FRITZ!Box 5530 passthrough?

Udo

Hoi,

Is er een truuk om de FRITZ!Box 5530 in passthrough/bridge modus te zetten?
(zoals nu de 7360)

Groeten,
Udo

Rob

Als je een eigen router wilt gebruiken, is het dan niet slimmer om
een glas SFP module te kopen en in je router te prikken en die 5530
in de berging te leggen?

Udo

to Rob
On 25-02-2022 11:05, Rob wrote:

> Als je een eigen router wilt gebruiken, is het dan niet slimmer om
> een glas SFP module te kopen en in je router te prikken en die 5530
> in de berging te leggen?

Dat zou een oplossing kunnenn zijn.
Staat de internet IP-laag in een VLAN op het glas?

Of hoe is e.e.a. op glas doorgaans geregeld?

Doel is dat vlan op een fysieke poort te plakken.
Welke hardware zou dit voordelig kunnen?

Groeten,
udo

Udo

Miquel van Smoorenburg

In article <1a623c16-0376-c877-799a-c45c1eab7b07@xs4all>,
Udo <udovdh@xs4all> wrote:

>Dat zou een oplossing kunnenn zijn.
>Staat de internet IP-laag in een VLAN op het glas?
>Of hoe is e.e.a. op glas doorgaans geregeld?

https://www.xs4all.nl/service/installeren/internet/instellingen-andere-modems/

Hmm die info is wel compleet, maar niet goed gegroepeerd. Voor jou is
van belang "FTTH", "PPP instellingen", "IP configuratie", en eventueel
"Televisie instellingen", in die volgorde.

Mike.

Roger

On 2022/02/25 10:44, Udo wrote:
> Is er een truuk om de FRITZ!Box 5530 in passthrough/bridge modus te zetten?
> (zoals nu de 7360)

Jazeker. Dat heet IP Client Mode (Home Network -> Network -> Network Settings). Dan
wordt de FRITZ!Box in wezen een managed switch met aanvullende services (WiFi, DECT).
Ik durf alleen niet te zeggen of de glasinterface daar ook in meedoet. Ook heb je
dan geen VLAN-ondersteuning (bv. voor IP-TV). Dit is denk ik niet wat je wilt.

Als ik het zo lees, ben je op zoek naar een oplossing om een andere router die zelf
geen glasvezelinterface heeft aan te sluiten op een glasvezelverbinding. Levert je
glasvezelleverancier niet standaard een NTU (AON) of een ONT (x-PON)? Dan sluit je
je router daar met ethernet op aan. Dat is veel eenvoudiger.

Groeten,
-Roger