ntp.xs4all.nl stopt...

Jan-Pieter Cornet

Helaas... de afbraak gaat beginnen.

De service op ntp.xs4all.nl is 1 van de volgende die uit gaat, binnen enkele weken. Aangezien de enigen die die service gebruiken, die handmatig ingesteld hebben... zul je nu ook weer een alternatieve service moeten instellen.

De services van time.nl zijn een mogelijkheid. Op het KPN netwerk werkt time.kpn.net ook.

--
Jan-Pieter Cornet
Any sufficiently advanced incompetence is indistinguishable from malice

Izak van Langevelde

On 30/05/2022 16:38, Jan-Pieter Cornet wrote:
> [...]
> service moeten instellen.
>
> De services van time.nl zijn een mogelijkheid. Op het KPN netwerk werkt

Het dwergje met de zandloper heeft toch wel een nette
afvloeiingsregeling gekregen?

--
Grinnikend door het leven...

Jan van den Broek

Hij mag het zand houden.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

A. Dumas

Jan-Pieter Cornet <joh...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> handmatig ingesteld hebben... zul je nu ook weer een alternatieve service moeten instellen.

Ik dacht, had ik dat niet ooit in mijn Fritz ingesteld, maar nu zie ik
überhaupt geen ntp instelling op de 7581 met 7.16. Klopt dat, en bestond
het misschien wel in oudere versies van hard- of software?

Alex Plantema

Op ma 30-05-2022 om 16:38 schreef Jan-Pieter Cornet:

> De services van time.nl zijn een mogelijkheid. Op het KPN netwerk werkt time.kpn.net ook.

Je kunt hem ook pingen. Geeft kortere tijden dan ping.xs4all.nl als je bent overgezet.

--
Alex.

Alex Plantema

Op ma 30-05-2022 om 16:38 schreef Jan-Pieter Cornet:

> De services van time.nl zijn een mogelijkheid. Op het KPN netwerk werkt time.kpn.net ook.

Ik begrijp alleen niet waarom het ene op kpn.com en het andere op kpn.net zit,
en de webmail op kpnmail.nl. Dat is dubbel op. Ze maken er een zooitje van.

--
Alex.

Rob

Volgens mij moet je dan de user interface op "advanced" zetten en heel
lang zoeken in de menu's.

De default instelling is iets van 0.pool.ntp.org wat een violation is
van de TOU van pool.ntp.org.
Ik heb daar jaren geleden wel eens een klacht over neergelegd bij XS4ALL,
aannemende dat die wel wat konden bereiken bij AVM, maar bij mijn weten
is er nooit wat aan gedaan.
(of in ieder geval niet iets wat bij een firmware upgrade van de routers
effectief zou worden)

Het is wel jammer dat KPN zo weinig oog heeft voor andermans problemen
dat zelfs het in stand houden van een paar NTP servers er niet af kan,
maar goed we weten hoe het gaat bij die toko: de topman vangt vette
bonussen en verder interesseert het hem niet.

Wordt er nog iets aan afbouw gedaan, zoals het sturen van KoD gedurende
een bepaalde tijd, of is het gewoon steker eruit en bekijk het maar?

Roger

Het zou onder 'Home Network > Network > Network Settings' moeten zitten (even
onderaan op 'Additional Settings' klikken).

Groeten,
-Roger

A. Dumas

Roger <nosuc...@example.com> wrote:
> Het zou onder 'Home Network > Network > Network Settings' moeten zitten

Ja! Bedankt, had ik toch niet genoeg rondgekeken. Ik dacht dat het het
onder internet settings zou moeten zitten... En inderdaad, stond op
ntp.xs4all.nl. Ik herinner de discussie die Rob noemde.

Roger

Deze instelling zit, zoals veel zaken in Fritz!OS, niet op de meest logische
plek. En om het nog wat erger te maken: mocht je ooit een backup terug moeten
zetten, dan wordt deze instelling niet mee terug gezet (er staat weer de
factory default, in elk geval bij een 7590).

Groeten,
-Roger

Izak van Langevelde

Heet 'ie soms Vaak?

Jan van den Broek

2022-05-30, Izak van Langevelde <eeza...@studiomestenmist.nl> schrieb:

> Heet 'ie soms Vaak?

Meestal wel.

Stef

Ook hier stond hij op ntp.xs4all.nl, waarschijnlijk n.a.v. dezelfde
discussie. Nu omgezet naar time.kpn.net. Maar wat is de moeite van
ntp.xs4all.nl laten verwijzen naar zelfde IP als time.kpn.net? Scheelt
gebruikers weer gedoe en xs4all.nl zal als domein nog wel even bestaan
lijkt me.

--
Stef

Beware of a dark-haired man with a loud tie.

Rob

Er zijn nogal wat apparaten cq configuraties die geen DNS gebruiken
voor NTP servers. Hoewel het een nobel streven is om ntp.xs4all.nl
een CNAME van time.kpn.net te maken, denk ik toch dat een flink deel
van "de gebruikers" alleen geholpen is met een voortzetting van de
service op het oorspronkelijke adres. Maar dat gaat vast niet gebeuren.

Er is natuurlijk wel meer wat problematisch te verhuizen is, zoals
de DNS resolvers en de DNS servers. Ben benieuwd wat ze daar mee
gaan doen.

Roger

On 2022/05/31 00:27, Rob wrote:

> Er zijn nogal wat apparaten cq configuraties die geen DNS gebruiken
> voor NTP servers.

Zelfs bij apparaten die wel DNS gebruiken, kun je voor verrassingen komen
te staan. In oudere versies van Cisco IOS kon je bij het configureren wel
een FQDN opgeven, maar stond in de configuratie vervolgens gewoon het IP
adres. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet (geen recente ervaring met
Cisco).

> [...]
> van "de gebruikers" alleen geholpen is met een voortzetting van de
> service op het oorspronkelijke adres. Maar dat gaat vast niet gebeuren.

Inderdaad. Het verplaatst de pijn waarschijnlijk ook alleen maar naar de
toekomst. En dan relateert niemand de problemen die dan ontstaan meer aan
de ontmanteling van XS4ALL. Nu aankondigen en opruimen is de betere idee.

> Er is natuurlijk wel meer wat problematisch te verhuizen is, zoals
> de DNS resolvers en de DNS servers.

De impact daarvan is denk ik heel beperkt.

Als je je internetrouter als DNS server gebruikt, krijgt die de nieuwe
DNS resolvers bij de eerstvolgende PPPoE (re)connect. Dat zal bij het
omzetten naar de KPN-infra al zijn gebeurd. En als je eigen interne DNS
server(s) hebt, gebruik je de resolvers van je ISP waarschijnlijk niet.

Nieuwe DNS servers voor een zone (in casu xs4all.nl) hebben geen gevolgen
voor eindgebruikers (die horen daar geen harde referentie naar te hebben).

> Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen.

Gewoon aankondigen en een tijdje later de stekker eruit trekken.

Groeten,
-Roger

Rob

> [...]
> een FQDN opgeven, maar stond in de configuratie vervolgens gewoon het IP
> adres. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet (geen recente ervaring met

Dat is/was bij Cisco bij zowat alles waar je DNS namen kon opgeven
in de config. Alleen een hulpje tijdens intypen, maar geen DNS lookups
tijdens normaal gebruik.

Trouwens, de meest populaire NTP server die kan wel DNS namen aan in
de config file, maar doet alleen een lookup als ie start. Dus als een
DNS naam later naar een ander adres gaat wijzen heeft ie dat niet in
de gaten tot je de service herstart, in de praktijk dus bij een reboot.
En dat kan wel een jaar of meer op zich laten wachten.

> [...]
> de ontmanteling van XS4ALL. Nu aankondigen en opruimen is de betere idee.

Ja dat is altijd de afweging bij wijzigingen. Wil je de oude situatie
kapot maken en de mensen dwingen te wijzigen, of wil je het in stand
houden en ondertussen communiceren dat er wat gaat veranderen, wat bepaalde
mensen nooit zullen weten.
Dat is bij NTP een extra groot probleem. Er is niet gedacht aan een
communicatie kanaal in het protocol (bijv een 80-teken bericht wat je
kunt meesturen met een antwoord en wat de client dan logt of indien
mogelijk displayed). Dus communiceren met de gebruikers is heel moeilijk.
En als je de service stopt zullen velen dat helemaal niet merken omdat
je meerdere servers kunt configureren in een fatsoenlijke client, en
dat ook altijd aangeraden wordt om te doen.
Dus tenzij iemand denkt met die 4 servers die XS4ALL heeft/had een
redundante configuratie te maken, blijft het gewoon "werken" als die
servers down gaan. Sterker nog, als het niet meer werkt kan het ook
heel lang duren voor iemand merkt dat de tijd niet meer klopt.

> [...]
> voor eindgebruikers (die horen daar geen harde referentie naar te hebben).

Inderdaad als je de default configuratie gebruikt met de internet router
als DNS resolver dan werkt het goed. Maar er zijn er ook zat die de
router niet vertrouwen of extra service zoals DNSSEC willen, en die de
servers 194.109.6.66, 194.109.9.99 en 194.109.104.104 hard geconfigureerd
hebben op hun computer (en wellicht ook de IPv6 adressen).
Dat gaat dan ineens stoppen met werken.
(ik zag dat het na migratie naar KPN nog wel werkt, kennelijk zijn die
adressen wel toegelaten in de resolvers. wat dan weer tegengesteld is
aan wat je daarboven een goede oplossing vond)

Ook voor "domeinen die geregistreerd zijn via XS4ALL" moet in ieder geval
in de toplevel zone het adres van de DNS aangepast worden (194.109.6.67
enzo), maar goed dat is wellicht makkelijk in bulk te doen.

> Gewoon aankondigen en een tijdje later de stekker eruit trekken.

Tja en dan zullen er zeker her en der "onbeheerde" systemen ineens
omvallen. Voor zover dat niet al gebeurd is, natuurlijk.

Joe

On Tue, 31 May 2022 00:27:26 +0200, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Er is natuurlijk wel meer wat problematisch te verhuizen is, zoals
>de DNS resolvers en de DNS servers. Ben benieuwd wat ze daar mee
>gaan doen.

Ik kreeg deze mail:

Beste XS4ALL-klant,

Wijzig vóór 27 juni 2022 uw DNS-instelling, zodat uw internetverbinding goed blijft werken

Uw abonnement is kortgeleden omgezet naar de techniek van KPN. Voor een goed werkende internetverbinding moeten vanaf de omzetting
de DNS-servers van KPN worden gebruikt. Wij zien dat vanaf uw IP-adres nog een of meer apparaten de DNS-servers van XS4ALL
gebruiken. Omdat deze DNS-servers op 27 juni worden uitgezet, werkt de internetverbinding dan op een of meer apparaten niet (goed)
meer.

Controleer vóór 27 juni de DNS-insteling op uw apparaten
U heeft in het verleden de IP-adressen van de DNS-servers van XS4ALL handmatig ingevuld op een of meer apparaten. Controleer de
DNS-instelling vóór 27 juni op al uw apparaten. Pas de DNS-instelling aan naar 'automatisch' of 'aanbevolen'. Als deze optie
ontbreekt, vul dan handmatig de IP-adressen van de DNS-servers van KPN in. Heeft u een automatiseringsbedrijf of IT'er die u helpt?
Informeer hen over deze aanpassing.

Zo wijzigt u de DNS-instelling
Op www.kpn.com/xs4alldns vindt u een stappenplan. Hier leggen we uit hoe u de DNS-instelling kunt controleren en wijzigen op
Windows, macOS, de FRITZ!Box en andere apparaten.

Alex Plantema

Op di 31-05-2022 om 15:48 schreef Joe:

> Zo wijzigt u de DNS-instelling
> Op www.kpn.com/xs4alldns vindt u een stappenplan. Hier leggen we uit hoe u de DNS-instelling kunt controleren en wijzigen op
> Windows, macOS, de FRITZ!Box en andere apparaten.

Met automatische instelling krijg ik andere IP-adressen dan daar genoemd,
nl. 195.121.97.202 en 195.121.97.203.

--
Alex.

Roger

On 2022/05/31 15:48, Joe wrote:

> Ik kreeg deze mail:
>
> Beste XS4ALL-klant,
>
> Wijzig vóór 27 juni 2022 uw DNS-instelling, zodat uw internetverbinding goed blijft werken

[8<]

Oh, dat is netjes! Uiteraard heeft ook KPN/XS4ALL hier belang bij: ze zitten
denk ik niet te wachten op een lawine van helpdesk calls vanaf 27 juni :)

Groeten,
-Roger

Rob

Dit is natuurlijk nog redelijk simpel te doen. Query logging of
netflow ofzo, queries van KPN IP adressen naar XS4ALL resolvers opvangen,
lookup van IP->klant doen en mail sturen.

Ok dat zou ook met die NTP server kunnen maar die staat open voor de
wereld dus daar zullen veel adressen uitrollen waarvan het niet duidelijk
is hoe de gebruiker te informeren...
Ik ben vaak zat 194.109.6.2 als NTP server tegengekomen in setups die
niks met XS4ALL te maken hadden.

Joe

Ik heb ze omgezet maar niet naar KPN. Gezien het gebrek aan toegang naar bepaalde sites nu maar Cloudflare ingesteld.

richard lucassen

On Wed, 01 Jun 2022 10:05:15 +0000
Joe <no...@nowhere.whereo> wrote:

> Ik heb ze omgezet maar niet naar KPN. Gezien het gebrek aan toegang
> naar bepaalde sites nu maar Cloudflare ingesteld.

Ik zou dan quad9.org prefereren:

https://quad9.org/

R.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/

A_Alias

Op 30-5-2022 om 17:58 schreef Rob:
op mn recent ontvangen (13-05-22) en aangesloten 7590....
2.europe.pool.ntp.org

heb hem wel ge-upgrade naar 7.29

Rob

En daarna opnieuw de installatie wizard gedaan?
Want het kan zijn dat alleen daar die setting gedaan wordt.

Dit is een overtreding van de gebruiksvoorwaarden voor pool.ntp.org!
Ze zouden iets van avm.pool.ntp.org moeten gebruiken (na afspraak).

Henk de Jong

On 1-6-2022 16:01, richard lucassen wrote:

> Ik zou dan quad9.org prefereren:
>
> https://quad9.org/
>
> R.

Ik lees op https://www.makeuseof.com/tag/quad9-dns-overview/ over Quad9:

"In the past, the GCA has received funds from the U.S. Secret Service,
City of London Police (an internal City of London police force, not the
regular U.K. police), France National Police, France Ministry of
Justice, amongst others.
The mere association with law enforcement is enough for some to discard
Quad9 DNS. "Law enforcement funded" and "secures your privacy" don't
often end up to together in the same sentence, that's for sure."

--
Met vriendelijke groet,
Henk de Jong

7 Sisters Restaurant
https://www.7sistersrestaurant.com

richard lucassen

Henk de Jong <news...@nospam-hsdejong.nl> wrote:

> [...]
> discard Quad9 DNS. "Law enforcement funded" and "secures your
> privacy" don't often end up to together in the same sentence, that's

Als ik de baas van een geheime dienst was zou ik dat niet bekend maken.
Maar goed, het staat op het internet en dus is het waar :)

Dirk T. Verbeek

Op 02-06-2022 om 12:31 schreef richard lucassen:
> het staat op het internet en dus is het waar:)

Dit was niet Fa(r)cebook!

richard lucassen

Alsof fb de enige is. Het internet is steeds meer een bron van
desinformatie. Stel een vraag en je vindt antwoorden van volkomen ja
tot volkomen nee met alle schakeringen ertussen.

richard lucassen

Jan-Pieter Cornet <joh...@xs4all.nl> wrote:

> Helaas... de afbraak gaat beginnen.

de download server dl.xs4all.nl ook al:

XS4ALL Internet bv
Deze site is gestopt.
De test-bestanden zijn verhuisd naar https://speedtesta.kpn.com/
De CPAN-bestanden zijn te vinden op https://cpan.metacpan.org/
De Debian-bestanden zijn te vinden op http://ftp.nl.debian.org/debian/
De GNU-bestanden zijn te vinden op https://ftp.nluug.nl/pub/gnu/
De Linux kernel-bestanden zijn te vinden op https://www.kernel.org/
De PostgreSQL-bestanden zijn te vinden op
https://www.postgresql.org/ftp/ De Museum-bestanden zijn hier nog
beschikbaar totdat de server uitgezet wordt.

Nee, er verandert helemaal niks.

Peter X1

Vermoed(de al) dat de operatie het in eerste helft 2022 moest zijn
afgerond waar dan idd niets aan veranderd. Maar goed, zoals de kids hier
zeggen: je moet niet zo blijven hangen in het verleden (en zij geen idee
hebben dat zij daarmee aan welwillendheid zijn overgeleverd).
//--//
Wel blij om nu bij Freedom te zitten, waar de website functie (homepages
onderdeel v/h abbo) - na wat wennen - prima blijkt (uit) te werken.
Lekker met een online editor spelen met een statische CMS site, die je
desnoods met drop/drag integraal kunt vervangen.

A_Alias

Op 1-6-2022 om 23:30 schreef Rob:
heb niet handmatig de wizard gestart.
tijdens het aansluiten loopt er een setup die vraagd welke provider...
daar heb ik voor XS4all profiel gekozen.
vdsl en voip werkte direct.
heb handmatig gelijk gekeken voor updates en toen de laatse versie erop
gezet.
ik kan het handmatig veranderen maar is meer iets wat AVM KPN zou moeten
doen niet iedereen gaat diep in de settings van de fritz zoeken.
en als hij werkt waarom zou je het dan wijzigen.

Rob

A_Alias <email...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> vdsl en voip werkte direct.
> heb handmatig gelijk gekeken voor updates en toen de laatse versie erop

Ok maar wat dus mijn vraag was is of je NA het installeren van die
updates de router opnieuw geconfigureerd hebt of niet.
Want als die update een gewijzigde default voor de NTP service (voor
gebruik door de wizard) bevat dan kan het goed zijn dat die niet actief
wordt omdat er al wat stond (van de vorige versie) en dat niet overschreven
wordt omdat het een handmatige instelling door de gebruiker had kunnen
zijn.

> ik kan het handmatig veranderen maar is meer iets wat AVM KPN zou moeten
> doen niet iedereen gaat diep in de settings van de fritz zoeken.
> en als hij werkt waarom zou je het dan wijzigen.

Omdat 0.europe.pool.ntp.org er geen prijs op stelt dat je die als
timeserver gebruikt (als zijnde AVM router).
Daar zou gewoon time.kpn.net moeten staan als je een KPN klant bent,
of ntp.xs4all.nl als je een XS4ALL klant bent.
(en dan maar hopen dat ze daar een alias naar time.kpn.net neer zetten
als die server buiten bedrijf is)

richard lucassen

Peter X1 <pt...@invalidFreedom.nl> wrote:

> [...]
> te werken. Lekker met een online editor spelen met een statische CMS
> site, die je desnoods met drop/drag integraal kunt vervangen.

Ah, ik wist niet dat dat al draaide, ik ga eens even kijken...

Peter X1

Erg leuk, in het begin even een leercurve om te snappen hoe met Jekyll &
Markdown (CMS-like) dan statische html-webpagina's worden gebouwd.
Iemand kan dat niet willen en dan negeren door gewoon platte html sites
te maken met alle uitgaande W3 toeters. Er is geen FTP noch SSH.
Het (eventueel) uploaden van media/inhoud gaat online via de (edit)
browser middels drop-drag.

Er is qua Freedom weinig documentatie hoe het van de grond af aan een
website op te bouwen. Ook sommige Helpdeskers hebben het nog niet in de
vingers (gehad). Voorheen was het technisch allemaal wat instabiel en
zijn zaken inmiddels de afgelopen maand flink verbeterd.

Voor vragen omtrent specifiek hoe of wat technisch te doen, is het 't
beste die op het forum van Freedom te stellen. Anderen hebben er dan ook
wat aan. Diverse mensen zijn al aan het fröbelen geslagen.
Het doet mij denken aan ooit de eerste schreden van/bij homepages.

Om te starten met website bij Freedom, volg iemand het beste de blog-doc
van soverin (waar Freedom alle techniek afneemt) op:
https://soverin.net/help/docs/site_setup/

A_Alias

Op 3-6-2022 om 17:46 schreef Rob:
Aanbieder: XS4ALL

verbonden sinds 13.01.1970, 17:40 uur

moet hem dus handmatig naar time.kpn.net gaan zetten..

zag ineens dat ik rare tijdstippen gebeld was in emails van t modem ...
maar ja hij is gewoon z'n tijd kwijt

A. Dumas

A_Alias <remov...@xs4all.nl> wrote:
> moet hem dus handmatig naar time.kpn.net gaan zetten..

Wel als je auto updates uit hebt gezet, ja. (Of hoe heet dat, oké
opgezocht: Internet > Account > Provider > Allow automatic configuration.)
Bij mij staat dat aan en was het al goed.

A. Dumas

.... of heb ik dat zelf gedaan en vergeten? Hmm. De ouderdom slaat toe.

A_Alias

Op 19-9-2022 om 17:14 schreef A. Dumas:
in mei een 7590 gekregen omdat naar de verhuizing naar KPN de oude
fritz ineeens niet meer met IPV6 overweg kon... out of the box stond die
op 2.europe.pool.ntp.org ... en omdat het nog kon heb ik hem VOL TROTS
op ntp.xs4all.nl gezet ... auto update staat aan modem al een aantal
keer automaties opniew opgestart .. maar auto update fix dat dus niet

het leek ineens dat ik missed calls kreeg midden in de nacht omdat fritz
de tijd was kwijt geraakt
ik vind het prutswerk van kpn dat ze xs4all als merk naam aanhouden maar
te beroerd zijn om zulke server adresen niet aan hun eigen netwerk toe
te voegen.

richard lucassen

On Mon, 19 Sep 2022 23:47:44 +0200
> [...]

> ik vind het prutswerk van kpn dat ze xs4all als merk naam aanhouden
> maar te beroerd zijn om zulke server adresen niet aan hun eigen

Het is ook technisch uitermate ingewikkeld om een CNAME aan te maken van
ntp.xs4all.nl naar time.kpn.net.

R.

Erik

Waarom zou je dat met een CNAME doen als het met een A record kan?
Scheelt weer lookups en load op de dns server.

Ik ben wel voorstander van de DJB benadering van CNAME. Vermijden. :)

Groet.
Erik

richard lucassen

On Wed, 21 Sep 2022 16:28:46 +0200
Erik <non...@invalid.nl> wrote:

> Waarom zou je dat met een CNAME doen als het met een A record kan?
> Scheelt weer lookups en load op de dns server.

Als de vier KPN DNS-servers daarvan onderuit gaan hebben ze een
probleem :-) En je kunt ook de TTL op 86400 zetten.

> Ik ben wel voorstander van de DJB benadering van CNAME. Vermijden. :)

Nou, het kan wel met A records, maar als time.kpn.net verandert dan
moeten ze wel er een dubbele administratie op nahouden. Waar DJB op
wijst volgens mij is het gebruik van CNAME's binnen eenzelfde domein.
Daar is het onnodig. Een CNAME is onontbeerlijk als je vanuit domein A
naar een domein B wijst waar je geen beheer over voert.

https://cr.yp.to/djbdns/tinydns-data.html

<quote>
Remember the wise words of Inigo Montoya: "You keep using CNAME
records. I do not think they mean what you think they mean."
</quote>

Er is ook een "misuse of cat" award, misschien ook een "misuse of
cname's" award instellen :-)

A. Dumas

Oh god, dit is wel heel erg; IN DEZE ZELFDE THREAD heb ik in mei nog
gepost dat ik het moest veranderen.

Erik

KPN beheert wel het domein van xs4all, dus het is geen probleem. ;)

En ik mag aannemen dat KPN z'n dns beheer wel op orde heeft, en niet zo
maar ip's gaat wijzigen van dit soort servers. Wij deden dat indertijd
(niet een KPN ISP) in ieder geval wel zorgvuldig, sterker nog wij lieten
overgenomen ISP domeinen gewoon bestaan als alias op bijvoorbeeld de
eigen DNS of time servers. Klantvriendelijkheid is niet meer wat het
geweest is.

Groet,
Erik

jaouad zarrabi

Zet uw facturen om in geld Of Koop nu - betaal 120 dagen later!
Met ons kantoor Geregistreerd BTW-nummer: GB301 5476 35 / Bedrijfsnummer: 9488169 En Gevestigd in Londres - UK kan bieden:
1- Handelsfinanciering voor IMPORTEURS
Koop nu - betaal 120 dagen later!
Factuurfinanciering voor uw aankopen - kredietlimieten tot $ 10 miljoen (USD) binnen 48 uur.
2- Als uw bedrijf contant geld nodig heeft...Zet uw facturen om in contant geld bij een toonaangevende online geldschieter. ( Hoge limiet Tot $ 10 miljoen (USD) - Hoge snelheid 48 uur - Handig
Slechts 2 documenten)
Ons kantoor is het grootste en snelst groeiende online platform voor het financieren van kleine en middelgrote ondernemingen die zich bezighouden met internationale handel. Stenn is gevestigd in Londen, biedt financieringsdiensten in 74 landen en wordt ondersteund door financiële reuzen zoals HSBC, Barclays, Natixis en vele anderen. Voor 2022 staan we gerangschikt in de Financial Times-lijst van 1000 Europa's snelst groeiende bedrijven.
Ons kantoor verbindt internationale MKB-bedrijven met het wereldwijde financiële systeem. Onze klanten zijn kleine en middelgrote bedrijven die handel drijven tussen het ene land en het andere, bijvoorbeeld tussen China en de Verenigde Staten of tussen Vietnam en Duitsland. Op ons kantoor kunt u binnen 48 uur financiering en handelskredietbescherming aanvragen van $ 10.000 tot $ 10 miljoen (USD).
https://app.stenn.com/referral-space/personal-sales-page/ES04699