spambox open houden

Frank Lekens

Pff, wat is dat suf geregeld met die niet-instelbare spambox bij KPN.

Wat heb je aan een spambox als je die continu moet bekijken om te zien
of er niet toevallig een mail in beland is die je wel had willen lezen?
Bij xs4all overkwam me dat eigenlijk bijna nooit, misschien 1 of 2 keer
per jaar, als het al gebeurde. (Ja, weleens mails van een mailinglijst
die erin belandden, maar nooit iets wat ik had gemist.)
Nu sinds het omzetten binnen nog geen anderhalve maand al twee of drie
keer.

En heeft het nou eigenlijk nog zin om zo'n mailtje in de web-interface
via het "duim omhoog"-knopje naar de inbox te sturen? "Leert" het filter
daar iets van, of is het net zo'n loos knopje als de drukknoppen bij
stoplichten schijnen te zijn? Want dan kan ik net zo goed Thunderbird
daarvoor gebruiken.
--
Frank Lekens

http://fmlekens.home.xs4all.nl/
https://franklekens.blogspot.nl/

Gertjan Klein

Op 13-06-2022 om 16:07 schreef Frank Lekens:
> [...]
> die erin belandden, maar nooit iets wat ik had gemist.)
> Nu sinds het omzetten binnen nog geen anderhalve maand al twee of drie

O ja, dacht ik hier aangeland met lezen, even kijken in m'n spambox. Er
stonden 9 mails in m'n spamfolder. Daarvan waren er 2 (twee!) echt spam,
de rest niet. Wat een bagger.

> En heeft het nou eigenlijk nog zin om zo'n mailtje in de web-interface
> via het "duim omhoog"-knopje naar de inbox te sturen?

Dat zou ik ook graag willen weten. Maar een whitelist werkt beter, en
die kon ik niet vinden. Moet mail ook stukgemaakt worden, net als
usenet? Wat word ik dan geacht te gebruiken?

Groeten,
Gertjan.

Izak van Langevelde

On 13/06/2022 18:58, Gertjan Klein wrote:
> Moet mail ook stukgemaakt worden, net als usenet? Wat word ik dan geacht
> te gebruiken?

Whatsapp, natuurlijk...

--
Grinnikend door het leven...

Dirk T. Verbeek

Op 13-06-2022 om 20:06 schreef Izak van Langevelde:

> Whatsapp, natuurlijk...

Dat klinkt zó negatief...

mgr...@gmail.com

Er zijn zoveel false positives, ik krijg er meerdere per dag (oa afkomstig van sites met DKIM etc allemaal goed ingesteld) en daaronder ook mails die ik al eerder een duimpje had gegeven en ook in mijn 'greenlist' adresboek had toegevoegd (je moet toch wat proberen!) maar het heeft allemaal geen zin.. En dan komt echte overduidelijke spam gewoon in de mailbox terecht..

Bij de xs4all webmail kreeg ik er misschien 1 of 2 per week die onterecht als spam werden gezien..

Frank Lekens

Op 14-6-2022 om 18:22 schreef mgr...@gmail.com:
Ja, wat is het beste kpn forum om daar eens over te gaan zeuren?
Als veel mensen dat gaan doen, heeft het misschien nog steeds geen nut
-- maar allicht meer dan als we het hier doen.