Email wordt niet doorgestuurd na beëindiging pack?

Izak van Langevelde

Met het xs4all merk is blijkboor ook het aloude fatsoen de deur uit
gewerkt. Mijn pack is beëindigd, maar email wordt niet doorgestuurd, en
de helpdesk, of hoe het tegenwoordig heet, zwijgt angstallig in alle
talen...

--
Grinnikend door het leven...

Rob

Izak van Langevelde <eeza...@studiomestenmist.nl> wrote:
> [...]
> gewerkt. Mijn pack is beëindigd, maar email wordt niet doorgestuurd, en
> de helpdesk, of hoe het tegenwoordig heet, zwijgt angstallig in alle

Had je wel voor je het beeindigde zelf al ingesteld dat alle mail
doorgestuurd moet worden? Dat schijnt ook alleen te mogen met die
instelling in de webmail, die daar specifiek voor is.
(of was het nou in het service center)

Ik had een set sieve rules die effectief ook de mail doorstuurde
maar ik begreep dat dat niet zou blijven werken.

Izak van Langevelde

On 06/05/2022 21:42, Rob wrote:

> [...]
> doorgestuurd moet worden? Dat schijnt ook alleen te mogen met die
> instelling in de webmail, die daar specifiek voor is.

Ik heb het doorgegeven, en daar is niet op gereageerd...

Rob

Nee dat kan ik snappen. Ik had mij abonnement opgezegd en toen kreeg
ik een mail waarin e.e.a. stond. Ik weet niet of je die mail niet
gehad hebt, niet gelezen hebt, of er niet op geacteerd hebt, maar ik
kan me voorstellen dat ze bij de helpdesk ook niet altijd klaar zitten
om settings aan te passen of dat dit wellicht helemaal niet meer kan.

(bijv dat het script wat opzeggingen verwerkt kijkt "heeft ie ingesteld
dat mail geforward moet worden? nee? dan kan de heleboel meteen
weg gemieterd worden ipv nog een half jaar te wachten")

Izak van Langevelde

On 06/05/2022 22:12, Rob wrote:

> [...]
> kan me voorstellen dat ze bij de helpdesk ook niet altijd klaar zitten
> om settings aan te passen of dat dit wellicht helemaal niet meer kan.

Ik heb deze email ontvangen, en daarop gereageerd.

Rob

Ja gereageerd. Maar wat je had moeten doen is je webmail openen,
naar de instellingen gaan en "alle mail doorsturen" aanklikken, mail
adres invullen en "mail niet lokaal bewaren" selecteren.

Dan was het blijven werken nadat je had opgezegd.

Jan-Pieter Cornet

On 7-5-22 14:45, Rob wrote:
> [...]
> adres invullen en "mail niet lokaal bewaren" selecteren.
>
> Dan was het blijven werken nadat je had opgezegd.

Er is nog steeds unixbeheer. Nog even. De helpdesk hoort forwarding in te kunnen stellen nadat je mailbox opgeheven is, en als je dat ingesteld hebt, zou het moeten blijven werken.

Als je even in een mailtje aangeeft om welk account het precies gaat, kunnen we even kijken en de boel proberen recht te zetten.

--
Jan-Pieter Cornet <joh...@accessvooral.nl>
"Any sufficiently advanced incompetence is indistinguishable from malice."

Izak van Langevelde

On 10/05/2022 09:11, Jan-Pieter Cornet wrote:

> [...]
>
> Als je even in een mailtje aangeeft om welk account het precies gaat,
> kunnen we even kijken en de boel proberen recht te zetten.

Waar kan ik dat emailtje naartoe sturen?

A. Dumas

Het adres dat al 20 jaar hetzelfde is: unixbeheer at xs4all punt nl.

Izak van Langevelde

Probleem was binnen een dag opgelost: iedereen bedankt!

richard lucassen

> Probleem was binnen een dag opgelost: iedereen bedankt!

Nog wel. Dadelijk mag je wachten tot je een ons weegt want het staat
niet in het helpdeskscript. Dan moet je beginnen met je router te
herstarten anders kan men je niet verder helpen.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/

Rob

Nee, reset to defaults. En geen backup maken en restoren, nee
opnieuw configureren met de wizard.

Rob

En ohja, als je geen Windows 11 gebruikt mag je dat eerst installeren.

richard lucassen

Rob <nom...@example.com> wrote:

> En ohja, als je geen Windows 11 gebruikt mag je dat eerst installeren.

En met een eigen router kun je helamaal het lazarus krijgen

Izak van Langevelde

On 11/05/2022 11:50, richard lucassen wrote:

> En met een eigen router kun je helamaal het lazarus krijgen

Gelukkig verandert er niets...

richard lucassen

> Gelukkig verandert er niets...

Nou, bij KPN is er inderdaad niets veranderd

Izak van Langevelde

Ik kreeg vandaag een emailtje van xs4all dat het nu opgelost is ;o)