Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Pairbonding nu (beperkt) beschikbaar

694 views
Skip to first unread message

Jerry

unread,
Jul 27, 2016, 8:51:25 AM7/27/16
to
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
Sinds kort worden er orders geaccepteerd voor pairbonding in Rotterdam
(postcodes 30xy) en Den Haag (postcodes 25xy).

Het leverproces voor pairbonding is vele malen complexer dan dat voor
enkelvoudige lijnen. Om die reden is er voor gekozen om in een klein
gebied te starten. Zodra er wat ervaring is met de processen zal het
levergebied zo snel als mogelijk worden uitgebreid.

Pairbonding wordt vooralsnog alleen aangelegd in die situaties waar:
- VDSL beschikbaar is,
en
- pairbonding beschikbaar is op het kopernetwerk (er moeten twee
koperparen in de administratie staan bij de netwerkleverancier KPN),
en
- de snelheid op een enkele lijn onvoldoende is om de snelheid behorende
bij het abonnement te halen.

Mij is verteld dat we niet alleen orders accepteren voor nieuwe lijnen,
maar ook voor abonnementswijzigingen.

Voor de netwerkbeschikbaarheid kijk hier:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Voor de abonnementswijzigingen kijk hier:
https://www.xs4all.nl/service/wijzigen.htm

Groet,

Jerry



Jerry

unread,
Jul 28, 2016, 10:24:10 AM7/28/16
to
On 27/07/16 14:50, Jerry wrote:
> Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
> Sinds kort worden er orders geaccepteerd voor pairbonding in Rotterdam
> (postcodes 30xy) en Den Haag (postcodes 25xy).

Nu ook in Leiden (postcodes 23xy)

Jerry

BUSSIE

unread,
Jul 28, 2016, 3:53:00 PM7/28/16
to
Stel dat dit bij mij op termijn beschikbaar wordt dan heb ik er niks aan.

Het is namelijk bekend dat er een verrot-aderpaar bij mij in de grond ligt.
Daarom ben ik laatst door KPN overgezet naar het 2e aderpaar en heb ik
nu eindelijk na meer dan een half jaar ellende met XS4ALL en KPN stabiel
internet.

Maar als ik het toch wil hebben, gaat XS4ALl dan KPN verzoeken het
verrotte aderpaar te herstellen?

Groet,

BUSSIE

Dirk T. Verbeek

unread,
Jul 28, 2016, 4:39:13 PM7/28/16
to
Op 28-07-16 om 21:52 schreef BUSSIE:
Ik denk dat een goed gesprek met de buren eerder succes zal hebben...

Miquel van Smoorenburg

unread,
Jul 28, 2016, 4:48:08 PM7/28/16
to
In article <579a627a$0$4000$e4fe...@newszilla.xs4all.nl>,
BUSSIE <bussie_it_d...@xs4all.nl> wrote:
>Het is namelijk bekend dat er een verrot-aderpaar bij mij in de grond ligt.
>Daarom ben ik laatst door KPN overgezet naar het 2e aderpaar en heb ik
>nu eindelijk na meer dan een half jaar ellende met XS4ALL en KPN stabiel
>internet.

Als het goed is (...) dan is dat aderpaar in de administratie
nu aangemerkt als 'niet geschikt voor VDSL'.

>Maar als ik het toch wil hebben, gaat XS4ALl dan KPN verzoeken het
>verrotte aderpaar te herstellen?

Bonded VDSL is alleen leverbaar op plekken waar 2 aderparen
aanwezig zijn, op dit moment en voor zover ik weet wordt er
niet voor gegraven.

Mike.

Benno

unread,
Jul 29, 2016, 2:37:06 AM7/29/16
to
Hier lag ook geen 2e aderpaar maar heb gewoon op 2e aderpaar een analoog
abonnement aangevraagd. Dan gaan ze graven en het op orde maken.
Je zit dan wel een jaar lang aan en analoog abonnement vast maar dat had
ik er wel voor over.

Ondertussen dit tevreden met de glazvezel die hier 2 jaar later kwam.

Benno

chris

unread,
Aug 1, 2016, 3:54:01 AM8/1/16
to
Volgens Helpdesk Xs4all komt Pairbonding voor iedereen beschikbaar.
Eerste twee regios worden binnen kort uitgerold. Er is alleen voor de
rest van het land nog geen planning bekend. Ook schijnt het vanaf dat
moment mogenlijk te zijn om max 4 iptv ontvangers te krijgen.

Chris

Op 29-7-2016 om 8:37 schreef Benno:

Jerry

unread,
Aug 2, 2016, 5:04:43 AM8/2/16
to
Zojuist zijn er nog drie gebieden toegevoegd:

regio Amersfoort (postcodes 38xy)
regio Eindhoven (postcodes 56xy)
regio Den Bosch (postcodes 52xy)
regio Enschede/Hengelo (postcodes 75xy)

Jerry

Jesse

unread,
Aug 3, 2016, 6:01:03 AM8/3/16
to
On 01-08-16 09:54, chris wrote:
> Volgens Helpdesk Xs4all komt Pairbonding voor iedereen beschikbaar.

Mits je 2 aderparen hebt, er gaat niet gegraven worden uit opdracht van
XS4ALL om pairbonding neer te leggen.

Of je 4 IPtv ontvangers kunt krijgen zal hoe dan ook afhankelijk zijn
van de beschikbare snelheid op je locatie.
--
Jesse

hwh

unread,
Aug 3, 2016, 9:12:25 AM8/3/16
to
On 01/08/16 09:54, chris wrote:
> Volgens Helpdesk Xs4all komt Pairbonding voor iedereen beschikbaar.

Dus ook als je nu al 110 Mbps (netto 100) haalt?

Er zit hier al een connector op het tweede aderpaar voor een test van
KPN een paar jaar geleden.

gr, hwh

Rob

unread,
Aug 3, 2016, 9:51:23 AM8/3/16
to
hwh <iime...@hotmail.com.invalid> wrote:
> On 01/08/16 09:54, chris wrote:
>> Volgens Helpdesk Xs4all komt Pairbonding voor iedereen beschikbaar.
>
> Dus ook als je nu al 110 Mbps (netto 100) haalt?

Ik denk dat je dan moet wachten tot er een abonnement van meer dan 100 Mbps
wordt aangeboden aan DSL klanten. Dat zal ongetwijfeld komen.

obx

unread,
Aug 3, 2016, 1:16:06 PM8/3/16
to
Is dat echt op postcode of de telefonieregios? Bv een Veldhoven met 5500 maar wel 040 als netnummer.

Jesse

unread,
Aug 3, 2016, 3:58:05 PM8/3/16
to
On 03-08-16 19:16, obx wrote:
> Is dat echt op postcode of de telefonieregios? Bv een Veldhoven met 5500 maar wel 040 als netnummer.

Gaat echt op postcode.

--
Jesse

MM

unread,
Aug 6, 2016, 3:50:01 AM8/6/16
to
On Tue, 2 Aug 2016 11:04:43 +0200, Jerry
<je...@xs4all.nederland.invalid> wrote:
> Zojuist zijn er nog drie gebieden toegevoegd:

> regio Eindhoven (postcodes 56xy)

> Jerry

Helaas geeft Fourstscks en de postcode check bij Xs4all dit nog niet
weer. Die geven nog 10Mbit down en 640Kbit up weer voor 5653bp 9x.

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 6, 2016, 5:31:43 AM8/6/16
to
In article <almarsoft.7563...@news.xs4all.nl>,
MM <m...@fake-xs4all.nl> wrote:
>On Tue, 2 Aug 2016 11:04:43 +0200, Jerry
><je...@xs4all.nederland.invalid> wrote:
>> Zojuist zijn er nog drie gebieden toegevoegd:
>
>> regio Eindhoven (postcodes 56xy)
>
>Helaas geeft Fourstscks en de postcode check bij Xs4all dit nog niet
>weer. Die geven nog 10Mbit down en 640Kbit up weer voor 5653bp 9x.

Pairbonding is alleen beschikbaar op VDSL, niet op ADSL. Dus als
je nog geen VDSL kan krijgen, dan ook geen pairbonding.

Daarnaast is het alleen beschikbaar als je woning al voorzien is
van meerdere koperparen.

Mike.

MM

unread,
Aug 6, 2016, 10:17:52 AM8/6/16
to
Dank Mike, ik ging er van uit dat bonding was voor eenieder die geen
VDSL kan krijgen dan alleen vanuit de centrale.
Ach ja, Eindhoven, Brainport van Nederland, heeft nog last van verstopte
adders en zo te zien wordt eind 2017 die wijk gedotterd.


obx

unread,
Aug 6, 2016, 3:13:15 PM8/6/16
to
Heeft het al nut om de fritzbox 7369 te bestellen bij xs4all als fourstacks zegt dat pairbonding beschikbaar is of is dit modem toch niet geschikt / is nog veel te vroeg / fourstacks is niet betrouwbaar genoeg / etc.?

Dirk T. Verbeek

unread,
Aug 7, 2016, 4:17:36 AM8/7/16
to
Op 06-08-16 om 16:17 schreef MM:
> Ach ja, Eindhoven, Brainport van Nederland, heeft nog last van verstopte
> adders en zo te zien wordt eind 2017 die wijk gedotterd.

Denk er wel aan dat adders een beschermde soort zijn!

Theo

unread,
Aug 8, 2016, 8:56:03 AM8/8/16
to
Op 6-8-2016 om 11:31 schreef Miquel van Smoorenburg:
Hallo Mike,

Gaat pairbonding en vectoring samen.?
Oftewel , als het al hier beschikbaar komt, eerst pairbonding en dan
daarna ( vlgs Fourstack Q4 2017) ook nog vectoring.

Theo

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 8, 2016, 11:09:43 AM8/8/16
to
In article <57a88162$0$804$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Theo <he...@there.com> wrote:
>Gaat pairbonding en vectoring samen.?
>Oftewel , als het al hier beschikbaar komt, eerst pairbonding en dan
>daarna ( vlgs Fourstack Q4 2017) ook nog vectoring.

Ja, dat gaat samen. Maar op dit moment bestaat er nog geen
abonnementsvorm sneller dan 100 Mbit/s, ook niet met bonding.

Mike.

Louis Lagendijk

unread,
Aug 18, 2016, 4:28:28 PM8/18/16
to
Is er al enig zicht op wanner bonding voor heel nederland beschikbaar
komt? ik wacht al zo lang op of bonding of vectoring (uitgesteld van Q3
2016 naar q3 2017)
Groeten, Louis

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 18, 2016, 4:45:05 PM8/18/16
to
In article <57b61a6a$0$937$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Louis Lagendijk <lo...@lagendijk.xs4all.nl> wrote:
>Is er al enig zicht op wanner bonding voor heel nederland beschikbaar
>komt? ik wacht al zo lang op of bonding of vectoring (uitgesteld van Q3
>2016 naar q3 2017)

Voor heel Nederland, dat zou een meerjaren planning zijn voor
de komende 'tig jaar. Zo'n planning bestaat niet vziw.

Mike.

Louis Lagendijk

unread,
Aug 18, 2016, 5:05:05 PM8/18/16
to
Voor 2986CN is voor mij voldoende...
Louis

Maarten Carels

unread,
Aug 19, 2016, 5:40:17 AM8/19/16
to
Voor zover ik kan zien staat daar nu 30/9/2017. Geen garanties, kan
eerder of later worden....

--maarten

Eggie

unread,
Aug 19, 2016, 10:54:29 AM8/19/16
to
Op vrijdag 19 augustus 2016 11:40:17 UTC+2 schreef Maarten Carels:
En 1813BM - Amr-Ovdi ?
Iets in de (lange termijn) planning misschien ??

Eggie

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 19, 2016, 11:06:30 AM8/19/16
to
In article <39309de9-9108-464e...@googlegroups.com>,
Eggie <egbert.m...@gmail.com> wrote:
>En 1813BM - Amr-Ovdi ?
>Iets in de (lange termijn) planning misschien ??

Kan je zelf checken op www.xs4all.nl. Of op
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ , zie je wat meer info.

Je geeft niet het volledige adres... maar op huisnummer 10
is in ieder geval 100 Mbit/s VDSL leverbaar.

Mike.

hwh

unread,
Aug 19, 2016, 12:19:41 PM8/19/16
to
Misschien bedoelt de vraagsteller wanneer de lokaties waarvan op de
Netco site staat dat 200 Mbps leverbaar is (ofwel vectoring en bonding)
het ook voor iedereen leverbaar wordt?

gr, hwh

Eggie

unread,
Aug 19, 2016, 1:15:19 PM8/19/16
to
Op vrijdag 19 augustus 2016 18:19:41 UTC+2 schreef hwh:
Meer gedetailleerde adresgegevens:
1813BM 71.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl geeft: Geen geplande upgrades gevonden.
Woon in een nieuw app. complex. Iedereen heeft 2 aderparen in zijn ISRA punt.
Nr. 42 en 51 hebben als enige in het complex (nrs. 30 - 97) bonding.
Nr. 10 zijn de overburen met een bloemenkiosk en heeft inderdaad pairbonding en daarmee 180 Mbit/s

gr. Eggie

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 19, 2016, 1:29:53 PM8/19/16
to
In article <3782f82a-833e-4521...@googlegroups.com>,
Eggie <egbert.m...@gmail.com> wrote:
>Op vrijdag 19 augustus 2016 18:19:41 UTC+2 schreef hwh:
>> On 18/08/16 22:45, Miquel van Smoorenburg wrote:
>> > In article <57b61a6a$0$937$e4fe...@news.xs4all.nl>,
>> > Louis Lagendijk <lo...@lagendijk.xs4all.nl> wrote:
>> >> Is er al enig zicht op wanner bonding voor heel nederland beschikbaar
>> >> komt? ik wacht al zo lang op of bonding of vectoring (uitgesteld van Q3
>> >> 2016 naar q3 2017)
>> >
>> > Voor heel Nederland, dat zou een meerjaren planning zijn voor
>> > de komende 'tig jaar. Zo'n planning bestaat niet vziw.
>>
>>
>> Misschien bedoelt de vraagsteller wanneer de lokaties waarvan op de
>> Netco site staat dat 200 Mbps leverbaar is (ofwel vectoring en bonding)
>> het ook voor iedereen leverbaar wordt?
>>
>> gr, hwh
>
>Meer gedetailleerde adresgegevens:
>1813BM 71.
>https://netco-fpi-info.fourstack.nl geeft: Geen geplande upgrades gevonden.
>Woon in een nieuw app. complex. Iedereen heeft 2 aderparen in zijn ISRA punt.
>Nr. 42 en 51 hebben als enige in het complex (nrs. 30 - 97) bonding.

Het is op dit moment beleid bij KPN om pairbonding aan te bieden
als er ook daadwerkelijk 2 paren beschikbaar zijn. Er wordt
niet speciaal een extra paar voor aangelegd.

Misschien heb je wel 2 paren op je ISRA punt, maar houdt dat ergens
halverwege in het complex op. Of heeft het complex 100 woningen,
maar een inkomende 50-paar kabel, en zit die vol.

>Nr. 10 zijn de overburen met een bloemenkiosk en heeft inderdaad
>pairbonding en daarmee 180 Mbit/s

Dan zit het appartementencomplex niet aangesloten op de straatkast
waar de VDSL apparatuur inzit, maar loopt die kabel direct
door naar de centrale. Of ziets, dit is ook maar een "educated
guess".

Mike.

Louis Lagendijk

unread,
Aug 19, 2016, 1:49:07 PM8/19/16
to
Ja ik weet dat dat voor vectoring geldt. Maar ik bedoelde de vraag voor
bonding. Of is dat ook pas volgend jaar beschikbaar? Volgens fourstack
heb ik twee aderparen.
/Louis

Maarten Carels

unread,
Aug 22, 2016, 3:47:37 AM8/22/16
to
Louis Lagendijk <lo...@lagendijk.xs4all.nl> wrote:
> Ja ik weet dat dat voor vectoring geldt. Maar ik bedoelde de vraag voor
> bonding. Of is dat ook pas volgend jaar beschikbaar? Volgens fourstack
> heb ik twee aderparen.

Bonding alleen op VDSL (niet ADSL), en gezien jouw afstand eerst wachten
op vectoring. Geen planning bekend voor bonding verder.

--maarten

Maarten Carels

unread,
Aug 22, 2016, 3:47:37 AM8/22/16
to
Zo te zien is je straatkast (tegen de noord-oost kan van de Lidl alsik
het goed zie) al actief.

--maarten

Louis Lagendijk

unread,
Aug 22, 2016, 5:08:42 AM8/22/16
to
Maarten, ik begrijp je answoord niet echt: ik HEB VDSL (of bedoelde je
VVDSL?) en volgens fourstack is bonding nu mogelijk. Of doet xs4all
alleen bonding i.c.m. VVDSL? Dat lijkt me het paard achter de wagen te
spannen: met vectoring uit de straatkast is bonding niet erg interessant
meer. Voor de arme klanten die zoals ik vanuit de centrale worden
bedient met alleen VDSL is het nou net een prachtige snelheidsverbetering.

Volgens fourstack is met bonding voor mij 55Mbit/s mogelijk in plaats
van de 26 die ik nu heb...

/louis

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 22, 2016, 10:45:12 AM8/22/16
to
In article <57bac0f6$0$832$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Ik snap nu pas dat er langs elkaar heen gepraat wordt.

KPN is bonding aan het invoeren. Op fourstack staat dat het
bij jou beschikbaar is. Alleen xs4all levert het nog niet. Dus
de vraag is wanneer kan je het bij xs4all bestellen. Correct?

Het antwoord daarop heb ik ook niet, maar dat is vast "over
niet al te lang". Bij xs4all wordt het orderen van bonding
niet voor iedereen gelijk mogelijk gemaakt, omdat men heel
langzaam wil starten om ervaring op te doen. KPN kan het technisch
leveren, maar er zit ook heel veel logistiek achter. Vast weer
allerlei nieuwe problemen die kunnen voorkomen, meer dingen die
mis kunnen gaan. Bijspijkeren van de helpdesk hiervoor. Etc.
Dus dat gaat stukje bij beetje.

Mike.

Wim en Ingrid de Graaf

unread,
Aug 22, 2016, 3:33:22 PM8/22/16
to
Op 22-8-2016 om 16:45 schreef Miquel van Smoorenburg:
Is het nu pairbonding of vectoring? Bij de helpdesk werden beide
begrippen door elkaar gehaald, maar bleek het vectoring te moeten zijn.

Rob

unread,
Aug 22, 2016, 3:38:40 PM8/22/16
to
Wim en Ingrid de Graaf <in...@wimgriddegraaf.nl> wrote:
> Is het nu pairbonding of vectoring? Bij de helpdesk werden beide
> begrippen door elkaar gehaald, maar bleek het vectoring te moeten zijn.

Dit zijn twee verschillende dingen! Het is niet of of.

MM

unread,
Aug 22, 2016, 3:57:21 PM8/22/16
to
VVDSL is als een ijsje met twee bolletjes en Pairbonding is dan twee van
ijsjes en dat kan met één bolletje zijn maar ook met twee.

Maarten Carels

unread,
Aug 23, 2016, 4:43:19 AM8/23/16
to
Om dan maar even uit te leggen wat wat is:

Vectoring is een techniek om (grof gezegd) de overspraak tussen de
verschillende aderparen in een kabelbundel uit te rekenen. Daardoor kan
je (aan beide zijden, dus zowel in modem als in de DSLAM) het
overspraaksignaal van het echte signaal aftrekken, ergo ongeveer geen
overspraak meer.
Voor vectoring is het nodig dat alle adres in de kabel naar dezelfde
DSLAM gaan. Daarom vectoring alleen mogelijk op straatkasten (in de
centrale staan verschillende DSLAMS, mogelijk van verschillende
providers, dus geen vectoring).

Bonding is twee aderparen min of meer parallel, en verkeer van je ppp
sessie wordt geloadbalanced tussen die twee kanalen. Dubbele capaciteit,
en meteen ook wat redundantie (beperkt omdat beide paren in dezelfde
bundel naar dezelfde DSLAM gaan).

En, beide technieken zijn te combineren, BVVDSL.

XS4ALL levert al een tijdje een modem dat bonding kan op nieuwe lijnen,
en we zijn bezig met een nieuw type modem dat ook bonding doet.

Wat aansluitingen vanuit de centrale betreft, omdat dat vooral de iets
langere lijnen bonding erg prettig is.

Enige is dat naar ik begrepen heb KPN (en XS4ALL levert over KPN WBA)
geen bonding gata leveren op ADSL lijnen.

Hopelijk zijn zo te technieken wat duidelijker.

--maarten

Erik Baas

unread,
Aug 23, 2016, 6:02:49 AM8/23/16
to
Op 23-08-2016 om 10:43 schreef Maarten Carels:
[..]
> Hopelijk zijn zo de technieken wat duidelijker.

Zeker, dank je!

--
Erik.

Saul van der Bijl

unread,
Aug 23, 2016, 6:43:36 AM8/23/16
to
Op 23-08-16 om 10:43 schreef Maarten Carels:
Beste Maarten,

Betreft dit nieuwe modem de FRITZ!Box 7581?
Dat zou namelijk qua specificaties een enorme sprong voorwaarts zijn
t.o.v. de huidige FRITZ!BOX 7360 en 7369.

Met vriendelijke groet,

Saul van der Bijl

Paul

unread,
Aug 23, 2016, 11:11:36 AM8/23/16
to
btw - zijn er eigenlijk nog kosten verbonden aan bonding?
P.

Dirk T. Verbeek

unread,
Aug 23, 2016, 11:57:00 AM8/23/16
to
Op 23-08-16 om 10:43 schreef Maarten Carels:
Dit verhaal hoort op de xs4all site te staan!

Rob

unread,
Aug 23, 2016, 12:12:26 PM8/23/16
to
Hoho dit is informatie waar je wat aan hebt, dat past niet bij de
XS4ALL site! Daar heb je foto's van mensen en nikszeggende teksten
voor nodig, met irrelevante vragen (zoals wat je postcode is) als je
iets opzoekt.

Dirk T. Verbeek

unread,
Aug 23, 2016, 6:45:01 PM8/23/16
to
Op 23-08-16 om 18:12 schreef Rob:
:)

chris

unread,
Aug 24, 2016, 5:02:16 AM8/24/16
to
Ik begrijp iets niet.
Als ik kijk op https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Krijg ik Bonding beschikbaar is op mijn Adres.
Xs4all zegt dat waar het beschikbaar is gaan we het aanbieden.
Maar het word mij niet aangeboden dus ?????????

Chris

MM

unread,
Aug 24, 2016, 5:28:26 AM8/24/16
to
On 23 Aug 2016 16:12:25 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:
> Hoho dit is informatie waar je wat aan hebt, dat past niet bij de
> XS4ALL site! Daar heb je foto's van mensen en nikszeggende teksten
> voor nodig, met irrelevante vragen (zoals wat je postcode is) als je
> iets opzoekt.

Ik zou nog een keer kijken op de Xs4all site want het is wat relaxter
geworden daar.

Rob

unread,
Aug 24, 2016, 7:02:29 AM8/24/16
to
Beetje sneu dat je dat niet begrijpt.
Het is hier al vaak uitgelegd en het staat in het onderwerp van je bericht.

Dirk T. Verbeek

unread,
Aug 24, 2016, 7:20:19 AM8/24/16
to
Op 24-08-16 om 11:28 schreef MM:
Javascript even uitzetten werkt ook :)

MM

unread,
Aug 24, 2016, 8:59:45 AM8/24/16
to
Ik heb het niet kunnen vinden. Je betaalt voor de snelheid die je zou
kunnen halen in dat pakket of het nu via glas, adsl, vdsl, vvdsl bvdsl
of bvvdsl is.

chris

unread,
Aug 24, 2016, 5:56:14 PM8/24/16
to
Op 24-8-2016 om 13:02 schreef Rob:
Volgens help desk xs4all is het niet dat het BEPERKT gaat worden
uitgerold en alleen waar 4 aders beschikbaar zijn. Nee het wachten is op
KPN die een postcode gebied klaar er voor moet hebben. Nu blijken hele
postcode gebieden klaar te zijn maar produkt nog steeds niet in de
abonnements vormen van XS4all en daar blijken de medewerkers van XS4all
zelf niets van te begrijpen hoe dit kan

A. Dumas

unread,
Aug 24, 2016, 6:28:19 PM8/24/16
to
On 24/08/2016 23:56, chris wrote:
> Volgens help desk xs4all [...]

De helldesk vertelt fabeltjes.

Miquel van Smoorenburg

unread,
Aug 25, 2016, 4:12:14 AM8/25/16
to
In article <57be17f1$0$4332$e4fe...@newszilla.xs4all.nl>,
Toch staat het in deze thread uitgelegd, in een van de berichten
waar je op reageert. Message-id <57bb0ff7$0$911$e4fe...@news.xs4all.nl>
op maandag om 14:45.

Mike.

Maarten Carels

unread,
Aug 25, 2016, 5:17:33 PM8/25/16
to
Saul van der Bijl <ni...@bestaand-adres.invalid> wrote:
> Betreft dit nieuwe modem de FRITZ!Box 7581?
> Dat zou namelijk qua specificaties een enorme sprong voorwaarts zijn
> t.o.v. de huidige FRITZ!BOX 7360 en 7369.
Dat zou best kunnen.

--maarten

A. Dumas

unread,
Aug 26, 2016, 1:26:31 AM8/26/16
to
On 25/08/2016 23:17, Maarten Carels wrote:
> Saul van der Bijl wrote:
>> Betreft dit nieuwe modem de FRITZ!Box 7581?
>
> Dat zou best kunnen.

Haha

Eggie

unread,
Aug 27, 2016, 7:08:32 AM8/27/16
to
Op maandag 22 augustus 2016 09:47:37 UTC+2 schreef Maarten Carels:
Deze straatkast staat dan ong. 150 mtr. bij mij vandaan, aan de overkant van de straat. Gezien mijn Line attenuation in dB's van 28 en 33 zit ik hier niet op aangesloten. Volgens div. site's zit ik op 1485 mtr. van de centrale en dit is Alkmaar-Overdie.
Eggie.

Jerry

unread,
Aug 29, 2016, 11:01:50 AM8/29/16
to
On 02/08/16 11:04, Jerry wrote:
> On 28/07/16 16:24, Jerry wrote:
>> On 27/07/16 14:50, Jerry wrote:
>>> Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
>>> Sinds kort worden er orders geaccepteerd voor pairbonding in Rotterdam
>>> (postcodes 30xy) en Den Haag (postcodes 25xy).
>>
>> Nu ook in Leiden (postcodes 23xy)
>
> Zojuist zijn er nog drie gebieden toegevoegd:
>
> regio Amersfoort (postcodes 38xy)
> regio Eindhoven (postcodes 56xy)
> regio Den Bosch (postcodes 52xy)
> regio Enschede/Hengelo (postcodes 75xy)

Er zijn nog een paar postcodegebieden toegevoegd rond Breda en Tilburg.
Het gaat om:

48xx,
49xx,
50xx,
51xx.

Groet,

Jerry

T

unread,
Aug 31, 2016, 6:08:53 PM8/31/16
to

"Jerry" <je...@xs4all.nederland.invalid> schreef in bericht
news:57c44e5c$0$946$e4fe...@news.xs4all.nl...
Is er nog ergens anders te raadplegen hoever jullie zijn en welke gebieden
zijn toegevoegd?
Het is wel interessante informatie en ik neem aan dat je het niet steeds
weer in dit draadje gaat posten...

hwh

unread,
Sep 1, 2016, 2:57:59 AM9/1/16
to
On 01/09/16 00:09, T wrote:
> Is er nog ergens anders te raadplegen hoever jullie zijn en welke
> gebieden zijn toegevoegd?
> Het is wel interessante informatie en ik neem aan dat je het niet steeds
> weer in dit draadje gaat posten...

Hoewel een aantal mensen daar wel op hoopt...

gr, hwh

Jerry

unread,
Sep 1, 2016, 4:20:31 AM9/1/16
to
On 01/09/16 00:09, T wrote:
>
> "Jerry" <je...@xs4all.nederland.invalid> schreef in bericht
> news:57c44e5c$0$946$e4fe...@news.xs4all.nl...
>> On 02/08/16 11:04, Jerry wrote:
>>> On 28/07/16 16:24, Jerry wrote:
>>>> On 27/07/16 14:50, Jerry wrote:
>>>>> Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
>>>>> Sinds kort worden er orders geaccepteerd voor pairbonding in Rotterdam
>>>>> (postcodes 30xy) en Den Haag (postcodes 25xy).
>>>>
>>>> Nu ook in Leiden (postcodes 23xy)
>>>
>>> Zojuist zijn er nog drie gebieden toegevoegd:

>>
>> Er zijn nog een paar postcodegebieden toegevoegd rond Breda en
>> Tilburg.
> Is er nog ergens anders te raadplegen hoever jullie zijn en welke
> gebieden zijn toegevoegd?
> Het is wel interessante informatie en ik neem aan dat je het niet steeds
> weer in dit draadje gaat posten...

Deze informatie is niet publiek beschikbaar. Ik blijf de uitbreidingen
hier wel posten zolang ik daar zicht op heb.
Doelstelling is natuurlijk om de geografische restricties op te heffen.
Daarvoor moeten we zoals Mike eerder beschreef wat logistieke
uitdagingen oplossen.

Groet,

Jerry

Jerry

unread,
Sep 26, 2016, 3:55:17 AM9/26/16
to
Vanaf vandaag zal XS4ALL op koper de pairbonding techniek ondersteunen
voor ca. 50% van de postcodes in Nederland:

1100-1999
2000-2999
3000-3999
4000-4499
4600-4999
5000-5299
5600-5699
7500-7599

Groet,

Jerry

Dirk T. Verbeek

unread,
Sep 26, 2016, 7:11:38 AM9/26/16
to
Op 26-09-16 om 08:55 schreef Jerry:
Wel fijn dat 8300 glas heeft :)

BUSSIE

unread,
Sep 26, 2016, 2:03:31 PM9/26/16
to
Nu nog een fatsoenlijk modem dat dit ondersteund en dus niet de 7369.

Of gebruikt XS4ALL ondertussen een ander modem?

Groet,

BUSSIE

Maarten Carels

unread,
Sep 26, 2016, 5:27:01 PM9/26/16
to
BUSSIE <bussie_it_d...@xs4all.nl> wrote:

> Nu nog een fatsoenlijk modem dat dit ondersteund en dus niet de 7369.
>
> Of gebruikt XS4ALL ondertussen een ander modem?


XS4ALL is aan het testen met een ander modem, dat is nog niet
productierijp.

--maarten

hwh

unread,
Sep 27, 2016, 12:20:54 PM9/27/16
to
On 26/09/16 09:55, Jerry wrote:

> 3000-3999

Ik heb even gekeken op de Xs site en het maximum blijft 100 Mbps down.
Betekent dit dat bonding alleen een verbetering oplevert als je nu die
100 Mbps niet haalt?

gr, hwh

Miquel van Smoorenburg

unread,
Sep 27, 2016, 3:05:27 PM9/27/16
to
In article <57ea9c64$0$952$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Ja, het is in de eerste instantie bedoeld om de bestaande DSL
abonnementen (dus tot 100 Mbit/s) op meer adressen beschikbaar te maken.

Mogelijk gaat dat in de toekomst veranderen, weet ik niet.

Mike.

Gusman

unread,
Sep 28, 2016, 2:40:59 AM9/28/16
to

> Vanaf vandaag zal XS4ALL op koper de pairbonding techniek ondersteunen
> voor ca. 50% van de postcodes in Nederland:
>
> 1100-1999
> 2000-2999
> 3000-3999
> 4000-4499
> 4600-4999
> 5000-5299
> 5600-5699
> 7500-7599
>
> Groet,
>
> Jerry

Hallo,

1121PG 3

Ik heb een aantal weken geleden contact gehad met de xs4all helpdesk over het pairbonding gebeuren omdat ik - eventueel met een abonnement upgrade - meer up- en download snelheid wilde realiseren (> 1Mb up en 14Mb down) voor o.a mijn werk. Ik kreeg toen te horen dat dit voor mijn postcode niet beschikbaar was maar 8 huizen verderop in de straat is dit wel beschikbaar (26 Mb down) via pairbonding (1121PG 33).

De minimale 'standaard' snelheid bij xs4all is op dit moment 5 Mb up en 50 Mb down. Ik ben al heel lang klant bij xs4all en ondanks alle snelheidsverhogingen (en hogere maandbedragen) ben ik nooit verder gekomen 1Mb up en 14Mb down. Toen ik bij de klantenservice vroeg of xs4all de klanten tegemoet gaat komen waar de snelheidsverhoging niet technisch realiseerbaar is, kreeg ik een verwijzing naar de algemene voorwaarden van xs4all. Zo super flauw.... :-(

Ik begrijp dat xs4all ook geen ijzer met handen kan breken om technisch de verbindingen op korte termijn te verbeteren maar dit is naar mijn idee wel een structureel probleem aan het worden voor een deel van de xs4all klanten. En ik wil helemaal niet naar Ziggo omdat dat in mijn gebied het enige alternatief is.

Heeft het zin om nogmaals de 'discussie' aan te gaan met de helpdesk om pairbonding aan te vragen nu dit beschikbaar is in de postcode gebieden: 1100-1999? Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Guus

Miquel van Smoorenburg

unread,
Sep 28, 2016, 3:48:19 AM9/28/16
to
In article <c56bb16b-21d1-40bb...@googlegroups.com>,
Gusman <guus...@gmail.com> wrote:
>1121PG 3
>
>Ik heb een aantal weken geleden contact gehad met de xs4all helpdesk over het
>pairbonding gebeuren omdat ik - eventueel met een abonnement upgrade - meer
>up- en download snelheid wilde realiseren (> 1Mb up en 14Mb down) voor o.a
>mijn werk. Ik kreeg toen te horen dat dit voor mijn postcode niet beschikbaar
>was maar 8 huizen verderop in de straat is dit wel beschikbaar (26 Mb down)
>via pairbonding (1121PG 33).

De postcode staat gewoon open. Maar als er in jouw huis niet twee
aderparen beschikbaar zijn, dan kan bonding ook niet.

Ik zie dat op jouw adres ook VDSL niet kan. Dat is wel vreemd, als
dat op 33 kan, dan kan dat op 3 ook. Maar ook dat kan gerelateerd
zijn aan het niet beschikbaar zijn van 2 aderparen, mogelijk dat als
er wel 2 zijn, VDSL (qua afstand) eerder mogelijk gemaakt wordt
juist omdat je dan bonding kan doen.

Mike.

Rob

unread,
Sep 28, 2016, 3:56:49 AM9/28/16
to
Ik weet niet of die inzetcriteria inmiddels gewijzigd zijn maar toen
ik nog ADSL2 had met 14 Mbit/s zat ik te ver van de centrale om VDSL
aan te kunnen vragen. Er is hier toen een straatkast gekomen en toen
kon het pas.

Paul Slootman

unread,
Sep 28, 2016, 5:42:30 AM9/28/16
to
Rob <nom...@example.com> wrote:
>
>Ik weet niet of die inzetcriteria inmiddels gewijzigd zijn maar toen
>ik nog ADSL2 had met 14 Mbit/s zat ik te ver van de centrale om VDSL
>aan te kunnen vragen. Er is hier toen een straatkast gekomen en toen
>kon het pas.

Op een locatie hadden we ASDL annex B en kwamen tot 7 Mbit/s.
Xs4all wilde niet een upgrade doen naar VDSL (ISDN was al weg van de
lijn) omdat de verhoging in snelheid te gering zou zijn. Na mijn
opmerking dat ik dus naar een andere provider zou moeten overstappen om
een snellere lijn te krijgen werd er in overleg met afdeling klantbehoud
(o.i.d.) wel wat geregeld. Nu zitten we op 15 Mbit/s (nog zonder bonding :)


Paul

Gusman

unread,
Sep 28, 2016, 5:49:20 AM9/28/16
to

> De postcode staat gewoon open. Maar als er in jouw huis niet twee
> aderparen beschikbaar zijn, dan kan bonding ook niet.
>
> Ik zie dat op jouw adres ook VDSL niet kan. Dat is wel vreemd, als
> dat op 33 kan, dan kan dat op 3 ook. Maar ook dat kan gerelateerd
> zijn aan het niet beschikbaar zijn van 2 aderparen, mogelijk dat als
> er wel 2 zijn, VDSL (qua afstand) eerder mogelijk gemaakt wordt
> juist omdat je dan bonding kan doen.
>
> Mike.

Beste Mike,

Op mijn huisadres heb ik op het ISRA punt twee aderparen: rood/blauw en oranje/wit. Dat was ook een deel van mijn verwarring op de reactie van de xs4all helpdesk, alle voorwaarden lijken aanwezig te zijn om pairbonding te realiseren. Er zijn hier in het dorp wel initiatieven voor de aanleg van glasfiber maar dat laat nog wel even (wat jaren) op zich wachten.

Ik krijg de indruk dat er (misschien) toch mogelijkheden zijn om de verbinding sneller te krijgen :-)

Guus

Gusman

unread,
Sep 28, 2016, 5:58:49 AM9/28/16
to
Hoi Paul,

Ik had een soortgelijke situatie, op advies van Mike ben ik jaren geleden overgestapt van annex-B naar annex-A om de verbinding stabieler te krijgen. Dat was een succesvolle aanpassing want ik had geen onderbrekingen meer en de snelheid was toen conform de 'standaard' in die tijd: 10Mb download.....

Guus

Louis Lagendijk

unread,
Sep 28, 2016, 6:17:52 AM9/28/16
to
hi Maarten
Is er enig idee wanneer dit modem beschikbaar gaat komen? Of is er een
6.52 versie van de firmware voor de 7369 beschikbaar? Ik heb nu 6.52 op
een 7390 en wil eigenlijk niet terug naar een lagere firmware versie.

/louis

Miquel van Smoorenburg

unread,
Sep 28, 2016, 9:25:18 AM9/28/16
to
In article <c47db93f-2025-4b88...@googlegroups.com>,
Gusman <guus...@gmail.com> wrote:
>> De postcode staat gewoon open. Maar als er in jouw huis niet twee
>> aderparen beschikbaar zijn, dan kan bonding ook niet.
>>
>> Ik zie dat op jouw adres ook VDSL niet kan. Dat is wel vreemd, als
>> dat op 33 kan, dan kan dat op 3 ook. Maar ook dat kan gerelateerd
>> zijn aan het niet beschikbaar zijn van 2 aderparen, mogelijk dat als
>> er wel 2 zijn, VDSL (qua afstand) eerder mogelijk gemaakt wordt
>> juist omdat je dan bonding kan doen.
>
>Op mijn huisadres heb ik op het ISRA punt twee aderparen: rood/blauw en
>oranje/wit. Dat was ook een deel van mijn verwarring op de reactie van
>de xs4all helpdesk, alle voorwaarden lijken aanwezig te zijn om
>pairbonding te realiseren. Er zijn hier in het dorp wel initiatieven
>voor de aanleg van glasfiber maar dat laat nog wel even (wat jaren) op
>zich wachten.

Dat er in de meterkast 2 paren (4 draadjes) zichtbaar zijn
betekent niet dat ook beide paren aangelast zijn in de
kabelbundel in de straat. Kan wel, hoeft niet. Ik heb daar
ook geen inzicht in.

Maar in jouw geval is het probleem dat VDSL niet leverbaar is,
waarschijnlijk omdat je (volgens de administratie) _net_ te
ver weg zit om VDSL te leveren. En pairbonding wordt alleen
over VDSL gedaan.

Maar het is bij jou wel een randgeval, jouw geschatte ADSL snelheid
via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is hoger dan
die van de buurman op 33 die wel VDSL kan krijgen. Ik denk
dat de administratie net iets scheefloopt met de werkelijke
kabellengte. Maar dat is niet de XS4ALL administratie, dat is
de KPN administratie. Ik weet niet of wij de ingangen hebben
om dat bij KPN te laten aanpassen, als dat ueberhaupt al kan.

Misschien moet je dat, met bovenstaande uitleg, nog eens
vragen bij de helpdesk.

Mike.

hwh

unread,
Sep 28, 2016, 2:11:21 PM9/28/16
to
Dank, dat is duidelijk. Het zou eventueel alleen datgene kunnen
verbeteren waarover we hier niet spreken ;).

gr, hwh

Maarten Carels

unread,
Sep 29, 2016, 4:54:14 AM9/29/16
to
Louis Lagendijk <lo...@lagendijk.xs4all.nl> wrote:
> Is er enig idee wanneer dit modem beschikbaar gaat komen? Of is er een
> 6.52 versie van de firmware voor de 7369 beschikbaar? Ik heb nu 6.52 op
> een 7390 en wil eigenlijk niet terug naar een lagere firmware versie.

Dat is nog niet bekend. Dat nieuwe modem komt als de firmware voldoende
stabiel is, op dit moment zitten er nog een aantal problemen in.
Dit soort software is voldoende complex dat problemen complexe oorzaken
kunnen hebben, dat soort problemen oplossen is dus moeilijk, en kost
tijd...

--maarten

Maarten Carels

unread,
Sep 29, 2016, 4:54:14 AM9/29/16
to
Gusman <guus...@gmail.com> wrote:
> Op mijn huisadres heb ik op het ISRA punt twee aderparen: rood/blauw en
> oranje/wit. Dat was ook een deel van mijn verwarring op de reactie van
> de xs4all helpdesk, alle voorwaarden lijken aanwezig te zijn om
> pairbonding te realiseren. Er zijn hier in het dorp wel initiatieven
> voor de aanleg van glasfiber maar dat laat nog wel even (wat jaren) op
> zich wachten.

Die vier aders is wat er in je kabel zit, dat is niet noodzakelijkerwijs
wat aangesloten is in de straat.

Bij mij thuis zaten in de ISRA vier aderparen (8 aders) aangesloten, uit
een kabel met 12 paren.
In de straat zat daarvan maar 1 enkel aderpaar aangesloten op de grote
kabel die alle huizen langsgaat. Een extra lijn was wel mogelijk, maar
daarvoor kwam een mannetje de straat opengraven om extra adres aan te
lassen.

> Ik krijg de indruk dat er (misschien) toch mogelijkheden zijn om de
> verbinding sneller te krijgen :-)

Ik zie op de planning geen straatkast voorzien in jouw gebied.

--maarten

Maarten Carels

unread,
Sep 29, 2016, 4:54:14 AM9/29/16
to
Technisch moet je met twee 100 Mbit lijnen 200 Mbit kunnen halen, mits
je op dat bonded pair een profiel hebt dat 200 Mbit downstream doorlaat.
Technisch kan je dat zonder probleem maken.

Of XS4ALL dat zo gaat leveren is geen technische vraag, dat ligt bij de
mensen die de business draaien.

--maarten

Rob

unread,
Sep 29, 2016, 5:23:28 AM9/29/16
to
Wat ik niet snap is dat AVM hun firmware niet opdeelt in een "routing"
en een "modem" gedeelte, zodat men nieuwe routing features onafhankelijk
kan releasen van nieuwe modem features. Dus dat je er niet mee zit dat
als je een pairbonding modem hebt, je dan weer opgescheept zit met
firmware die niet de routing features voor routed subnet ondersteunt.

Ik werk zelf momenteel met een Draytek modem en een MikroTik router.
Als ik kijk naar die MikroTik firmware dan draait DEZELFDE firmware
met DEZELFDE features op al hun routers van het simpele model van
40 euro tot het 72-core 8x10 gigabit model van 3000 euro. En als er
een nieuwe versie uitkomt dan is die er voor AL die modellen.

(er zijn een stuk of 4 firmware images omdat er verschillende processoren
in die dingen zitten maar de functionaliteit is exact gelijk)

Als AVM dat nou ook eens ging doen dan zat je niet met dat voortdurende
ge-emmer. Ik begrijp dat XS4ALL momenteel geen 7360v2 routers meer kan
leveren maar alleen nog 7369 en 7490, waarmee in feite het product
routed subnet voor een VDSL abonnee onverkoopbaar geworden is. En dat
alleen maar door die rare keuzes van de modemfabrikant...

Paul Slootman

unread,
Sep 29, 2016, 9:53:11 AM9/29/16
to
Rob <nom...@example.com> wrote:
>
>Wat ik niet snap is dat AVM hun firmware niet opdeelt in een "routing"
>en een "modem" gedeelte, zodat men nieuwe routing features onafhankelijk
>kan releasen van nieuwe modem features. Dus dat je er niet mee zit dat
>als je een pairbonding modem hebt, je dan weer opgescheept zit met
>firmware die niet de routing features voor routed subnet ondersteunt.

Zou mij niks verbazen als de bonding in de routing gedeelte zit...


Paul

Rob

unread,
Sep 29, 2016, 10:06:29 AM9/29/16
to
Gedeeltelijk wellicht. Maar waar het om gaat is dat men allemaal
verschillende versies heeft ipv 1 versie die iedereen kan gebruiken die
iets van AVM heeft. Daar maken ze mijns insziens de ontwikkeling alleen
maar lastiger mee.

Bij MikroTik is het overigens niet 1 stuk firmware maar het werkt gewoon
net als op de meeste Linux systemen een package management systeem
waarbij je een base package en een stuk of 15 optionele packages hebt
die je niet allemaal hoeft te installeren. er is een default set en je
kunt extra packages installeren die dan ook vanzelf geupdate worden als
je naar een nieuwere versie gaat. Er zijn bijvoorbeeld packages voor
MPLS en voor "Hotspot captive portal" die je er net zo goed af kunt
gooien als je daar toch niks mee doet, en optionele packages zoals NTP
server of UPS monitoring die je alleen installeert als je dat wilt.

Op die manier kan men dus ook omgaan met "het geheugen van oude modellen
wordt te klein voor de volledige featureset" en hoeft men geen draconische
maatregelen te nemen zoals "we gooien de SMB server eraf" zoals AVM
moest doen toen ze geheugen tekort kwamen.

Wouter Smaal

unread,
Sep 30, 2016, 6:20:30 AM9/30/16
to
On Mon, 26 Sep 2016 09:55:01 +0200, Jerry <je...@xs4all.nederland.invalid>
wrote:

> Vanaf vandaag zal XS4ALL op koper de pairbonding techniek ondersteunen
> voor ca. 50% van de postcodes in Nederland:
>
> 1100-1999
> 2000-2999
> 3000-3999
> 4000-4499
> 4600-4999
> 5000-5299
> 5600-5699
> 7500-7599

Welk modem wordt voor BVDSL (200/30) gebruikt?
(50/30 Mbit/s vind ik vooralsnog voldoende ;-)

Maarten Carels

unread,
Sep 30, 2016, 6:41:10 AM9/30/16
to
Wouter Smaal <new...@xs4all.nl> wrote:

> Welk modem wordt voor BVDSL (200/30) gebruikt?
> (50/30 Mbit/s vind ik vooralsnog voldoende ;-)

Op dit moment levert XS4ALL op DSL lijnen de Fritzbox 7369.
Die doet ADSL (2+), VDSL, VVDSL, en bonding.

7369 op twee lijnen komt tot maximaal 135/60 Mbit.

Er wordt gekeken naar een opvolger, die ook voor glas ingezet gaat
worden (glas met een NTU naar koper). Dat modem zou op BVVDSL tot 200/60
moeten komen, maar, als hier al eerder gemeld, nog niet af...

--maarten

Miquel van Smoorenburg

unread,
Sep 30, 2016, 6:41:20 AM9/30/16
to
In article <op.yollo...@wouter-asus.fritz.box>,
Wouter Smaal <new...@xs4all.nl> wrote:
>On Mon, 26 Sep 2016 09:55:01 +0200, Jerry <je...@xs4all.nederland.invalid>
>wrote:
>
>> Vanaf vandaag zal XS4ALL op koper de pairbonding techniek ondersteunen
>> voor ca. 50% van de postcodes in Nederland:
>>
>> 1100-1999
>> 2000-2999
>> 3000-3999
>> 4000-4499
>> 4600-4999
>> 5000-5299
>> 5600-5699
>> 7500-7599
>
>Welk modem wordt voor BVDSL (200/30) gebruikt?

Geen, dat product wordt niet geleverd door XS4ALL.

Mike.

Wouter Smaal

unread,
Sep 30, 2016, 8:38:54 AM9/30/16
to
In "mijn xs4all" wijzigen van uw abonnement(en) staat:
Op uw adres is sneller internet op de techniek BVDSL beschikbaar. Wij
verwachten u maximaal de volgende bandbreedte te kunnen leveren: 200
Mbit/s download / 30 Mbit/s upload

Kan 200/30 inderdaad niet selecteren.

Marcel de Groot

unread,
Oct 4, 2016, 4:03:06 PM10/4/16
to
Jerry wrote on 26/09/2016 09:55:
>
> Vanaf vandaag zal XS4ALL op koper de pairbonding techniek ondersteunen
> voor ca. 50% van de postcodes in Nederland:
>
> 1100-1999

Toch jammer dat Amsterdam een achterstandsgebied blijft, postcode 1058.. :(

Dirk T. Verbeek

unread,
Oct 4, 2016, 4:14:44 PM10/4/16
to
Op 04-10-16 om 22:02 schreef Marcel de Groot:
Je moet er geweest zijn om het te begrijpen...

Casper H.S. Dik

unread,
Oct 5, 2016, 8:23:16 AM10/5/16
to
Ja, ja, Straks gaat de WOZ waarde nog naar beneden (alleen maar een
voordeel als je niet wil verhuizen, maar toch).

Casper

Me

unread,
Oct 5, 2016, 1:02:43 PM10/5/16
to
De WOZ-waarden worden al jaren opgefokt. Dat is nergens goed voor.
Ergens en ooit barst de bubbel in de opwaartse spiraal. Hier in 1106
zijn de huizenprijzen sinds 1987 met zo'n 450 % gestegen. Niet normaal
toch. Je huis wordt door ouderdom feitelijk steeds minder waard. Een
prijsverhoging komt door buitengewone omstandigheden, prijsopdrijving,
zwartgeld witwassen, virtuële financiën.
De waarde wordt wel echt verhoogd door de aanwezigheid van goed internet.

Rob

unread,
Oct 5, 2016, 1:12:09 PM10/5/16
to
Me myself and I <baiheli...@xs4all.nl> wrote:
> Je huis wordt door ouderdom feitelijk steeds minder waard. Een
> prijsverhoging komt door buitengewone omstandigheden, prijsopdrijving,
> zwartgeld witwassen, virtuële financiën.

Dat is inderdaad een interessant fenomeen. Alles wat je koopt heeft
een levensduur en een daarmee corresponderende daling van de restwaarde
waardoor je het in een bepaalde tijd afschrijft. Maar een huis niet,
daarvan gaat de "waarde" alleen maar omhoog. Tot de volgende generatie
er achter komt dat een huis kopen niet meer mogelijk is met een gebruikelijk
inkomen, dan dondert de vraag en de prijs weer in elkaar.

Arjan

unread,
Oct 5, 2016, 4:24:13 PM10/5/16
to
Op 27-7-2016 om 14:50 schreef Jerry:
> Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
>
> ...
>
> Voor de netwerkbeschikbaarheid kijk hier:
> https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
> Voor de abonnementswijzigingen kijk hier:
> https://www.xs4all.nl/service/wijzigen.htm
>
> Groet,
>
> Jerry
>
>
>

Ik zag dat inmiddels half Nederland bij XS4All BVDSL beschikbaar heeft,
maar bij mij (6843) nog niet. Toch geeft fourstack aan dat het er wel is
op mijn adres. Is mijn buurt nog niet aan de beurt, of is er nog een
moeilijke infrastructureel obstakel dat Arnhem en omstreken tegenhoudt?

Groeten,
Arjan

chris

unread,
Oct 16, 2016, 5:44:34 AM10/16/16
to
Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Zou pairbonding op 1069GT mogenlijk moeten zijn
Bij xs4all kan ik er niets over terug vinden ????

Chris

Rob

unread,
Oct 16, 2016, 6:12:27 AM10/16/16
to
Dat zou kunnen. Lees even de eerdere berichten in de thread.

Miquel van Smoorenburg

unread,
Oct 16, 2016, 2:51:40 PM10/16/16
to
In article <58034c01$0$1679$e4fe...@newszilla.xs4all.nl>,
Pairbonding is bedoeld om meer klanten de maximale snelheid te
kunnen laten halen van de huidige abonnementen. Als je al
100 Mbit/s haalt met een enkele lijn kan je niet ook nog
pairbonding bestellen.

Mike.

Miquel van Smoorenburg

unread,
Oct 17, 2016, 11:12:45 AM10/17/16
to
In article <5804c80a$0$883$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Peter <peeSPAM...@xs4all.nl> wrote:
>Whether it's true or not, out of Miquel van Smoorenburg we got:
>Als ik kijk, zie ik dat mijn buren aan beide kanten pairbonding zouden
>moeten kunnen hebben. Als het goed is, heb ik geen isdn meer. Wat kan dan
>nog meer een reden zijn om geen pairbonding te kunnen krijgen?

Er moeten in je huis 2 aderparen aanwezig zijn. Die moeten ook doorlopen
tot de dichtstbijzijnde verdeelkast (soms heb je ze wel in huis maar zijn
ze voor aan de weg niet allebei aangesloten).

Als je dat niet hebt, kan je geen pairbonding krijgen- policy van
KPN is dat er niet speciaal extra koper voor wordt aangelegd.

Bij mij in de straat ben ik ook de enige die pairbonding zou
kunnen krijgen, want ik had vroeger ooit 2 telefoonlijnen. Voor
die 2e is destijds gegraven.

Mike.

Rob

unread,
Oct 17, 2016, 11:45:38 AM10/17/16
to
Miquel van Smoorenburg <mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:
> Er moeten in je huis 2 aderparen aanwezig zijn. Die moeten ook doorlopen
> tot de dichtstbijzijnde verdeelkast (soms heb je ze wel in huis maar zijn
> ze voor aan de weg niet allebei aangesloten).
>
> Als je dat niet hebt, kan je geen pairbonding krijgen- policy van
> KPN is dat er niet speciaal extra koper voor wordt aangelegd.
>
> Bij mij in de straat ben ik ook de enige die pairbonding zou
> kunnen krijgen, want ik had vroeger ooit 2 telefoonlijnen. Voor
> die 2e is destijds gegraven.

Ik neem aan dat er nu nog steeds de optie is om een analoge telefoonlijn
aan te vragen (en voor een jaar te betalen) waarna ze gaan graven,
en die als die opgeleverd is over te dragen naar XS4ALL.

Dit gaat wel minimaal 185 euro kosten (35 euro aansluiten en 12 maanden
belbudget), echter de ervaring is dat een 2e lijn aanleggen met belbudget
nog wel eens op tegenwerking wil stuiten. Word je gedwongen tot zo'n
"belvrij" abonnement dan wordt het duurder.

peter

unread,
Oct 17, 2016, 4:23:47 PM10/17/16
to
Op 17-10-2016 om 17:45 schreef Rob:
voor zo ver ik weet is een belbudget lijn alleen mogelijk als je 1 lijn
in huis hebt (want anders ga je die lijn alleen voor inkomend
gebruiken,en z'n lijn is relatief goedkoop per maand maar heeft dure
gesprekstarieven )

mvg

peter

Rob

unread,
Oct 17, 2016, 4:30:40 PM10/17/16
to
Klopt maar het hangt een beetje af van wie je treft.
We hebben laatst zelfs een belbudget lijn weten aan te vragen in een
bedrijfspand waar al tig lijnen liggen, voor het alarm.
Maar dat was wel nadat ze een andere aanvraag verkloot hadden.
Meestal zit je in een bedrijfspand vast aan een duur abonnement en
tegenwoordig zelfs een langere contractduur.

Miquel van Smoorenburg

unread,
Oct 17, 2016, 6:06:17 PM10/17/16
to
In article <58052986$0$840$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Peter <peeSPAM...@xs4all.nl> wrote:
>Whether it's true or not, out of Miquel van Smoorenburg we got:
>> Er moeten in je huis 2 aderparen aanwezig zijn. Die moeten ook doorlopen
>> tot de dichtstbijzijnde verdeelkast (soms heb je ze wel in huis maar
>> zijn ze voor aan de weg niet allebei aangesloten).
>>
>> Als je dat niet hebt, kan je geen pairbonding krijgen- policy van KPN is
>> dat er niet speciaal extra koper voor wordt aangelegd.
>
>Aha. Ik neem aan dat ik niet zelf aan die bundel aders op de een of
>andere manier kan zien dat ik twee aderparen heb?

Nee, daar valt niks aan af te zien.

Mike.

Rob

unread,
Oct 18, 2016, 3:32:38 AM10/18/16
to
Miquel van Smoorenburg <mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:
Je kunt met een TDR (time domain reflectometer) zelf meten hoe lang
je 2e aderpaar is en daardoor wellicht inschatten of het tot de straatkast
loopt.

De MikroTik router die ik hier heb heeft een ingebouwde TDR voor ethernet.
Als ik een kabeltest doe met een losse kabel erin geeft ie voor ieder
paar de lengte aan, zodat je evt kunt zoeken naar breuken e.d.

Ik heb het nooit geprobeerd maar wellicht is het mogelijk daarmee een
los paar te testen (wel eerst controleren of het echt wel een ongebruikt
paar is natuurlijk, maar dat zal wel)

rene....@gmail.com

unread,
Oct 29, 2016, 3:17:13 PM10/29/16
to
Op woensdag 27 juli 2016 14:51:25 UTC+2 schreef Jerry:
> Voor de mensen die echt niet kunnen wachten:
> Sinds kort worden er orders geaccepteerd voor pairbonding in Rotterdam
> (postcodes 30xy) en Den Haag (postcodes 25xy).
>
> Het leverproces voor pairbonding is vele malen complexer dan dat voor
> enkelvoudige lijnen. Om die reden is er voor gekozen om in een klein
> gebied te starten. Zodra er wat ervaring is met de processen zal het
> levergebied zo snel als mogelijk worden uitgebreid.
>
> Pairbonding wordt vooralsnog alleen aangelegd in die situaties waar:
> - VDSL beschikbaar is,
> en
> - pairbonding beschikbaar is op het kopernetwerk (er moeten twee
> koperparen in de administratie staan bij de netwerkleverancier KPN),
> en
> - de snelheid op een enkele lijn onvoldoende is om de snelheid behorende
> bij het abonnement te halen.
>
> Mij is verteld dat we niet alleen orders accepteren voor nieuwe lijnen,
> maar ook voor abonnementswijzigingen.
>
> Voor de netwerkbeschikbaarheid kijk hier:
> https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
> Voor de abonnementswijzigingen kijk hier:
> https://www.xs4all.nl/service/wijzigen.htm
>
> Groet,
>
> Jerry

Inmiddels (29-10-2016) staat pairbonding voor XS4ALL voor heel NL (incl. Amsterdam) open.
It is loading more messages.
0 new messages