Scientology bedrijven (Silhouet) sommeren Xs4all

Jeta

't Is me toch wat met die Scientology sekte. Kom je zaterdag laat
thuis na een inspirerende demonstratie georganiseerd door
Anonymous, liggen er twee juridische dreigbrieven in de bus: of
Xs4all en ikzelf er maar als de donder voor willen zorgen dat er
een paar webpagina's verwijderd worden.

Vanzelfsprekend wil men ook de persoonlijke gegevens van de
eindgebruiker hebben - die men al jaren weet.
Voor de zekerheid: ik geef Xs4all hiermee toestemming om die
gegevens voor de zoveelste keer te verstrekken.

De vorige keer dat de Silhouet bedrijven -waar alleen scientologen
werken- aan het sommeren sloegen, op 12 februari 2008, over
dezelfde lijst met dekmantelbedrijven van Scientology, werd er
voldaan aan hun eisen: zij en 'Modus Operandi Consultants' uit
Amsterdam werden van de lijst gehaald. Op de lijst zelf werd een
link aangebracht naar de juridische brieven die door
advocatenkantoor TRC-Advocaten hierover waren verstuurd.

En toen werd het stil. Vier maanden om precies te zijn. Men had,
blijkbaar, tijd nodig om de schok te verwerken dat er zomaar
aan de eisen werd voldaan. Wil je weer 'ns lekker zinloos gaan
procederen, geheel volgens officieel Scientology beleid, kan dat
opeens niet... Dat moet verwarrend zijn, voor toegewijde
scientologen. :)

Maar gelukkig, na uitvoerige bestudering van de onfeilbare
Hubbard(tm) geschriften was er de oplossing: Xs4all moet er voor
zorgen dat de link EN de pagina waarop die link staat worden
verwijderd. Gebeurt dat niet binnen zeven dagen dan volgt er een
kort geding en zo nodig een bodemprocedure waarin tevens om
schadevergoeding zal worden verzocht. In de referenties hierna
zijn de details te lezen.

Ik wacht in spanning af.

Jeta Eggers

Referenties
-----------

De pagina's die Scientology/Silhouet weg wil hebben:
http://www.xs4all.nl/~jeta/scn/moc/dekmantels-scn.html
http://www.xs4all.nl/~jeta/scn/moc/dekmantels-scn-trc.html

Directory met daarin de scans van de juridische brieven van
TRC-advocaten: http://www.xs4all.nl/~jeta/scn/moc/

TRC-Advocaten: www.trc-advocaten.nl/

Anonymous versus Scientology: http://www.sekte-vrij.nl

Volgende Anonymous demonstratie tegen Scientology (filmpje):
http://www.youtube.com/watch?v=93V5unOovEI

Floor

> [...]

> Anonymous, liggen er twee juridische dreigbrieven in de bus: of
> Xs4all en ikzelf er maar als de donder voor willen zorgen dat er

Wil de echte Karin Spaink opstaan aub!

-- Floor

Operator

In article <4857a0cf$0$14344$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Zijn we niet allemaal een soort van Karin?

Nemesis

"Operator" <ro...@dragon.doktercom.nl> schreef in bericht

Dat zou niet best zijn! Karin de 'Zelfmoord-koningin!' Bah....wat een lelijk
wijf is dat eigenlijk. En mediageil ook nog eens. :-(

"Nemesis" <Godin@derWraak> schreef in bericht

Deze uitspraak is echt over de rand. Het is weer erg makkelijk om een vrouw
op haar uiterlijk te beoordelen en daar iets negatiefs over te zeggen.

Hans

Nemesis

"Hans" <ha...@notexist.invalid> schreef in bericht

> [...]
>>

> Deze uitspraak is echt over de rand. Het is weer erg makkelijk om een
> vrouw op haar uiterlijk te beoordelen en daar iets negatiefs over te

Vrijheid van meningsuiting heet dat, Hans. Karin Spaink heeft heel wat doden
op haar geweten. In Engeland wordt ze geloof ik al beschuldigd van
betrokkenheid bij 16 zelfmoorden!

Rob van der Putten

Moguh

Hans wrote:

> Deze uitspraak is echt over de rand. Het is weer erg makkelijk om een vrouw
> op haar uiterlijk te beoordelen en daar iets negatiefs over te zeggen.

Of een kantoorpand, om maar eens iets te noemen.

Operator bedoelt natuurlijk dat de engbekken het op ons allemaal
voorzien hebben.

Vr.Gr,
Rob
--
The Leiden city council intends to mummify the town

Yuppie

"Nemesis" <Godin@derWraak> schreef in bericht

Kom eens met feiten geloven doe je in de kerk maar dat doe jij waarschinlijk
ook al niet gezien je uitlatingen

Rob van der Putten

Moguh

Nemesis wrote:

> Vrijheid van meningsuiting heet dat, Hans. Karin Spaink heeft heel wat doden
> op haar geweten. In Engeland wordt ze geloof ik al beschuldigd van
> betrokkenheid bij 16 zelfmoorden!

Ik word juist minder depressief van het lezen van zelfmoord sites.

"Nemesis" <Godin@derWraak> schreef in bericht

Zoals je al schreef, zelfmoorden. dat is een persoonlijke keus en de mensen
die dat echt willen mogen wat mij betreft geholpen worden. Ook dat is wat
mij betreft vrijheid. Je kan het daar niet mee eens zijn of niet.

Natuurlijk is het niet strafbaar om iemand een lelijk .... te noemen maar
het is wel erg makkelijk. Als we het niet eens zijn met een man hoor ik hier
niemand in de nieuwsgroep zeggen dat het een lelijke kerel is.

Hans

Operator

In article <4857cdd3$0$14353$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Rob van der Putten <r...@sput.nl> writes:

[soort van Karin]

> Operator bedoelt natuurlijk dat de engbekken het op ons allemaal
> voorzien hebben.

Juist.

Nemesis

"Yuppie" <jjr...@cena.friki.nl> schreef in bericht

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3362837/_Columniste_krijgt_schuld_zelfdoding__.html

Operator

In article <4857d422$0$6017$9a62...@news.kpnplanet.nl>,
"Nemesis" <Godin@derWraak> writes:

> http://www.telegraaf.nl/binnenland/3362837/_Columniste_krijgt_schuld_zelfdoding__.html

Goed voorbeeld van hoe wakkernederland de krant leest.

Als je iets krijgt dan zal je het wel hebben.
Nee Nemesis, ik neem niets van je aan.

zomerin...@gmail.com

On 17 jun, 16:21, "Nemesis" <Godin@derWraak> wrote:
> [...]

> Dat zou niet best zijn! Karin de 'Zelfmoord-koningin!' Bah....wat een lelijk
> wijf is dat eigenlijk. En mediageil ook nog eens. :-(

Je praat hier tegen dovemansoren.
Ik verdenk XS4all er al langer van inmiddels zélf een sekte gesticht
te hebben.
Geen normaal denkend mens blijft immers uit vrije wil hangen bij een
club waar alles veel te duur is en een service van lik-me-vestje?
Zelfs de ratten verlaten het zinkende schip al. ;-)

U.P.

Nemesis schreef:
(..)

> Karin Spaink heeft heel wat doden
> op haar geweten. In Engeland wordt ze geloof ik al beschuldigd van
> betrokkenheid bij 16 zelfmoorden!

Och, wat heerlijk kort door de bocht, onderbouwen schiet er zelfs bij
in. Eerst stellig beweren dat ze al heel wat doden op haar geweten heeft
en dan komen met 'geloof ik' en 'beschuldigd van'. Niet echt sterk dus.

Het is een bekend gegeven dat er in de westerse wereld (en dan met name
de anglosaksische wereld) door nabestaanden een derde gezocht wordt om
een zelfdoding op af te wenden. Zij is schuldig, zij geeft tips! Terwijl
men er niet aan denkt dat zo'n zelfdoding vaak niet impulsief is maar
dat er bij de meesten een lange tijd overheen gaat. Schuldigen zijn niet
te vinden in een Nederlandse publiciste maar vaak in de eigen
omgeving: Een te hoge druk opleggen door het verlangen naar goede
studieresultaten door ouders, peer-pressure door leeftijdsgenoten om er
hetzelfde uit te zien en je hetzelfde te gedragen of anders gewoon
ongelukkig gepest te worden, etcetera.

Het zijn vaak de wat zwakkeren van geest die zelfmoord plegen.
Natuurlijk doen niet alle zwakkeren van geest dat, een groot deel sluit
zich bijvoorbeeld voor 'hulp' aan bij Scientology.

--
UP

dr.luuuurvzzz

>http://www.telegraaf.nl/binnenland/3362837/_Columniste_krijgt_schuld_zelfdoding__.html

Man, ga toch eens een krant lezen. Geloven doe je in de kerk en in de
onzin die de Telegraaf uitbraakt.

Nemesis

Jun 17, 2008, 12:15:02 PM6/17/08

"Operator" <ro...@dragon.doktercom.nl> schreef in bericht

Ik zeg ook niet dat je ook maar IETS van me moet aannemen, nietwaar? Ook
hoef je mijn gechannelde verhalen niet te geloven, ik laat iedereen daar
vrij in.

Nemesis.

Boudewijn van Ingen

Jun 17, 2008, 12:31:04 PM6/17/08

Karel?

Boudewijn.

Nemesis

Jun 17, 2008, 12:41:56 PM6/17/08

> "Yuppie" <jjr...@cena.friki.nl> schreef in bericht

> http://www.telegraaf.nl/binnenland/3362837/_Columniste_krijgt_schuld_zelfdoding__.html

Lees dit ook eens over Karin Spaink: "Zelfmoordkoningin van de Nacht".
http://forum.fok.nl/topic/1126333/9/25 en

http://forum.fok.nl/templates/new/showimage.html?http%3A//www.taartenlollies.nl/upload/4/49/CoS_Info_Brief.jpeg

Operator

Jun 17, 2008, 12:51:21 PM6/17/08
In article <4857e307$0$6030$9a62...@news.kpnplanet.nl>,

Je schreef:

"Karin Spaink heeft heel wat doden op haar geweten."

Yuppie schreef:
"Kom eens met feiten"
En dan kom je met een krantenkop van het suffertje aanzetten?

Velen wordt de schuld aangeboden.
Gelukkig hoeft men die niet aan te nemen.
Jij blijft er mee zitten.

Sjeef

Jun 17, 2008, 1:12:03 PM6/17/08
Operator wrote:

> Goed voorbeeld van hoe wakkernederland de krant leest.
>
> Als je iets krijgt dan zal je het wel hebben.
> Nee Nemesis, ik neem niets van je aan.

Nemesis leest de telegraaf en dat zegt genoeg over haar gebrek aan
intellegentie.
Blijf met je gore poten van mevrouw Spaink af, Nemesis.

--
Geen vriendelijke groeten,
Gerard Schaefers

Reacher

Jun 17, 2008, 1:21:21 PM6/17/08
Nemesis schreef:

Jij vindt Scientology betrouwbaar als bron? Ah...

Anonymous

Jun 17, 2008, 2:51:01 PM6/17/08
On Jun 17, 7:21 pm, Reacher <reac...@mp.invalid> wrote:

> Jij vindt Scientology betrouwbaar als bron? Ah...

LOL @ semi link naar onze eigen site. .

http://www.sekte-vrij.nl/

http://www.sektevrij.nl/

http://taartenlollies.nl/

Anonymous

Jun 17, 2008, 3:02:19 PM6/17/08
On Jun 17, 5:44 pm, "U.P." <u...@localhost.localdomain> wrote:
> [...]

> Natuurlijk doen niet alle zwakkeren van geest dat, een groot deel sluit
> zich bijvoorbeeld voor 'hulp' aan bij Scientology.

LOL wordt wakker .. de cult is dood.

Noah Lottick was 24 jaar toen hij in de zomer van 1990 in New York uit
een raam op dertiende verdieping van het Milford Plaza Hotel sprong.
Hij stortte neer op de motorkap van een zesdeurs limousine. Toen de
politie arriveerde, zagen zij dat hij zijn vingers zich nog uitstrekte
naar 171 dollar, het enige geld dat hij niet had uitgegeven aan de
Scientology-kerk: de 'zelfhulp filosofiegroep' die hij 7 maanden
eerder ontdekt had. De vader van Noah Lottick, een arts, kan het nog
nauwelijks geloven. 'Wij dachten dat het een normale opleiding was,'
zei hij. 'Maar nu weten we dat het een school is die geleid wordt door
psychopaten. Hun therapieën zijn pure manipulatie. Ze zoeken naar
aardige, intelligente mensen en vernietigen ze.' Voor zijn zelfmoord
betaalde Noah meer dan 10.000 gulden aan de kerk. Naarmate hij
Scientology vaker bezocht, werd zijn gedrag vreemder. Toen zijn vader
besloot een psychiater in te schakelen, was het echter al te laat. Op
zijn begrafenis kwam niemand van Scientology opdagen. Het ongebruikte
bedrag van 6.000 gulden weigerde de kerk terug te betalen; hij zou het
bedrag overgemaakt hebben als een donatie….

Enkele uren nadat zij een persoonlijkheidstest van Scientology had
gedaan pleegde Kaja Bordevich Ballo, dochter van de Noorse
parlementariër Olav Gunnar Ballo, zelfmoord. Zij deed de zogenaamde
OCA, Oxford Capacity Analysis, een omstreden test die ook wordt
gebruikt door bedrijven als Silhouet.
http://www.aftenposten.no/english/local/article2371180.ece

U.P.

Jun 17, 2008, 3:49:38 PM6/17/08
Anonymous schreef:

(..)

> LOL wordt wakker .. de cult is dood.

Hmm, misschien reply je op de verkeerde. Als dat niet zo is, lees mijn
post dan nog eens goed. Kijk over wat voor mensen ik het heb, waar ik
aanhalingstekens zet en je zult zien aan welke kant ik sta ;)

--
UP

Anonymous Sender

Jun 17, 2008, 4:05:24 PM6/17/08
Operator schreef:

> Blijf met je gore poten van mevrouw Spaink af, Nemesis.

Nemesis is een van de vele nicks van Gerrit Wammes, een 'medium'
volgens hemzelf. Zie bijvoorbeeld:

http://retecool.com/post/new-age-kwakzalverij-in-het-kwadraat-gerrit-wammes
http://wanorde.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=170&Itemid=45
http://www.b-org.demon.nl/para-paria/gerrit-wammes/profiel.html

Onder de laatste url staat een opsomming van de viezigheden die
dit heerschap heeft uitgehaald, en nog steeds uithaalt.

Groetjes,

AnonElsje

Anonymous

Jun 17, 2008, 4:13:40 PM6/17/08

excuses in deze
te snel gelezen.

Anonymous Sender

Jun 17, 2008, 4:21:09 PM6/17/08
Anonymous Sender wrote:

> Alles over de man, die behalve Psychopaat ook Racist,
> Anti-Semiet, en Seksist is.

This libel was brought to you by:

Gerrit Wammes
van der Zandtstraat 12
6882 AZ Velp Gld
The Netherlands
universalflyer at gmail.com
hartjesland at hccnet.nl
IP's: 77.161.113.135, 86.90.111.77,

under one of his innumerable nicknames.

Mr. Wammes has many supernatural powers and channels a
spirit who is "far above God" according to his booklet. Like
high-level Scientologists he's convinced that he carries
zillions of souls of other human beings in his body, to whom
he is God. See:

http://www.gerrit-wammes.nl/Het%20Geheim%20der%20Goden.htm

Much about this self-appointed psychic, healer of cancer, and
imposter -including a picture- can be found at (in Dutch):

http://www.b-org.demon.nl/para-paria/gerrit-wammes/profiel.html

This article makes it difficult for Mr. Wammes to con
vulnerable people through his "powers"; which is the main
reason for his spam-libel. Please, make this webaddress
known, to prevent, as much as possible, the pain he and his
ilk cause others. Thank you.

More articles about this person (in Dutch):

http://retecool.com/post/new-age-kwakzalverij-in-het-kwadraat-gerrit-wammes
http://wanorde.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=170&Itemid=45
http://www.b-org.demon.nl/para-paria/gerrit-wammes/index.html

Complaints about his spam and libel can be sent to:

ab...@direct-adsl.nl

Anon

Sjeef

Jun 17, 2008, 4:29:02 PM6/17/08

Bedankt voor de mededeling. Dat figuur gaat bij mij nu in de killfile.

--
Vriendelijke groeten,
Gerard Schaefers

Website: http://www.sjeef.eu/
Vergeten groenten?
Nieuwe rubriek:
http://www.sjeef.eu/Nederlands/Recepten/Groenten/00groenten.html

Message has been deleted

Bruticus Anonymous

Reken er maar op dat deze sites gecloned gaan worden.. .

:P

Sietse Vliegen

>Vrijheid van meningsuiting heet dat, Hans. Karin Spaink heeft heel wat doden

>op haar geweten. In Engeland wordt ze geloof ik al beschuldigd van
>betrokkenheid bij 16 zelfmoorden!

Lees hier hoe Nemesis (Gerrit Wammes) zelfmoord adviseert:
http://www.b-org.demon.nl/para-paria/gerrit-wammes.html
Bijna op de helft van de pagina staat hoe hij een stanleymes
aanbeveelt. Vlak daarna zie je hoe hij zielig doet, omdat Karin Spaink
hem niet als volwaardige gesprekspartner ziet. Hij jammert daarbij:
"Ik ben ķķk schrijver!", en mekkert zelfs over Karin's spelfouten.
Even later wisselt hij van pseudoniem, en zet zijn tenenkrullend
rancuneuze strijd voort (afwijzingstrauma?). De reactie van Spaink
heeft hem blijkbaar diep gekrenkt. En die pijn zit er nog steeds...

Sietse

Rob van der Putten

Jun 18, 2008, 12:00:03 PM6/18/08
Moguh

U.P. wrote:

> [...]
> door ouders, peer-pressure door leeftijdsgenoten om er hetzelfde uit te
> zien en je hetzelfde te gedragen of anders gewoon ongelukkig gepest te

25 % van de verkeersongevallen onder de 16 zijn zelfmoorden.
Als je dan toch schuldigen wil aanwijzen, kijk dan eens naar
schoolbesturen. Wat mij betreft worden er dus een aantal vervolgt wegens
dood door schuld.

> Het zijn vaak de wat zwakkeren van geest die zelfmoord plegen.
> Natuurlijk doen niet alle zwakkeren van geest dat, een groot deel sluit
> zich bijvoorbeeld voor 'hulp' aan bij Scientology.

Nemesis

Jun 18, 2008, 12:46:07 PM6/18/08

"Sietse Vliegen" <flyw...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> rancuneuze strijd voort (afwijzingstrauma?). De reactie van Spaink
> heeft hem blijkbaar diep gekrenkt. En die pijn zit er nog steeds...

Ach ach... triest om te lezen. Gewoon klakkeloos overgenomen van die
bovenstaande site! Dat advies van de polsen doorsnijden komt van Karin
Spaink, ik herhaalde het alleen maar. Voortaan eerst googelen, ventje. ;-)

Sietse Vliegen

Jun 18, 2008, 2:13:54 PM6/18/08

>Ach ach... triest om te lezen. Gewoon klakkeloos overgenomen van die
>bovenstaande site! Dat advies van de polsen doorsnijden komt van Karin
>Spaink, ik herhaalde het alleen maar. Voortaan eerst googelen, ventje. ;-)

Je probeerde het i.i.g. te verbeteren, door details te geven. Zeker om
mensen ervan te weerhouden het uit te voeren? Bwoehahaha! En waarom
verander je welgeteld één letter in het onderwerp, en breek je daarmee
de draad in veel browsers? (de hoofdletter K aan het eind van SpainK)?
Weer één van je rookgordijnen op Usenet? Overigens is dit slechts
kritiek op 1 detail. De rest van mijn post blijft onweersproken.

Sietse

Sietse Vliegen

Jun 18, 2008, 2:15:26 PM6/18/08

>Ach ach... triest om te lezen. Gewoon klakkeloos overgenomen van die

Sietse Vliegen

Jun 18, 2008, 2:31:56 PM6/18/08

> [...]
>Spaink, ik herhaalde het alleen maar. Voortaan eerst googelen, ventje. ;-)

Je probeerde het i.i.g. te verbeteren, door details te geven. Zeker om
mensen ervan te weerhouden het uit te voeren? Bwoehahaha! Overigens
heb je slechts kritiek op 1 detail. De rest van mijn post blijft
onweersproken.

Sietse

Sietse Vliegen

Jun 18, 2008, 2:33:03 PM6/18/08

>Ach ach... triest om te lezen. Gewoon klakkeloos overgenomen van die

Sietse Vliegen

Jun 18, 2008, 2:43:23 PM6/18/08

Tussen "schuldig zijn aan" en "de schuld krijgen van" (ook nog eens
via via, en niet bepaald uit onverdachte bronnen) zit een wereld van
verschil. De bronnen waarmee jij je encanailleert spreken boekdelen.
Je had nog beter één of andere Übergott kunnen channelen.

Sietse

Boudewijn van Ingen

Jun 18, 2008, 6:48:05 PM6/18/08

Wat mij vooral opvalt, nu ik even de tijd genomen heb om die brieven
van die advocaat nog eens na te lezen, is wat een enorme huilebalken
zijn clienten zijn.

Zijn clienten lopen kennelijk "schade" op doordat ze $cientologen
zijn. En dáár proberen ze nu kennelijk verhaal voor te halen bij een
derde partij.

Want dat het feitelijk juist is dat ze $cientologen zijn wordt niet
bestreden door hun advocaat. Bovendien lijkt me dat ook een
ondoenlijke zaak: Een simpele blik in de gegevens van de KvK,
gecombineerd met een korte zoekactie in de publicaties van de
$cientology beweging zal aantonen dat de vermeldingen op die website
feitelijk juist waren.

Dus in plaats van met feiten op de proppen te komen, gaan ze maar
piepen over het feit dat ze een "dekmantel" worden genoemd. Ze
bestrijden dat ook niet eens, maar klagen er alleen maar over dat ook
dat ze schade berokkent. Terwijl ook dat natuurlijk geheel het gevolg
is van hun eigen optreden. Lees hun eigen publicaties er maar op na.

En het meest idiote is natuurlijk dat ze door deze actie nogeens
aantonen dat ze precies dát (een dekmantel) zijn: Ze willen graag dat
hun ware identiteit niet bekend wordt bij hun "klanten". Ze willen dat
daarover de feitelijke waarheid niet bekend wordt, en dus moet deze
webpagina verdwijnen...

Ik zie overigens (net als Jeta zelf) ook niet waar die "linken" tussen
zijn clienten en "het bewind (in Nederland) van 1940-1945" te vinden
zouden kunnen zijn op de door de advocaat gespecificeerde locatie. Die
man heeft niet eens zelf even gekeken, dus. Hij heeft zich, met andere
woorden, gewoon laten inhuren om een duur klinkende dreigbrief te
schrijven op officieel uitziend briefpapier.

Een dergelijke bedreiging zou ik niet lichtvaardig opvatten.

Al met al zou ik --als ik zo'n flutbrief zou hebben gekregen-- deze
advocaat eens flink op zijn nummer zetten. Ik zou hem het bovenstaande
uitleggen en voorts mededelen dat hij mijn intelligentie zou hebben
beledigd met zulk prutswerk van zijn kant. Daar zou ik aan toevoegen
dat als hij het zou wagen ooit nog contact met me op te nemen ik
direct een schadevergoeding zou eisen van minstens €1000,00 per keer,
wegens bedreiging en belediging.

Dat ze zichzelf "advocaat" mogen noemen betekent toch niet dat ze
zomaar ongestraft ongefundeerde bedreigingen mogen uiten??

De laatste keer dat ik contact had met een advocaat die namens
$cientologen probeerde op te treden had zo'n reactie in ieder geval
het gewenste effect: ik heb er nooit meer iets over gehoord. Kennelijk
besefte die man ook dat 'ie in een rechtszaak geen schijn van kans zou
maken, hoe fanatiek zijn "clienten" ook waren en hoe goed ze hem ook
zouden betalen... ;-)

> [...]
>
>Anonymous versus Scientology: http://www.sekte-vrij.nl
>
>Volgende Anonymous demonstratie tegen Scientology (filmpje):

Boudewijn van Ingen

Jun 18, 2008, 8:20:37 PM6/18/08

Ik realiseer me nu pas dat het effect van een dergelijk statement
natuurlijk wordt versterkt als zo'n advocaat dat leest: Hij zal zich
al snel realiseren dat begrippen als "belediging" en "bedreiging"
ervoor zullen zorgen dat de zaak zich zal gaan verplaatsen van het
burgerlijk recht naar het strafrecht. En voor zo'n groentje is dat
natuurlijk wel erg eng... ;-)

Mogelijk relevante wetsartikelen:
Belediging: WvS art. 266, 268, 269
Bedreiging: Wvs art. 284, 285b, 318

En voor de combinatie met $scientologen:
Oplichting: 326, 326a

Zie
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Wetboek%20van%20Strafrecht

Maar natuurlijk even de disclaimer: IANAL... ;-)

peters...@gmail.com

On 19 jun, 02:20, Boudewijn van Ingen <bo...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> Ziehttp://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Wetboek%20van%2...

> Maar natuurlijk even de disclaimer: IANAL... ;-)

Dat niet alleen. Als het tot een rechtzaak komt, dan komt het nog meer
in de publiciteit, al was het maar omdat bijna alles waar het woord
"scientology" in voorkomt vandaag de dag al nieuwswaarde heeft. En wij
kunnen daar natuurlijk ook ons steentje aan bijdragen!
Het effect zal zijn dat nog veel meer mensen van de connectie Silhouet
- sekte op de hoogte raken. En de schade die dat tot gevolge heeft is
dan helemaal de schuld van Silhouet zelf. Op wie gaan ze dat dan
verhalen?
Wie in een put met stront staat kan maar het beste niet teveel
bewegen: beweging maakt dat het nog harder gaat stinken.

Peter

"If attacked on some vulnerable point by anyone or anything or any
organization, always find or manufacture enough threat against them to
cause them to sue for peace."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 15
August 1960, Dept. of Govt. Affairs

http://www.scamofscientology.nl

Jeta

Hey die Boudewijn, je schreef:

[...]

> Ik zie overigens (net als Jeta zelf) ook niet waar die "linken"
> tussen zijn clienten en "het bewind (in Nederland) van
> 1940-1945" te vinden zouden kunnen zijn op de door de advocaat
> gespecificeerde locatie.

Ze denken wellicht dat het gegeven citaatje (bovenaan de pagina)
van dat bewind afkomstig is? Best curieus dan, omdat het van
Hubbard(tm) -de goeroe en oprichter van Scientology- is.

[...]

> Dat ze zichzelf "advocaat" mogen noemen betekent toch niet dat
> ze zomaar ongestraft ongefundeerde bedreigingen mogen uiten??

Het is aan de rechter om te bepalen of de sommaties ongefundeerd
zijn. De Scientology/Silhouet bedrijven zijn van mening dat de
pagina's onrechtmatig zijn, dat is hun recht; het is het werk van
de heer Tilman om die grieven te vertalen in juridisch jargon -
zodat ook de rechter begrijpt waar het over gaat. :)

Of de vaardigheden en bevoegdheden van de heer Tilman worden
gebruikt om het bekende Scientology beleid van zinloos procederen
(tegen critici om ze de mond te snoeren) uit te voeren...? Zou
best 'ns kunnen, maar ja, toon dat maar eens aan.

Mazzel, Jeta

peters...@gmail.com

Je kunt altijd met dit citaat aankomen natuurlijk:

"The purpose of the suit is to harass and discourage rather than to
win. The law can be used very easily to harass, and enough harassment
on somebody who is simply on the thin edge anyway, well knowing that
he is not authorized, will generally be sufficient to cause his
professional decease. If possible, of course, ruin him utterly."
- L. Ron Hubbard, A MANUAL ON THE DISSEMINATION OF MATERIAL, 1955

Peter

http://www.scamofscientology.nl

Boudewijn van Ingen

Jun 19, 2008, 8:13:42 PM6/19/08
On Thu, 19 Jun 2008 15:53:09 +0200, Jeta <je...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>
>[...]
>
>Het is aan de rechter om te bepalen of de sommaties ongefundeerd

Uiteraard. Uiteindelijk.

Maar waar het om gaat is dat we hier te maken hebben met een advocaat
die zijn vak niet verstaat. Hij zou (ook) zijn klanten moeten
adviseren over de mogelijkheden en onmogelijkheden die de wet (in dit
geval het burgerlijk wetboek) biedt. Hij heeft er in dit geval
duidelijk voor gekozen om zijn adviezen alleen te baseren op de
informatie die hij van zijn clienten kreeg. Dat is op zich zijn goed
recht, maar ook erg dom. En dat zal een rechter ook vinden (en dat
weet die advocaat ook wel weer).

Het type reactie wat ik hierboven omschreef heb ik indertijd naar die
advocaat gestuurd onder andere om vast te leggen dat hij op de hoogte
was gebracht van de *rest* van de informatie. Zodat hij later niet zou
kunnen ontkennen dat hij daarvan op de hoogte was.

Want als hij op de hoogte is van de (mogelijke) frivoliteit van zijn
bedreigingen kan hij daar eventueel later (als de burgerlijke rechter
er uitspraak over heeft gedaan) mogelijk strafrechtelijk op
aangesproken worden.

Hij dreigt weliswaar niet met geweld, maar volgens mij is er genoeg
jurisprudentie die aangeeft dat het dreigen met een rechtszaak
teneinde mensen te dwingen tot bepaalde handelingen ook geldt als een
strafbaar feit. Het doorzetten van de dreiging levert overigens meer
straf op, als ik het goed heb...

Ook advocaten vallen gewoon onder het wetboek van strafrecht. En af en
toe helpt het om ze daaran te herinneren. (Hoewel ik dat dus min of
meer per-ongeluk deed, in mijn geval.)

Dus al-met-al kan ik me voorstellen dat een dergelijke reactie voor
een beginnend advocatenhulpje tamelijk intimiderend werkt. En in dit
geval hebben we met zo iemand te maken, volgens mij.

En als je zo'n oen niet uitlegt waar hij aan begonnen is, leidt dat
onherroepelijk tot een hoop verspilling aan geld en tijd van de
rechterlijke macht.

Maar andersom, als je het nalaat, levert dat een berg publiciteit op,
en dat is ook wat waard. ;-)

>De Scientology/Silhouet bedrijven zijn van mening dat de
>pagina's onrechtmatig zijn, dat is hun recht;

Inderdaad. Ze mogen ook vinden dat de hemel paars van kleur is.

Ik heb nog steeds geen enkel argument gezien wat die "mening" van die
$cientologen staaft. Het lijkt mij ook de taak van zo'n advocaat om
die argumenten duidelijk over het voetlicht te brengen bij degene(n)
die hij bedreigt. Alweer een gemiste kans voor de man...

>het is het werk van
>de heer Tilman om die grieven te vertalen in juridisch jargon -
>zodat ook de rechter begrijpt waar het over gaat. :)

Én andersom: hij dient zijn klanten ook uit te leggen wat er in de wet
staat. Als hij willens en wetens een verloren zaak tegen jou of tegen
XS4ALL aanspant, alleen maar vanwege het dreigende effect ervan (Peter
had weer eens dat mooie citaat erover van Hubbard), is deze advocaat
gewoon strafbaar volgens het wetboek van strafrecht. Daarom is het zo
belangrijk dat hij niet iets kan gaan zeggen als "Ich habe es nicht
gewusst". Mede daarom werkt zo'n antwoord als wat ik toen gegeven had
dus ook zo goed, volgens mij.

Niet dat ik geloof dat je op die manier ooit zo'n domme advocaat het
cachot in zou kunnen krijgen, hoor. Maar ik zou waarschijnlijk toch
aangifte hebben gedaan als ik na die tirade van mij nog een reactie
had gekregen. En die advocaat heeft dus eerst nog eens goed nagedacht,
kennelijk.

En --wellicht ten overvloede-- toen ik een dergelijke reactie schreef
naar de advocaat die me toen bedreigde (ik ben al op zoek in mijn
e-mail archieven, maar nog even tevergeefs, misschien was het wel
nieteens e-mail) was dat niet gebaseerd op de kennis die ik nu heb,
maar het was volkomen op mijn gevoel: Ik voelde me inderdaad diep
beledigd door het gebrek aan argumenten waarmee de man op de proppen
kwam, en ik voelde me heftig bedreigd door de (als ik me goed herinner
onder meer financiële) dreigementen die de man uitte. Zijn brief
bracht me werkelijk even uit het lood. Maar ik realiseer me nu pas wat
voor indruk mijn reactie gemaakt moet hebben op iemand die een beetje
verstand heeft van het Nederlandse recht...

Ik had toen nog niet echt nagedacht over eventueel aangifte gaan doen
bij de politie, of (een idee wat ik nog nader moet onderzoeken) een
klacht indienen bij de orde van advocaten. Ik wilde toen gewoon die
"bully" van me af schudden. En dat is gelukt. Dus heb ik er toen
verder niet meer over nagedacht. Dat komt nu pas weer... ;-)

> [...]
>(tegen critici om ze de mond te snoeren) uit te voeren...? Zou
>best 'ns kunnen, maar ja, toon dat maar eens aan.

Lijkt mij vrij duidelijk. Het gebrek aan vaardigheden en de positie
van de heer Tilman laat hij duidelijk misbruiken, in dit geval.

Maar als je het echt aangetoond wilt hebben, dan werkt de benadering
die ik toen gekozen heb heel goed. En het kan verder geen kwaad als er
toch nog een rechtszaak volgt...

Wat ik in feite gedaan heb, is hem (die advocaat) dwingen om na te
gaan of hij echt wel een legitieme zaak had, om mee naar de rechter te
stappen. In mijn geval was die conclusie duidelijk. En volgens mij is
er niet veel verschil met dit geval.

Enfin, zoals ik al zei: Gratis publiciteit is ook een overweging.

En bovendien heb je het nu niet meer helemaal alleen voor het zeggen,
natuurlijk, sinds ze ook XS4ALL hebben bedreigd... ;-)

Wat ik hier verteld heb moet je dan ook niet lezen als "persoonlijk
advies". Meer als "public education". Misschien heeft iemand er ooit
nog eens iets aan. Iemand die een duwtje nodig heeft, die een kreet
als "Stand Up For Your Rights" nog nooit gehoord heeft of zo. Want er
zijn zat mensen die al sidderen als ze alleen maar een ongeopende
envelop zien met de opdruk van een advocatenbureau erop. Ik wil alleen
maar uitleggen dat advocaten ook maar gewone mensen zijn. En als zij
jou bedreigen, is er niets mis mee als je dat gebaar --uiteraard op
gepaste wijze-- retourneert... ;-)

>Mazzel, Jeta
Gaat wel lukkuh, en hetzelfde jouw kant op!

Boudewijn.

Floor

Nemesis:

> Dat zou niet best zijn! Karin de 'Zelfmoord-koningin!' Bah....wat een
> lelijk wijf is dat eigenlijk. En mediageil ook nog eens. :-(

Daar is niets mis mee; op elk potje past een doelgroep...

-- Floor

Anonymous

On Jun 17, 9:49 pm, "U.P." <u...@localhost.localdomain> wrote:

Je hebt gelijk ik las te snel.
Mijn excuses . . . ik ben nog beetje nieuw in google groups ..
mischien toch maar een echte usenet client installeren.

Ik ben benieuwd op de afloop van deze zaak.
De gegevens zijn al over 9000 sites verspreid, dus van het internet
krijgen ze ze niet meer.
Pure intimidatie.

Richard Bos

Jun 22, 2008, 1:58:49 PM6/22/08
> [...]

> dat als hij het zou wagen ooit nog contact met me op te nemen ik
> direct een schadevergoeding zou eisen van minstens €1000,00 per keer,

Zo weinig? Ik zou, zeker gezien de aard van het bedrijf[1] in kwestie,
zoiezo al zijn begonnen met een eis van €5000,- bij de eerste - dat wil
zeggen, de dan al uitstaande - poging tot afpersing danwel bedreiging,
en dit te verdubbelen bij iedere volgende poging daartoe. Voor je het
weet zitten ze op €160.000,-, en dan op €1.024.000,-. Dan leren ze het
wel af, dat uitschot.

Richard

[1] En dan bedoel ik dus niet het advocatenkantoor, maar het pyramide-
consortium

Boudewijn van Ingen

Jun 22, 2008, 8:24:15 PM6/22/08
On Sun, 22 Jun 2008 17:58:49 GMT, ral...@xs4all.nl (Richard Bos)
wrote:

Voor de duidelijkheid:

Het ging mij er niet per-sé om de client van de advocaat op andere
gedachten te brengen. Dat gaat niet lukken, op deze manier.

En uiteraard moet de counter-claim een beetje in balans zijn met de
claim die de advocaat in eerste instantie bij jou neerlegt.

Overdrijven helpt niet, als het ooit daadwerkelijk tot een rechtszaak
komt.

Minstens het dubbele van de originele claim, zou ik zeggen. Maar dat
is meer een kwestie van "bluf". Want die advocaat loopt ook alleen
maar te bluffen. Wie het eerst bang wordt loopt weg. Zo werkt dat
gewoon.

Ik ben nog nooit weggelopen. En niemand heeft mij tot op heden durven
dagen in een rechtszaal...

(Ik zou bijna willen zeggen: "Omdat ik altijd gelijk heb.", maar laat
ik dat nog maar even niet claimen. ;-) )

<geheimpje>
Duizend euro per keer is genoeg, als je weet wat die advocaat ongeveer
verdient. Daar zit de truuk.
</geheimpje>

Boudewijn.

Julius Thyssen

With more on that story, here's correspondent Rob van der Putten:

> Als je dan toch schuldigen wil aanwijzen, kijk dan eens naar

> schoolbesturen. Wat mij betreft worden er dus een aantal vervolgd
> wegens dood door schuld.

Ik zie niet zozeer schuldigen aan de wens van sommigen om
hier niet (meer) (bij) te zijn. Die wens komt voort uit
zeer weloverwogen gedachten over ons bestaan als mensen
op deze planeet. En biologisch gezien is die wens ook
nog eens verklaarbaar, omdat we te maken hebben met
ernstige overbevolking, en 1 van de gevolgen ervan
zal altijd zijn dat mensen zich teveel voelen.
http://www.youtube.com/watch?v=a15KgyXBX24
In de dierenwereld komen ook zelfmoorden voor,
vaak meer om de soort te redden van de ondergang,
maar goed, in zekere zin is dat bij mensen ook zo.
Want wat hebben we aan mensen die er niet willen zijn?

Bij mij is het dan weer andersom: Ik wil nooit sterven,
i.e. ik hoop de optie op immortaliteit op tijd mee te maken.
http://www.fuckdeath.org/main.htm
http://www.imminst.org/
etc.

Rob van der Putten

Moguh

Julius Thyssen wrote:

> [...]
> maar goed, in zekere zin is dat bij mensen ook zo.
> Want wat hebben we aan mensen die er niet willen zijn?

Het niet willen bestaan word de mensen aangepraat; Je hakt gewoon net
zolang psychisch op ze in tot ze depressief genoeg zijn voor zelfmoord.
Da's dus wel degelijk een vorm van moord.

> Bij mij is het dan weer andersom: Ik wil nooit sterven,
> i.e. ik hoop de optie op immortaliteit op tijd mee te maken.
> http://www.fuckdeath.org/main.htm
> http://www.imminst.org/

Lukt al bij muizen. We behoren tot de laatse generaties die nog
sterfelijk zijn.
Overigens is eea relatief. Bij 'onsterfelijkheid' sterft gewoon bijna
iedereen aan een verkeersongeval.

Boudewijn van Ingen

Jun 24, 2008, 5:10:48 PM6/24/08
wrote:

>Boudewijn van Ingen <bo...@xs4all.nl> wrote:

Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel wél die advocaat. Persoonlijk. Want
hij is degene die bedreigt, in dit geval.

Ik kan niets met mensen ($cientologen) die vage en ongerechtvaardigde
klachten hebben over een (mijn) website. En dat weten die $cientologen
ook. Daarom huren ze in zulke gevallen dure "advocaten" in om hun vage
klachten om te smeden tot zogenaamde "onrechtmatige handelingen".

Maar er is niets "onrechtmatigs" aan, als je slechts feiten
rapporteert. Dat is een volkomen loos dreigement.

Zelfs de strafwet stelt, dat als je zelfs maar de overtuiging hebt dat
een publicatie *feitelijk* juist is, je niet kan worden aangeklaagd,
voor wat dan ook. En ook als mensen zich door de rapportage van
"feiten" beschadigd voelen, hebben ze gewoon geen enkele poot om op te
staan. Daarover is het Burgerlijk Wetboek niet anders van mening.

Als een advocaat aantoonbaar kennis heeft van het feit dan zijn
"cliënten" tegen hem moeten hebben gelogen over die "feiten", geeft
hij die bescherming die de wet hem biedt kennelijk op.

En als hij dan daarna volhardt in zijn poging tot "afdreiging", dan is
hij (persoonlijk) dus ook strafbaar, volgens het Wetboek van
Strafrecht, volgens mij.

Uit mijn hoofd staat er drie maanden cel op. (Maar IANAL.)

Ik wil graag dat ook advocaten gaan *nadenken* alvorens ze dit soort
domme dreigbrieven gaan versturen. Want als ze niet nadenken worden ze
een instrument van de $cientology sekte.

En ik heb er geen probleem mee als er in dat proces om het zover te
krijgen een paar in de cel belanden. Misschien leert dat een paar van
hun collega's om niet al te veel mee te gaan in het $cientology
"gedachtengoed" (Hubbard: "The purpose of a law suit... ").

Maar deze "advocaat" steekt bewust zijn kop in het zand. Hij doet
alsof hij niks snapt, om zichzelf te beschermen. Zo kan hij later
zeggen "ich habe es nicht gewusst".

Dat is waar ik altijd de meeste hekel aan heb, en dat is dus ook
waarom ik meteen heel erg boze brieven naar dergelijke
flut-advocaatjes terug zou sturen, als ik dit zoort onzin op mijn mat
zou vinden...

Boudewijn.

peters...@gmail.com

Jul 7, 2008, 12:53:29 PM7/7/08

Jeta schreef:

> [...]
>

> Anonymous versus Scientology: http://www.sekte-vrij.nl
>

> Volgende Anonymous demonstratie tegen Scientology (filmpje):

Ik heb ook maar eens wat aandacht aan Silhout besteed op mijn forum:
http://www.scamofscientology.nl/forum/viewforum.php?f=14

Ik ga er ook nog een webpagina aan besteden op de website zelf.
Maar daar ga ik nog even goed voor zitten! ;-)

Peter

"THE ONLY WAY YOU CAN CONTROL PEOPLE IS TO LIE TO THEM. You can write
that down in your book in great big letters. The only way you can
control anybody is to lie to them."
- L. Ron Hubbard, "Off the Time Track," lecture of June 1952,
excerpted in JOURNAL OF SCIENTOLOGY issue 18-G, reprinted in TECHNICAL
VOLUMES OF DIANETICS & SCIENTOLOGY, vol. 1, p. 418

http://www.scamofscientology.nl