De cowboys van KPN..

Ruud Uphoff

En dan zet je oud XS4ALL klanten gewoon aan de kant..

Gisteren werd mijn IP-adres gewijzigd. Dat was aangekondigd en er zou
nog een e-mail komen als het zover was. Niet dus, je merkt het vanzelf
als je website eruit ligt. Oké, even een paar vieze woordjes uitslaan,
dat lucht op, en dan maar gewoon DNS aanpassen.

Ook gaat er in de FRITZ een rode led aan en begint Ip telefoon te
knipperen. Melding dat telefoon van XS4ALL er uit ligt. Ok, storinkje?
Op de site van KPN niets bekend voor mijn postcode, maar het blijft wel
de hele dag zo.

Modem harde reset.. geen effect
XS4ALL Telefonie opnieuw instellen.. Blijkt niet te werken. Was altijd
genoeg om als provider XS4ALL te kiezen, ook na de overgang, maar ik
moet nu een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Heb ik niet en moest
ook niet.

Even op zoek naar handige hulpjes zoals we vroeger bij XS4ALL hadden.
Heeft KN ook? Ja, uiteindelijk gevonden. Ik moet nu voor het eerst in
mijn leven telefonie van KPN gaan instellen in een FRITZ!Box. Met een
moeilijke gebruikersnaam, en een nog niet bestaand wachtwoord dat ik
eerst zelf moet aanmaken. Kan vanuit je KP-account

Zoiets moet je voormalig XS4ALL klanten dus niet even vertellen als je
aan je netwerk gaat rotzooien. Er verandert immers niets.

Cowboys dus. ;-(

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff

Roger

Dat gaat niet vanzelf via TR-069? (wat jij, net als ik, vermoedelijk uit hebt gezet).

Groeten,
-Roger

Ruud Uphoff

Dat staat uit. No way!

Roger

Zo denk ik er ook over, maar soms is het nuttig om het even aan te zetten om de ACS
de kans te geven wat essentiële zaken in te stellen (bv. telefoon). Ik heb TR-069 ook
wel eens tijdelijk aan gezet om de ISP de kans te geven een probleem uit te zoeken.

AVM is redelijk vaag over wat een ISP via TR-069 wel en niet kan doen. KB-document
#1472 heeft helaas een vrij hoog gaat-u-maar-rustig-slapengehalte. Dat bevordert het
vertrouwen niet. Een gedetailleerde log met alle TR-069 acties zou ook niet misstaan.

Groeten,
-Roger