> Met een attenuation van dB 24 is dit heel netjes. Internet Extra is tot
> 40Mbit/s en je zit behoorlijk ver van de DSLAM. Mogelijk dat DLM het
> nog iets omhoog haalt maar persoonlijk zou ik hier niet teveel van uit
> gaan gezien je huidige noise margin van 6.
Als je een idee van de afstand wil krijgen, kijk dan hier:
http://adsl.hunen.net/, geeft je een lijst van alle centrales in NL (jij
zit aan deze: GV-BZH, Bezuidenhout. Zie je ook meteen hoe jouw centrale
eruitziet.
Meestal krijg je een redelijke indicatie door google maps een route te
laten verzinnen van jouw huis naar de centrale, en dan voor voetgangers.
Levert in jouw geval zo'n 800 meter op.
Zit zelf net iets verder weg (950 meter of zo), en haal 52 om 5.2 MBit.
Da's wel over kabels die er minder dan 10 jaar liggen, jouw omgeving
ziet er een stuk ouder uit, dus mogelijk zijn jouw kabels slechter.
Wacht dus wat DLM doet, en zorg in ieder geval dat je interne
bekabeling, tussen ISRA en Fritz in orde is (niet te lang, en goede
kabel, zeker niet die standaard platte telefoonaanknijpmeuk).
--maarten