dure provider.
>
>
>
>

--
victor

RLM

unread,
May 16, 2008, 7:02:44 AM5/16/08
to

Bij mij doet die code het helemaal niet. Naja...

--

Theo

unread,
May 16, 2008, 7:05:12 AM5/16/08
to
victor schreef:

> "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:
>
>> Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te
>> vragen.
>>
>> In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op
>> de site de actiecode ingevoerd.
>>
>> En wat krijg ik te zien......
>>
>> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het
>> actieaanbod....."
>
> Door de postbode....
>
>

Of door een andere abonnee, die zijn eigen code niet foutloos wist in te
typen. Moet je ook een verzendadres intypen, of gaat het kadootje
automatisch naar het bij XS4All bekende adres? Dan zul je in elk geval
het kadootje dat die ander zichzelf had toebedeeld, op jouw adres
toegezonden krijgen. Behalve als het de postbode is, dan pikt hij
natuurlijk ook dat kadootje voordat hij het bij de geadresseerde in de
bus gooit.

>> Nou zal ik wel een zeikerd zijn en het zijn vaak de kleine dingen die
>> de irritatiegraad snel doen oplopen, maar dit is sinds een tijdje het
>> zoveelste dingetje bij XS4ALL wat niet helemaal goed gaat. Mijn
>> ervaringen met de helpdesk zijn slecht (niet of pas heel laat reageren
>> of nietzeggende reacties sturen), dat VOIP liep en loopt nog niet
>> helemaal lekker, dan weer een grote storing en dan niet communiceren
>> met je klanten (lang leven de excuuscultuur, als je achteraf je
>> excuses aanbiedt komt het allemaal wel weer goed, jaja.......) en nu
>> weer een brief met een actiecode die niet klopt. En dat voor een hele
>> dure provider.

Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
houden..

Theo

Theo

unread,
May 16, 2008, 7:07:35 AM5/16/08
to
RLM schreef:

Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet
hebben, maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

Theo

victor

unread,
May 16, 2008, 7:09:15 AM5/16/08
to
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> excuuscultuur, als je achteraf je excuses aanbiedt komt het allemaal wel
> weer goed,

Je wilt van tevoren al een excuusbrief.

Je denkt zeker dat XS4ALL een waarzegster met kristallen bol in dienst
heeft om storingen te voorspellen.

--
victor

RLM

unread,
May 16, 2008, 7:09:21 AM5/16/08
to
On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:

>> Bij mij doet die code het helemaal niet. Naja...
>>
>
> Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
> cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet
> hebben, maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

Heb de linker EN de rechter geprobeerd :) Zelfs aan elkaar geplakt, maar
doet ut nie :)

Theo

unread,
May 16, 2008, 7:11:05 AM5/16/08
to
RLM schreef:

Hee, dat is inderdaad apart.

Theo

victor

unread,
May 16, 2008, 7:11:53 AM5/16/08
to
RLM <redlob...@xs4all.nl> schreef in xs4all.general:

Het is de linkse code, 8 tekens, bestaat uit letters en cijfers.

--
victor

RLM

unread,
May 16, 2008, 7:16:22 AM5/16/08
to

"Onjuiste actiecode ingevoerd"

Ik probeer het later nog wel eens.

--

Maarten Deen

unread,
May 16, 2008, 7:25:05 AM5/16/08
to
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> writes:

>Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.
>
>In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de site
>de actiecode ingevoerd.
>
>En wat krijg ik te zien......
>
>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Zucht. Hoe moeilijk is het toch, als iedereen een unieke klantcode
en een unieke loginnaam en een daarbijbehorend persoonlijk
wachtwoord heeft om iets te bouwen waardoor je als provider iets
configureert dat bepaalde klanten iets kunnen doen op je website.

Zou dat nieuw zijn voor XS4ALL? Zijn er geen php/java/html
programmeurs meer in dienst?

Maarten

--
As far as the laws of mathematics refer to reality,
they are not certain,
and as far as they are certain,
they do not refer to reality.

Danny ter Haar

unread,
May 16, 2008, 7:31:44 AM5/16/08
to
TrolleBol <opzo...@xs4ali.nl> wrote:
>En wat krijg ik te zien......
>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Raar is (imho) dat als je die code hebt ingevoerd, je alsnog
naam/adres/woonplaats etc moet invoeren.

Simpel scriptje maken dat verschillende codes genereerd, zou dat werken?
Mijn code was:
LCLLLCCL (l= letter c=cijfer)

Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een
B en een 8 uit elkaar te houden.

Danny
--
The five R's of windows tech support: Retry, Reboot, Reinstall, Replace & Resign

Riemer Palstra

unread,
May 16, 2008, 7:38:44 AM5/16/08
to
On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:
> Ik vermoed dat je de linkse moet hebben, maar het zou ook de rechtse
> kunnen zijn.

De linkse dus blijkbaar. Laat dat T-Shirt maar komen :)

--
Riemer Palstra
rie...@palstra.com

"I reject your reality and substitute my own!"

TrolleBol

unread,
May 16, 2008, 7:39:31 AM5/16/08
to

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef

> Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
> cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet hebben,
> maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

De code rechts boven het adres doet het sowieso niet. Bij het invoeren van
de code links boven het adres krijg ik dus de melding dat deze code al
gebruikt is......


Rick

unread,
May 16, 2008, 7:39:41 AM5/16/08
to
Theo wrote:
[...]

>
> Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
> ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
> houden..
>

Ja, want XS4ALL is helemaal niet in staat om hun abonnees op een
sluitende, veilige manier te authenticeren...

https://service.xs4all.nl
https://webmail.xs4all.nl

Oh, ja, toch...


TrolleBol

unread,
May 16, 2008, 7:46:05 AM5/16/08
to

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef

> Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
> ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
> houden..

Ik ben al heel lang klant bij XS4ALL. En heel lang was het nooit nodig om
helpdesk te raadplegen. De afgelopen anderhalf jaar moest ik noodgedwongen
een aantal keer kontakt opnemen met XS4ALL en dat was nou niet bepaald een
genoegen. De klantontevredenheid neemt langzaam maar zeker toe, ook door
futiliteitjes als een actiecode die niet werkt, waarbij ik dan niet kan
begrijpen dat die code open en bloot leesbaar is door iedereen die mailing
in handen krijgt totdat het bij mij in de bus ligt. Is slordig en stom want
als mensen ergens misbruik van kunnen maken dan zullen ze er misbruik van
maken. Het is gewoon het zoveelste incidentje met XS4ALL.

Dat ik niet de enige ben die niet geheel tevreden is over XS4ALL blijkt wel
uit meerdere uitlatingen in deze nieuwsgroep van trouwe klanten die wat
problemen krijgen met XS4ALL. Laat je je minder positief uit dan word je
belachelijk gemaakt en krijg je te horen dat je XS4ALL niet voor al het leed
op deze aarde verantwoordelijk moet maken, maar ik kom hoe dan ook steeds
meer prutswerk tegen, waar ik dan ook nog vrij veel voor moet betalen.....


TrolleBol

unread,
May 16, 2008, 7:47:04 AM5/16/08
to

"victor" <vic...@muzieksmurf.xs4all.nl> schreef in bericht
news:Xns9AA085CF...@torvic.xs4all.nl...

> "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> Je denkt zeker dat XS4ALL een waarzegster met kristallen bol in dienst
> heeft om storingen te voorspellen.

Ik zou willen dat die KPN mentaliteit weer snel uit de bedrijfsvoering van
XS4ALL verdwijnt.......


Rick

unread,
May 16, 2008, 7:47:22 AM5/16/08
to
Maarten Deen wrote:
> "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> writes:
>
>> Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.
>>
>> In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de site
>> de actiecode ingevoerd.
>>
>> En wat krijg ik te zien......
>>
>> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."
>
> Zucht. Hoe moeilijk is het toch, als iedereen een unieke klantcode
> en een unieke loginnaam en een daarbijbehorend persoonlijk
> wachtwoord heeft om iets te bouwen waardoor je als provider iets
> configureert dat bepaalde klanten iets kunnen doen op je website.
>
> Zou dat nieuw zijn voor XS4ALL? Zijn er geen php/java/html
> programmeurs meer in dienst?
>

Je vergeet het woord "competente".

En dat is nix nieuws, het vorige jubileum kon ik twee t-shirts te scoren
op 1 account omdat het zaakje niet goed in elkaar zat...

Message has been deleted

Rob

unread,
May 16, 2008, 7:55:35 AM5/16/08
to
TrolleBol <opzo...@xs4ali.nl> wrote:
> Ik ben al heel lang klant bij XS4ALL. En heel lang was het nooit nodig om
> helpdesk te raadplegen. De afgelopen anderhalf jaar moest ik noodgedwongen
> een aantal keer kontakt opnemen met XS4ALL en dat was nou niet bepaald een
> genoegen.

Ik ben ook lang klant en ik vind de helpdesk juist een genoegen. Het
enige wat balen is dat zijn de lange wachttijden, maar als je eindelijk
iemand te pakken hebt dan gaat die ook uitzoeken wat er aan de hand is
en doet niet alles af met standaard antwoorden als "Linux supporten we
niet dus daar ligt het vast aan" oid.

Ik heb zelfs gehad dat ik na raadselachtige problemen, die uiteindelijk
door een stommiteit van een derde veroorzaakt bleken te zijn, nog terug
gebeld werd om te informeren hoe het was opgelost.

En toen ik een paar weken geleden een paar dagen na aanvraag van een
migratie naar Only ineens helemaal afgesloten werd had ik na 2 werkdagen
mijn Only aansluiting (in totaal 8 dagen na de aanvraag) dankzij de
inspanningen van de 2e lijn. Ik neem aan dat ik er bij een andere
provider gewoon de standaard 30 dagen op had kunnen wachten, met een
"sorry het is fout gegaan maar we kunnen er niks meer aan doen" dooddoener.
Zelfs iemand die voor zijn werk regelmatig zakelijke bitstream aansluitingen
in bedrijf moet nemen vond dit erg snel.

Rob

Message has been deleted

Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 8:32:58 AM5/16/08
to
Moguh


Danny ter Haar wrote:

> Raar is (imho) dat als je die code hebt ingevoerd, je alsnog
> naam/adres/woonplaats etc moet invoeren.
>
> Simpel scriptje maken dat verschillende codes genereerd, zou dat werken?
> Mijn code was:
> LCLLLCCL (l= letter c=cijfer)

Bij mij CCCCLCCL

Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
eens hex kunnen zijn.
Heeft er iemand een waarde hoger dan 2G? 4G?

> Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een
> B en een 8 uit elkaar te houden.

Een beetje slordig dat ie op de buitenkant staat.
Scheelt wel weer 1 sticker + plakken natuurlijk. En misschien is er voor
buiten plakken een machine en voor binnen plakken niet.

Ik moest popups aanzetten in mijn browser.
Heb een T-shirt bestelt.


Vr.Gr,
Rob
--
The Leiden city council intends to mummify the town

Styx

unread,
May 16, 2008, 8:40:06 AM5/16/08
to

"Rick" schreef

> En dat is nix nieuws, het vorige jubileum kon ik twee t-shirts te scoren
> op 1 account omdat het zaakje niet goed in elkaar zat...

En daar heb je ge(mis-)bruik van gemaakt? Dat was toch die keer dat nogal
wat mensen achter het net visten?

Styx.


Danny ter Haar

unread,
May 16, 2008, 8:42:33 AM5/16/08
to
Rob van der Putten <r...@sput.nl> wrote:
>Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
>eens hex kunnen zijn.

Volgens mij is het idd hex ! ;-)

A_Alias

unread,
May 16, 2008, 8:44:56 AM5/16/08
to
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> wrote in
news:482d6880$0$14344$e4fe...@news.xs4all.nl:

Mischien een of andere lolbroek die twee kadotjes wou scoren en rusishe
roulete heeft gespeeld.
maar dan nog is het de vraag of ze het niet vijleger via
https://service.xs4all.nl/ via je account gegevens hadden kunnen doen.

ook hoop ik dat degene die als laatste pas post krijgen niet te
horenkrijgen dat ze het maar met de overgebleven rommel moeten doen.
mijn brievenbus was vandaag nog niet gevuld met een briefje van xs4all.

Theo

unread,
May 16, 2008, 8:45:42 AM5/16/08
to
TrolleBol schreef:

>
> Ik ben al heel lang klant bij XS4ALL. En heel lang was het nooit nodig om
> helpdesk te raadplegen. De afgelopen anderhalf jaar moest ik noodgedwongen
> een aantal keer kontakt opnemen met XS4ALL en dat was nou niet bepaald een
> genoegen. De klantontevredenheid neemt langzaam maar zeker toe, ook door
> futiliteitjes als een actiecode die niet werkt, waarbij ik dan niet kan
> begrijpen dat die code open en bloot leesbaar is door iedereen die mailing
> in handen krijgt totdat het bij mij in de bus ligt. Is slordig en stom want
> als mensen ergens misbruik van kunnen maken dan zullen ze er misbruik van
> maken. Het is gewoon het zoveelste incidentje met XS4ALL.
>
> Dat ik niet de enige ben die niet geheel tevreden is over XS4ALL blijkt wel
> uit meerdere uitlatingen in deze nieuwsgroep van trouwe klanten die wat
> problemen krijgen met XS4ALL. Laat je je minder positief uit dan word je
> belachelijk gemaakt en krijg je te horen dat je XS4ALL niet voor al het leed
> op deze aarde verantwoordelijk moet maken, maar ik kom hoe dan ook steeds
> meer prutswerk tegen, waar ik dan ook nog vrij veel voor moet betalen.....
>
>

Ik heb zelf genoeg kritiek geuit op XS4All (vooral op de prijsstelling)
om mezelf niet aangesproken te voelen als ik beschuldigd wordt van het
'belachelijk maken' van wie dan ook.

Als die actiecode niet werkt, dan klopt dat niet. Ik gaf echter aan dat
het mogelijk was dat een andere abonnee zijn eigen code foutief heeft
ingetikt, waardoor dus die van jou niet meer werkt. Dat kun je, naar
mijn mening, XS4all niet verwijten. Dat die code open en bloot op de
mailing staat is ook niet per definitie onveilig, omdat ik er vanuit ga
dat elk kadootje naar het bij XS4All bekende adres van de betreffende
klant (die de mailing dus officieel ontving, of hoorde te ontvangen)
gezonden wordt. Je krijgt het dan dus sowieso. Als het mogelijk is om
tijdens het bestellen van het kadootje een afwijkend adres in te geven,
dan is het inderdaad storend dat die code niet 'veiliger' verzonden wordt.

Wel vind ik die code overbodig, als het bestellen van het kadootje aan
de reeds bestaande gebruikersnaam/wachtwoord database (of eventueel een
kopie daarvan) was gekoppeld, hadden ze geen aparte codes te hoeven
genereren. Ik vermoed dat een code, in marketinggedachtes, een soort
loterijwinstgedachte opleveren, wat in diezelfde marketinggedachtes
beter is voor het imago van XS4all, dan simpelweg je username/wachtwoord
intikken. Als deze hypothese nadert naar de overwegingen om het op deze
manier te doen, dan moet ik daar echter alleen maar om glimlachen.

Theo

Theo

unread,
May 16, 2008, 8:47:35 AM5/16/08
to
Jesse schreef:
> Bij mij leek zojuist in eerste instantie de code (de linkse)
> geaccepteerd te worden. Ik heb mijn NAW gegevens en mijn keuze
> ingevuld. Ik werd na klikken op knop 'verstuur' teruggezet naar de
> pagina waar de code moet worden ingevuld. In dikke rode letters stond
> er:

>
> "Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod."
>
> Ik zou willen weten of mijn bestelling toch is doorgekomen.
>

Moest/kon je inderdaad een adres invoeren, waar het kadootje naartoe
gezonden moest worden? Zo ja, dan is de open en bloot leesbare code
inderdaad onbegrijpelijk.

Theo

A_Alias

unread,
May 16, 2008, 8:51:17 AM5/16/08
to
RLM <redlob...@xs4all.nl> wrote in
news:slrng2qqr1.8cd...@xs7.xs4all.nl:

mischien werkt 't aleen met IE 7

Theo

unread,
May 16, 2008, 8:52:55 AM5/16/08
to
Rob van der Putten schreef:

>> Raar is (imho) dat als je die code hebt ingevoerd, je alsnog
>> naam/adres/woonplaats etc moet invoeren.
>>
>> Simpel scriptje maken dat verschillende codes genereerd, zou dat werken?
>> Mijn code was:
>> LCLLLCCL (l= letter c=cijfer)
>
> Bij mij CCCCLCCL
>
> Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
> eens hex kunnen zijn.
> Heeft er iemand een waarde hoger dan 2G? 4G?
>

De code die ik hier ontving was 4 cijfers, letter, 3 cijfers.
Ga hem nog niet posten, want ik heb hem nog niet gebruikt.

>> Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een
>> B en een 8 uit elkaar te houden.
>
> Een beetje slordig dat ie op de buitenkant staat.
> Scheelt wel weer 1 sticker + plakken natuurlijk. En misschien is er voor
> buiten plakken een machine en voor binnen plakken niet.
>

Het is geen sticker die er op geplakt zit, maar een mat rechthoekje waar
de gegevens in geprint zijn.

Theo

Jack Raats

unread,
May 16, 2008, 9:13:19 AM5/16/08
to
Er stonden twee codes op de brief. Heb je wel de goede genomen???

(Ik ben weer een T-shirt rijker! De andere van 5 jaar geleden was versleten
:-) )


"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in bericht
news:482d6880$0$14344$e4fe...@news.xs4all.nl...


> Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.
>
> In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de
> site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>

> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Message has been deleted

Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 9:30:01 AM5/16/08
to
Moguh


A_Alias wrote:

> mischien werkt 't aleen met IE 7

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-GB; rv:1.8.1.13) Gecko/20080313
Iceape/1.1.9 (Debian-1.1.9-3)

Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 9:32:37 AM5/16/08
to
Moguh


Theo wrote:

> De code die ik hier ontving was 4 cijfers, letter, 3 cijfers.
> Ga hem nog niet posten, want ik heb hem nog niet gebruikt.

> Het is geen sticker die er op geplakt zit, maar een mat rechthoekje waar

> de gegevens in geprint zijn.

Inderdaad. En een beetje ruw ook.

victor

unread,
May 16, 2008, 9:34:42 AM5/16/08
to
"A_Alias" <Your...@email.me> schreef in xs4all.general:

Misschien moet je het hoofdmailadres van je account gebruiken, dus geen
alias?

--
victor

Message has been deleted

Alex Plantema

unread,
May 16, 2008, 9:57:02 AM5/16/08
to
TrolleBol schreef in news:482d6880$0$14344$e4fe...@news.xs4all.nl

> Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te
> vragen.
> In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op
> de site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>
> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het
> actieaanbod....."

Ja, hier ook deze melding, zowel bij het t-shirt als bij de voip-telefoon.
Stuur nu maar de echte code, of gelijk iedereen een telefoon en een t-shirt.

--
Alex.


Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 9:58:55 AM5/16/08
to
Moguh


Danny ter Haar wrote:

> Volgens mij is het idd hex ! ;-)

Gokjes;
- Het is hex 32 bit int uit een random generator. En met een paar
100000 klanten kan het gebeuren dat een getal twee keer voorkomt.
- De random generator is stuk.
- Het getal is niet random maar gekoppeld aan de account. Er zit een
bug in de koppeling.
- Mensen maken een tikfout waardoor ze iemand anders code gebruiken
(dat heb je met die kleine lettertjes).

Iets in het service center knutselen was misschien slimmer geweest.

Theo

unread,
May 16, 2008, 10:08:03 AM5/16/08
to
victor schreef:

Er hoeft geen emailadres ingevuld te worden.

Tis de linkercode, hier werkte hij zonder problemen, en inderdaad, je
moest een adres invullen. Dan is het inderdaad wat slordig dat die code
op de buitenkant staat, c.q. dat geen gebruik is gemaakt van de normale
username/wachtwoord-authenticatie.

Theo

Danny ter Haar

unread,
May 16, 2008, 10:09:33 AM5/16/08
to
Rob van der Putten <r...@sput.nl> wrote:
>- De random generator is stuk.

Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

Theo

unread,
May 16, 2008, 10:10:55 AM5/16/08
to
Rob van der Putten schreef:
> Moguh
>
>
> Danny ter Haar wrote:
>
>> Volgens mij is het idd hex ! ;-)
>
> Gokjes;
> - Het is hex 32 bit int uit een random generator. En met een paar
> 100000 klanten kan het gebeuren dat een getal twee keer voorkomt.
> - De random generator is stuk.
> - Het getal is niet random maar gekoppeld aan de account. Er zit een
> bug in de koppeling.
> - Mensen maken een tikfout waardoor ze iemand anders code gebruiken
> (dat heb je met die kleine lettertjes).
>

Code hier: 9429C924

Ik gok toch op die tikfout.

Die heb ik zelf in ieder geval niet gemaakt, want bij een 2e poging
(toch even checken) kreeg ik de 'reeds gebruik gemaakt'-melding.

Theo

SN

unread,
May 16, 2008, 10:20:52 AM5/16/08
to
"Styx" <nom...@home.nl> schreef in bericht
news:482d80a4$0$14348$e4fe...@news.xs4all.nl...
:
: "Rick" schreef
:
:
Styx,
Jij bedoelt die keer dat je ALS je bestelling dan al doorgekomen was, vaak
moest bellen of mailen om dan te horen dat dan-en-dan waarschijnlijk
geleverd gaat worden, wat toch niet gehaald kon worden. Om vervolgens een
t-shirt te ontvangen in een *afwijkend* formaat dan besteld. En dat daarna
is gezegd (volgens mij) dat de volgende keer ССk grotere maten t-shirts
beschikbaar zouden komen, terwijl nu de maten geworden zijn: M, L en XL.
Die keer he?
Gr,
SN (ja, ook mijn code werkt niet wel heb ik min of meer per ongeluk het
volgende bestelschermpje gezien met de maten van de shirts)


SN

unread,
May 16, 2008, 10:23:07 AM5/16/08
to
Het lijkt me wel errug toevallig als er zoveel als nu (binnen 1 dag) de
moeite nemen om hier neer te zetten dat de codes niet werken, toch?
(De andere code geeft de volgende melding: Onjuiste actiecode ingevoerd.)
SN

"Jack Raats" <nom...@nomail.net> schreef in bericht
news:lsd0g5x...@orac.jarasoft.net...
: Er stonden twee codes op de brief. Heb je wel de goede genomen???

Theo

unread,
May 16, 2008, 10:27:46 AM5/16/08
to
SN schreef:

Je bedoeld dat je min of meer per ongeluk een andere code geprobeerd
hebt :-) Krijgt er weer een postbode de schuld van?

Theo

Paul Slootman

unread,
May 16, 2008, 10:38:34 AM5/16/08
to
Danny ter Haar <d...@cistron.nl> wrote:
>Rob van der Putten <r...@sput.nl> wrote:
>>- De random generator is stuk.
>
>Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

http://web.archive.org/web/20011027002011/http://dilbert.com/comics/dilbert/archive/images/dilbert2001182781025.gif


Paul

SN

unread,
May 16, 2008, 10:42:10 AM5/16/08
to
"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef
: SN schreef:
: > "Styx" <nom...@home.nl> schreef
: > :
: > : "Rick" schreef


Daar dacht ik in eerste instantie wel aan. De postbode. (Ja, of een fout in
het xs4all systeem of de website).
Maar je hebt in een ander bericht al getikt dat er dan wel heeeeeeeeeeeeel
veel gehandeld zou moeten zijn geweest geworden geraakt vandaag bij de TPG.
(Niet PTT, foei, Theo...)
En over de "andere" code: stttt, anders kan Rick nog een keer 2 shirtjes
scoren... ;-)
SN


Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 10:43:08 AM5/16/08
to
Moguh


Theo wrote:

> Code hier: 9429C924

Meer dan 2 GB dus.

> Ik gok toch op die tikfout.

8 cijfers hex is > 4 miljard combinaties. Xs' heeft nog geen miljoen
klanten. Kans kleiner 0.025 %.

> Die heb ik zelf in ieder geval niet gemaakt, want bij een 2e poging
> (toch even checken) kreeg ik de 'reeds gebruik gemaakt'-melding.

Theo

unread,
May 16, 2008, 10:46:54 AM5/16/08
to
SN schreef:

>
>
> Daar dacht ik in eerste instantie wel aan. De postbode. (Ja, of een fout in
> het xs4all systeem of de website).
> Maar je hebt in een ander bericht al getikt dat er dan wel heeeeeeeeeeeeel
> veel gehandeld zou moeten zijn geweest geworden geraakt vandaag bij de TPG.
> (Niet PTT, foei, Theo...)

Ben al een ouwe lul he, ik ken nog die postbodes in een grijs uniform,
met zo'n platte pet, met zo'n mooi gestileerd PTT logo. TPG, natuurlijk.

Theo

jsmn

unread,
May 16, 2008, 10:48:06 AM5/16/08
to
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> wrote:

>Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.

>In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de site
>de actiecode ingevoerd.

>En wat krijg ik te zien......

>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

same here, met 2 codes.

jsmn

Riemer Palstra

unread,
May 16, 2008, 10:51:46 AM5/16/08
to
On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:
> Ben al een ouwe lul he, ik ken nog die postbodes in een grijs uniform,
> met zo'n platte pet, met zo'n mooi gestileerd PTT logo. TPG,
> natuurlijk.

Ik dacht al de hele tijd, wat bedoel ze toch met TPG. Maar het gaat hier
over TNT dus? :P

--
Riemer Palstra
rie...@palstra.com

"I reject your reality and substitute my own!"

Theo

unread,
May 16, 2008, 10:53:02 AM5/16/08
to
Rob van der Putten schreef:
> Moguh
>
>
> Theo wrote:
>
>> Code hier: 9429C924
>
> Meer dan 2 GB dus.
>
>> Ik gok toch op die tikfout.
>
> 8 cijfers hex is > 4 miljard combinaties. Xs' heeft nog geen miljoen
> klanten. Kans kleiner 0.025 %.
>
>> Die heb ik zelf in ieder geval niet gemaakt, want bij een 2e poging
>> (toch even checken) kreeg ik de 'reeds gebruik gemaakt'-melding.
>
>
> Vr.Gr,
> Rob

En toch: de codes die ik nu gezien heb, lijken mij 'te mooi' om alleen
maar random te zijn. Daar is wat mee, volgens mij. Een c-tje en een
l-etje omwisselen... Mijn eigen code met 924 en 942... Mensen die hier
zeggen dat ze de lettertjes toch wel erg klein vinden, en dat ze het
onderscheid tussen een 8 en een B moeilijk kunnen zien...
Tikfoutje, wat leidt tot een OOK werkende code is zo gemaakt.

Maar goed, ik krijg, hopelijk sowieso 2 t-shirts, want 2 abonnementen.

Theo

SN

unread,
May 16, 2008, 10:54:06 AM5/16/08
to
"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef
: SN schreef:

Misschien ben ik dan wat jonger dan u ;-) en heb een ander drieletterig ding
dan u, maar ik heb ook wel de grijze uniformen meegemaakt volgens mij.
Vroeger, toen het nog duidelijk was, wat je met PTT bedoelde. Bestelden zij
geen telefoontoestellen aan de deur? Hihi.
En wلللr zijn al die groene brievenbussen gebleven? ;-)
SN


Theo

unread,
May 16, 2008, 10:54:08 AM5/16/08
to
Riemer Palstra schreef:

> On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:
>> Ben al een ouwe lul he, ik ken nog die postbodes in een grijs uniform,
>> met zo'n platte pet, met zo'n mooi gestileerd PTT logo. TPG,
>> natuurlijk.
>
> Ik dacht al de hele tijd, wat bedoel ze toch met TPG. Maar het gaat hier
> over TNT dus? :P
>

Verdraaid, dat gaat inderdaad zoooo snel. Is het nog wel TNT :-)

Theo

Rob van der Putten

unread,
May 16, 2008, 10:55:48 AM5/16/08
to
Moguh


Danny ter Haar wrote:

> Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

Ik vraag me af wat er gebeurd als je een willekeurige code intikt.
Zouden de gegenereerde codes ergens opgeslagen zijn. Of word alleen
bijgehouden welke al gebruikt zijn.

SN

unread,
May 16, 2008, 10:55:29 AM5/16/08
to
"Riemer Palstra" <rie...@palstra.com> schreef in bericht
news:slrng2r7s2....@palstra.com...


Oeps...
Foutje, bedankt?
SN


SN

unread,
May 16, 2008, 10:58:35 AM5/16/08
to
"Rob van der Putten" <r...@sput.nl> schreef in bericht
news:482da075$0$14343$e4fe...@news.xs4all.nl...
: Moguh

De willekeurige code geeft de al eerder aangegevene melding: Onjuiste
actiecode ingevoerd
SN


Theo

unread,
May 16, 2008, 11:09:32 AM5/16/08