Microsoft school/work account

Gertjan Klein

Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand er tegenaan liep dat Microsoft
zijn/haar xs4all account als type school/werk aanmerkte, i.p.v.
persoonlijk. Dat probleem heb ik nu ook. Gevolg is dat ik in essentie
vrijwel niets mag met dat account.

Heeft iemand een idee hoe ik dat op kan lossen? De website van MS komt
met "support" niet verder dan het doorzoeken van help artikelen, en dit
is duidelijk geen faq (of mijn zoeksleutelverzincapaciteiten deugen niet
natuurlijk).

Alvast bedankt,
Gertjan.

TR

"Gertjan Klein" <gkl...@parvos.nl> schreef in bericht
Ik heb eind 2018 met iets soortgelijks te maken gehad.
Rond die tijd was er in xs4all.general ook een draadje over.

Nu nog te vinden op:

https://xs4all.general.narkive.com/1pVHUNVA/microsoft-boycot-tegen-xs4all

Groet,

TR

Gertjan Klein

Op 05-04-2023 om 16:35 schreef TR:
> Rond die tijd was er in xs4all.general ook een draadje over.
>
> Nu nog te vinden op:
>
> https://xs4all.general.narkive.com/1pVHUNVA/microsoft-boycot-tegen-xs4all

Ah, dank voor die link, die draad herinner ik me inderdaad, maar ik kon
hem niet meer vinden. Ik heb inmiddels via de supportforums van MS
geprobeerd dit op te lossen, maar ik loop tegen een muur van onbegrip
op. Ik geef het maar op.

Groeten,
Gertjan.

A. Dumas

Gertjan Klein

Op 06-04-2023 om 09:35 schreef A. Dumas:
Ja, dat lijkt inderdaad verdacht veel op mijn ervaring. Het is treurig
dat dit soort zaken niet rechtgezet kan worden. MS probeert iedereen te
dwingen een MS account te nemen (Windows 11 werkt niet zonder trucjes
zonder zo'n account). Doe je dat braaf, pikken ze het vervolgens van je af.

Gelukkig gebruik(te) ik dit account eigenlijk alleen voor Skype. Mijn
Windows is en blijft MS-accountvrij. (Voor zolang ik Windows nog blijf
gebruiken.)

Groeten,
Gertjan.

A. Dumas

Gertjan Klein <gkl...@parvos.nl> wrote:

> Ja, dat lijkt inderdaad verdacht veel op mijn ervaring. Het is treurig
> dat dit soort zaken niet rechtgezet kan worden. [...]

Laatste bericht van hem in de comments was "3 weeks ago" met de mededeling
dat hij een follow-up wilde geven maar te druk was en is. Dus misschien nog
eens vragen over een week of wat?

Gertjan Klein

Op 06-04-2023 om 15:02 schreef A. Dumas:
> Laatste bericht van hem in de comments was "3 weeks ago" met de mededeling
> dat hij een follow-up wilde geven maar te druk was en is. Dus misschien nog
> eens vragen over een week of wat?

Ik ben er wel een beetje klaar mee. Gezien de enorme lijst met
commentaar van anderen op die pagina, met vergelijkbare frustraties (en
geen oplossing) komt dit vaak voor, en kan het MS niet schelen. Ik heb
geen zin er nog tijd aan te besteden; ik heb m'n account verwijderd (ook
niet simpel, maar het is gelukt).

Groeten,
Gertjan.