Freedom wordt XS4all

Paul van der Vlis

Op 30-03-2023 om 17:53 schreef Paul van der Vlis:

> https://www.freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-heet-vanaf-zaterdag-xs4all

Tja, 1 april

wim

Paul van der Vlis <pa...@vandervlis.nl> wrote:

> Tja, 1 april

Persoonlijk vind ik het erg flauw als mensen direct laten weten dat ze het
door hebben.
Kun je niet andere mensen ook een beetje lol gunnen?

Wim

Peter X1

Nu heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat je KPN wel moet vragen om je
userid ook terug te laten ontkoppelen. Denken dat dit een grap is, is
straks beteuterd misgrijpen.

Dus het advies is vooral blote Jan te gaan zijn en een reserveringsmail
te sturen naar de helpdesk van KPN. Zeg niet dat het je niet aangegeven is.

--
Mvg...
Peter

Jan Ehrhardt

Paul van der Vlis in xs4all.general (Thu, 30 Mar 2023 17:53:02 +0200):

>https://www.freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-heet-vanaf-zaterdag-xs4all

Vertelden ze in een nieuwsbrief met een header die alle kenmerken heeft
van een tracking pixel. Alleen een beetje groter. Voor de liefhebbers van
privacy:

https://freedom-internet.email-provider.eu/a/udleypli5n/d/o7xl9wauyt/i/c065ade_w600_nieuwsbriefheader.png
--
Jan

Peter X1

:( Stemming maken door te impliceren dat Freedom doet aan tracking is
ook een kunst..... dat plaatje is gewoon de(zelfde) afbeelding dat bij
elke nieuwsbref wordt gebruikt.

--
Mvg...
Peter

Roger

De URL is exact dezelfde als in de nieuwsbrief die ik kreeg. Dus inderdaad
geen tracking, in elk geval niet per geadresseerde. Je weet natuurlijk nooit
wat er aan de serverkant allemaal gebeurt, maar Freedom zou de eigen glazen
heel hard ingooien als zou blijken dat er toch aan tracking wordt gedaan.

In geautomatiseerde mails die in mijn Inbox landen zit helaas bijna altijd
een tracking pixel. Het is een plaag.

Groeten,
-Roger

Rink

Op 30-3-2023 om 17:53 schreef Paul van der Vlis:

> https://www.freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-heet-vanaf-zaterdag-xs4all

Maar dit zou je toch in de freedom nieuwsgroep moeten plaatsen?

Rink

J. J. Lodder

Die keus is altijd aan de poster,

Jan

Rink

Op 1-4-2023 om 15:07 schreef J. J. Lodder:
En zojuist zie ik dat de grap al geplaatst is in de freedom groep.
Even niet goed gelezen....

Jan Ehrhardt

Roger in xs4all.general (Sat, 1 Apr 2023 09:42:14 +0200):

Precies de reden waarom ik die exacte URL postte. De URL heeft nog steeds
alle kenmerken van een tracking pixel. Pas nu blijkt dat die voor iedereen
hetzelfde is blijkt dat ze er in ieder geval niet uit afleiden dat ik (bij
uitzondering) die header ook geladen heb.

> [...]
>heel hard ingooien als zou blijken dat er toch aan tracking wordt gedaan.

Dan moeten ze die header gewoon in de nieuwsbrief zelf opnemen. Dat ze dat
niet doen wekt argwaan.

>In geautomatiseerde mails die in mijn Inbox landen zit helaas bijna altijd
>een tracking pixel. Het is een plaag.

Ik heb ze in al mijn e-mail clients uitstaan. Dan valt het des te meer op
als zo'n header ontbreekt.
--
Jan

A. Dumas

On 05-04-2023 23:12, Jan Ehrhardt wrote:
> [...]
> hetzelfde is blijkt dat ze er in ieder geval niet uit afleiden dat ik (bij
> uitzondering) die header ook geladen heb.

Dat kan met iets minder zekerheid toch: door het IP-adres van de request
te koppelen aan andere bekende gegevens.