homepage aanpassen

boebels

Vraagje:

"U heeft een homepage. Uw homepage aanpassen kan op verschillende
manieren. Maar vanaf 17 december kunt u deze niet meer aanpassen met een
gekoppelde netwerkschijf via WebDAV."

Op welke manieren kan het nog wel?

Erik

Op 23-2-2023 om 10:31 schreef boebels:
Ik weet niet beter dan FTP met FileZilla
Of is dat ouderwets?

Matthijs Melchior

Met ssh authenticatie naar ftp.xs4all.nl:
$ sftp $XS4AL...@ftp.xs4all.nl

Kees Nuyt

On Thu, 23 Feb 2023 12:02:45 +0100, Erik <nor...@example.nl>
wrote:

> Ik weet niet beter dan FTP met FileZilla
> Of is dat ouderwets?

Officieel SFTP, gewoon FTP zal niet werken.

Helaas geen scp meer, dat was makkelijker te scripten en maakte
ook rsync mogelijk, al heb ik dat nooit geprobeerd.

SFTP is lastiger te scripten, maar ik las ergens dat men daar
het lftp programma voor heeft uitgevonden. Dat moet ik nog eens
proberen.
--
grtz,
Kees Nuyt

Roger

Kennelijk kan het via SFTP en je werkt zo te zien vanuit Windows. In dat geval kan ik
je WinSCP (https://winscp.net/) aanbevelen. Met WinSCP kun je heel gemakkelijk bestanden
synchroniseren via o.a. SFTP.

Groeten,
-Roger

Miquel van Smoorenburg

On 23/02/2023 14:52, Kees Nuyt wrote:
> [...]
>
> Helaas geen scp meer, dat was makkelijker te scripten en maakte
> ook rsync mogelijk, al heb ik dat nooit geprobeerd.

Een beetje moderne scp gebruikt het sftp protocol, dus dat zou moeten
werken. Zie https://undeadly.org/cgi?action=article;sid=20210910074941

Als je een oudere scp versie hebt kan je die mogelijk met de '-M' optie
sftp laten gebruiken.

Mike.

Kees Nuyt

On Thu, 23 Feb 2023 18:33:21 +0100, Miquel van Smoorenburg
<mik...@xs4all.nederland> wrote:

> [...]
> werken. Zie https://undeadly.org/cgi?action=article;sid=20210910074941
>
> Als je een oudere scp versie hebt kan je die mogelijk met de '-M' optie

Dankjewel voor de tip, dat ga ik eens proberen.
--
Kees Nuyt