Bye Bye XS4all

Joe

Tja, ik heb geprobeerd het uit te stellen maar de prijzen van xs4all blijven maar oplopen en bellen om een goede aanbieding leverde
te weinig op. bijna 65,- per maand voor alleen internet is zonde als andere aanbieders weer een jaartje zo rond de 40,-/maand
zitten. Alleen Spotify was nog van betrekkelijke waarde, hoewel - met minder dan 50 uur luistertijd per jaar kan dat ook wel weg.

Newszilla was t al niet meer en was al vervangen, mail staat al bij eigen domein net als de website. Ik heb al een eigen Fritzbox
staan. Vast IP? Tja, gaat denk ik ook wel meevallen. Lokale services hangen achter cloudflare dus dat vaste IP voor inkomend is al
verborgen.

19 jaar bij xs4all gezeten, sinds de komst van ADSL. Daarvoor via een lokale wifi WAN provider, ISDN voor vaste prijs via Friaco en
tot 56K POTS via <geen idee meer>. Eigenlijk erg tevreden geweest over alle providers maar bij xs4all het langst blijven hangen
vanwege de uitgangspunten en de altijd uitstekende ondersteuning. Zelfs na de overgang naar KPN geprobeerd dit vol te houden maar
er is ergens een grens en die is nu wel bereikt.

Ik blijf deze groep zeker nog meelezen maar voor nu: gegroet alle volhouders en allen die antwoorden en oplossingen hebben
aangedragen. Dit is een speciale community.

Het was mooi zolang het duurde......

A. Dumas

On 12-10-2023 11:34, Joe wrote:
> Zelfs na de overgang naar KPN geprobeerd dit vol te houden maar

Reality check: zoek even op vanaf wanneer je bij Xs4all zat en wanneer
KPN Xs4all overnam.

Joe

Als (redelijk) zelfstandige organisatie hebben ze tot 2020 bestaan hoewel het natuurlijk wel steeds meer van geel naar groen ging.
Ik vermoed dat de aftakeling vertraagd is door de corona crisis maar nu lijkt het op een uitsterfconstructie: minder diensten voor
flink meer geld.