toegang homepage

Kor

Jan 31, 2024, 8:57:31 AMJan 31
Hallo,

Ik probeer met het (s)ftp programma FileZilla toegang tot mijn homepage
bij XS4all te krijgen.

Ik heb als server sftp.xs4all.nl geprobeerd met poort 22

De foutmeldingen die ik zie zijn:
Fout: Authenticatie is mislukt.
Fout: Fatale fout: Kan niet verbinden met server

De homepage bestaat nog wel, ik kan het opvragen met
https:mijn_usernaam.home.xs4all.nl .

Ik gebruik hetzelfde wachtwoord waarmee ik e-mail voor de gelijknamige
xs4all account ophaal.

Ik had gebeld met de "service"desk van XS4ALL, maar die wilde me niet
helpen, omdat homepages niet meer ondersteund worden. Ik moest mijn
vraag op het forum stellen.

Heeft iemand een idee?

Groetjes,
Kor

Matthijs Melchior

Jan 31, 2024, 11:39:32 AMJan 31
Ik kan er met mijn private key (en .ssh/authorized_keys op de server)
nog wel bij, met password werkt niet meer.

Groet,
Matthijs.

Arie de Muijnck

Jan 31, 2024, 2:12:01 PMJan 31
Net getest met FileZilla, het werkt nog. Setting:

Protocol SFTP - SSH File Transfer Protocol
Host sftp.xs4all.nl
Poort <niet ingevuld>
Login normal
User <my account name>
Password <my account password>

Succes,
Arie

Kor

Jan 31, 2024, 4:21:34 PMJan 31

Zonder poortnummer krijg ik de volgende meldingen:
etc

Helaas, dat werkt ook niet.

Na deze ervaring met de helpdesk vraag ik me af wat de meerwaarde is van
XS4ALL. Het is jammer, maar ik denk dat ik maar eens ga vertrekken.

Bedankt,
Kor

Kor

Jan 31, 2024, 4:22:42 PMJan 31

Arie de Muijnck

Jan 31, 2024, 5:20:39 PMJan 31
Ik zie: Verbinden met 89.149.192.57:21...

Het default poortnummer voor SFTP is dacht ik 22. Vreemd dat er geprobeerd wordt op 21 (FTP).
In je eerste post gaf de authenticatie problemen, niet het poortnummer (toen 22).
Heb je wel ooit een SSH shell ingesteld? Is nu waarschijnlijk niet meer mogelijk.

Arie

Kor

Feb 1, 2024, 3:08:45 AMFeb 1
Nee, ik vrees van niet. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst wat
aan die website heb gedaan. Volgens mij ging dat toen nog met FTP ipv. SFTP.

Jammer, bedankt

Kor

Joe

Feb 5, 2024, 5:18:43 AMFeb 5
Net even Filezilla geprobeerd.

Ik kan inloggen via quickconnect (daar staat de site nog in), antwoord binnen 1 seconde ook al ben ik al een paar maandjes weg. Hmm,
na invullen van de inlogvelden, dus als nieuwe connectie, zegt ie: timeout en is m'n quickconnect lijst entry ook ongeldig.

Nog een testje: sftp://<hoofdaccount>@sftp.xs4all.nl in het host-veld werkt wel weer dus dat zou bij jou ook moeten werken.

Joe

TR

Feb 5, 2024, 2:56:56 PMFeb 5
Hoi,

Ik ben hier ook even gaan testen.
Zowel met filezilla (portable) als met winscp (portable).

Beide programma's ingesteld met de volgende gegevens:
- server: sftp.xs4all.nl
- protocol: sftp
- en verder mijn inloggegevens

Een oude versie van filezilla portable slaagde er niet in om verbinding te
maken.
De meest recente versie van filezilla portable (schone installatie) slaagde
er wel in om verbinding te maken.

Met een oude versie van winscp portable lukte het ook.
Die had in de settings een keypair staan in het bestand winscp.ini.
Ik weet niet of dat een rol speelt.

Daarom de laatste versie van winscp portable geinstalleerd.
Met een leeg winscp.ini bestand lukte het ook om verbinding te maken
(uiteraard met inloggegevens).

De naam van de homepage is gebaseerd op de naam van het xs4all-hoofdaccount.
Ik gebruik het wachtwoord van het hoofdaccount.
Ik vraag me af of het hoofdaccount en het bijbehorende emailadres na de
overgang naar kpn verplicht hetzelfde wachtwoord (moeten) hebben.
Dus mogelijk moet je niet het wachtwoord van je emailacoount gebruiken, maar
een ander wachtwoord.

Groet,

TR

"Kor" <k...@no.spam.please> schreef in bericht

Kor

Feb 13, 2024, 7:09:56 AMFeb 13
Hallo,

bedankt, helaas lukt het me niet om in te loggen. Ik heb alle
wachtwoorden waarvan ik dacht dat het zou kunnen werken, maar helaas.
Aangezien websites niet mer ondersteund worden kan ik het laten resetten.

Groeten van Kor