Fritzbox username.

hwh

Beste lezers,

Ik heb de Fritz van mijn moeder zo ingesteld dat ik die op afstand kan
beheren. Via een browser en het IP-Adres kom ik keurig op de beheer
interface uit. Probleem is dat er behalve het wachtwoord, dat ik zelf
ingesteld heb (en nog weet :-) ), ook een username wordt gevraagd.

Weet iemand die (default) user?

gr, hwh

JT

Hoi,

Bij mijn firmware versie moet je de username, bij het enablen van
'Remote Administration', zelf invoeren. Als je daar niets hebt
ingevoerd: 'blanco' proberen? En anders heb je een goede reden je moeder
weer 's met een bezoekje te vereren. Hé: misschien mag je wel blijven
eten .... ;-D

Succes

--
Kind regards, JT

hwh

On 4/8/10 6:07 PM, JT wrote:
> Bij mijn firmware versie moet je de username, bij het enablen van
> 'Remote Administration', zelf invoeren. Als je daar niets hebt
> ingevoerd: 'blanco' proberen?

Ik heb het net met een andere browser geprobeerd en daar wordt me alleen
een ww gevraagd...tja. gelukkig net zondag nog daar gegeten :-)

gr, hwh

Pasq

On Thu, 08 Apr 2010 18:53:00 +0200, hwh wrote:

> Ik heb het net met een andere browser geprobeerd en daar wordt me alleen
> een ww gevraagd...tja. gelukkig net zondag nog daar gegeten :-)

Ik heb ook een 7170, en van de LAN kant uit kom je er op simpel met
alleen een wachtwoord.
Als je em zo hebt ingesteld dattie vanaf de WAN kant (Internet)
bereikbaar moet zijn, dan heb je een usernaam en wachtwoord moeten
invullen... Via de LAN-kant werkt het overigens met http,
via de WAN-kant verloopt het via https (versleuteld) verkeer....

hwh

Het grappige is dat met Firefox er alleen een ww wordt gevraagd en met
Safari verschijnt er een pop-up met username en ww vakjes...

ww invullen in Firefox logt me meteen in en Safari met 'niets' in het
username veld werkt niet.

gr, hwh

Pasq

On Thu, 08 Apr 2010 20:04:17 +0200, hwh wrote:

> [...]
> Safari verschijnt er een pop-up met username en ww vakjes...
> ww invullen in Firefox logt me meteen in en Safari met 'niets' in het

Oei.... Ja, dat is het nadeel van verschillende webbrowsers die in de
omloop zijn....
Niet dat de browsers het probleem zijn.. Het probleem zit hem in de
makers van websites die zich niet houden aan de w3c standaarden...
"Ja, maar het werkt wel in Internet Explorer"...
Alsof ik een Lada moet kopen om benzine te kunnen tanken....

A_Alias

Pasq <n...@mail.invalid> wrote in news:4bbe269c$0$22945
$e4fe...@news.xs4all.nl:

het voordeel is dat je die lada ook op petrol�um kan laten lopen als ie
warm is.

Pasq

On Thu, 08 Apr 2010 21:04:40 +0000, A_Alias wrote:

> het voordeel is dat je die lada ook op petrolïum kan laten lopen als ie
> warm is.

:-)

Corné Beerse

Staat volgens mij in de documentatie (zie eventueel de website) of in de
help op de interne web-pagina. Het scheelt per functie welk account je
gebruiken moet. Ik herinner 'ftpuser' (of 'ftp-user') maar ik kan me
voorstellen dat die voor intern ftp verkeer naar de aangeloten usb-disk
is...

Agroman

Op vrijdag 9 april 2010 om 10:12:54 UTC+2 schreef Corné Beerse:
Ja als je daar een ftp user aanmaakt met naam en wachtwoord kan je daar ook mee inloggen en heb je ook volledige toegang

Joe

Doe je dat beheer op afstand via VPN? Dan heb je in de Fritzbox een user aangemaakt met een WW en een key. Die kun je, als je een
keer bij je moeder bent lokaal bekijken. Wel met het lokale wachtwoord inloggen dan.

Joe

Tja, ik ben ook in een 12 jaar oud berict gestonken zie ik nu.....