dreambox icm ipv6

Wim

Is er iemand hier die een Unifi DreamMachine gebruikt achter een Fritzbox,
en kan bevestigen of ontkennen dat IPV6 daar werkt?

Wim

Joe

Wat zegt tante Google? Zoek eens op Unifi DreamMachine IPV6. Bij mij de 2e hit:
https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115005868927-UniFi-USG-UDM-Addressing-How-to-Implement-IPv6-with-DHCPv6-and-Prefix-Delegation
Kun je er iets mee? Ik doe geen IPV6 dus verder geen idee....

Wim

Er staat dat het kan, maar ik zie ook allerlei instellingsmogelijkheden. En
die zelf bedenken lukt me niet, en ik zou dan ook graag weten of iemand het
werkend heeft.

Wim

Miquel van Smoorenburg

In article <5ed8ce96$0$10286$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Aan de UniFi kant moet je (zo te zien) instellen dat het connection type
aan de WAN kant DHCPv6 is. Als je aan de LAN kant maar 1 netwerk hebt,
dan is een prefix delegation size: "/64" prima. Kies anders bv. "/60".

Op de fritzbox (ik heb 'm in "advanced view" staan, btw), ga je naar
Home network -> Network -> Tab "Network Settings".

Scroll naar beneden naar "DHCPv6 Server in the Home Network".
Daar zet je aan: "Assign DNS server and IPv6 prefix (IA_PD)".

Dan zou het moeten werken...

In datzelfde "network settings" tabje zit tegenwoordig ook
"static routing tables" -> "IPv6 routes". Daar zou je het
statisch moeten kunnen configureren, als je dat liever hebt.
Kies dan gewoon een /64 uit je /48 en route die static naar het
link-local WAN adres van je Unifi, en config de /64 op de LAN kant.

Mike.

Wim

Ik zit wat nieuwsgroepen door te graven, en ik kom deze oude draad tegen
die ik ooit
eens zelf opgestart heb.
Mike, bedankt voor te settings: het werkt!

Wim