Spotkanie?

Przemyslaw Pokrywka

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Cześć!

Spojrzałem na kalendarz i stwierdziłem, że mijają 2 miesiące od naszego ostatniego spotkania.
Może byśmy spotkali się i porozmawiali na jakieś interesujące tematy w najbliższych dniach?

Miałbym tym razem na myśli jakąś bardziej interaktywną formę, przy której każdy miałby okazję podzielenia się doświadczeniami i skorzystania z doświadczeń innych. Może coś w rodzaju open-space?

Parę potencjalnych tematów pojawiło się już w mailach, dodam tylko, że z mojej strony chętnie wymieniłbym się doświadczeniami na temat  narzędzi i frameworków, z jakich korzystamy programując w Scali.
Mam pod tym względem do zaprezentowania combo maven+sbt+IDEA w prostym projekcie wielomodułowym. Działa ciągła kompilacja i ciągłe uruchamianie testów.

Moglibyśmy też porozmawiać o kierunkach rozwoju WrASSE - wydaje mi się, że są duże szanse na wyłonienie kilku konkretnych pomysłów.

Nie wiem jeszcze, kiedy by się spotkać - zastanawiam się, czy odpowiadałby Wam termin niedługo przed spotkaniem z panią Mary Poppendieck w środę za tydzień? Jeśli 17:30 byłaby dla Was ok, to jeszcze trzebaby znaleźć miejsce na spotkanie - najlepiej w okolicy PWr.

Co myślicie?

Darek Sztwiorok

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Witam.

Niestety jestem z poza Wrocławia - konkretnie mieszkam w Bielsku-Białej i we Wro będę dopiero w weekend 26-28 marzec. Ale proszę nie ustawiać terminu spotkania tylko dla mnie :)

Framework'iem o którym z całą pewnością warto a nawet trzeba wspomnieć jest Lift. Jeśli ktoś jest zainteresowany to polecam artykuł na blogu, który od kilku dni prowadzę wraz z kilkoma osobami: http://codeappeal.com/node/7 . Miałem z nim większą bądź mniejszą styczność przez ostatnie 6 miesięcy. Stworzyliśmy jeden portal w oparciu tylko o Scala i Lift Framework, kilka innych projektów jest rozpoczętych. Efektów tego pierwszego nie jestem w stanie zaprezentować, gdyż ograniczyliśmy funkcjonalność na czas gromadzenia danych, lecz w niedalekiej przyszłości planujemy spory import danych, więc wtedy na pewno się pochwalę :)

pozdrawiam
Darek Sztwiorok

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „WrASSE”.
Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres wroclaw-scal...@googlegroups.com.

Paweł Stawicki

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
A możesz powiedzieć co nieco na temat tego jak Ci się z Liftem pracowało? I jakie masz porównanie, z jakimi innymi frameworkami webowymi do tej pory miałeś styczność?

Dzięki

Darek Sztwiorok

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Początki były tragiczne :) Wynikało to z jednej strony z nie znajomości samej Scali jak i Lifta. Do tego dochodzi iż wcześniej nad stronami web pracowałem tylko używając ASP.NET, więc przejście ze stylu projektowania drag-n-drop i korzystaniu języka czysto obiektowego (C#) do tworzenia całości z poziomu kodu posługując językiem po części funkcyjnym było swego rodzaju szokiem termicznym. Podczas ostatniego półrocza miałem też możliwość spróbowania swoich sił w GWT pisząc w Javie.

Lecz dziś z czystym sumieniem mogę stwierdzić iż nie ma rzeczy niemożliwej posługując się Lift. Po drodze oczywiście spotkało mnie kilka niedogodności - dla przykładu Lift default'owo serwuje wszystkie strony jako XHTML, więc wystąpił problem przy próbie wykorzystania google maps'a - lecz oczywiście było rozwiązanie tego problemu, o którym tylko nie wiedziałem i trochę czasu straciłem na poszukiwania.

Jest technologią, która jest bardzo młoda, lecz niesamowicie szybko się rozwija. Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie tworzenia stron w niczym innym :) Ale kto wie co będzie za parę miesięcy. Niedawno pojawił się inny web'owy framework dla Scala:http://www.thomasknierim.com/scala-pages-web-framework/ - chociaż wątpię, żeby Jego twórca mógł sprostać wyzwaniu rzuconemu przez David'a Pollak'a (twórca Lift). Polecam stronę domową projektu: http://liftweb.net/ oraz demo: http://demo.liftweb.net/ w którym możecie znaleźć przykładowe fragmenty kodów.

Wszystkie te linki i kilka innych pojawiły się w artykule, który podesłałem w swoim poprzednim mailu, który również polecam.

pozdrawiam

Paweł Badeński

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Hej,

Mysle, ze wszystkie propozycje ktore przedstawiles sa swietne. Ja
naprawde z checia uslysze o sbt (zwlaszcza sbt, szczerze mowiac nie
mialem czasu sie tym zainteresowac). Poza tym rzeczywiscie warto
spotkac sie troche bardziej na luzie i po prostu pogadac o wlasnych
doswiadczeniach/przemysleniach. Po ostatnim spotkaniu mielismy krotka
rozmowa co ewentualnie dalej i w ktorym kierunku to popchnac. Sadze,
ze mozna teraz powazniej na ten temat porozmawiac i ustalic jakies
konkrety. Jesli chodzi o miejsce spotkania hmm moze Tawerna ;) ?

Ponieważ spotykamy się z małym odezwem zachęcam: "Miłośnicy Scali do
klawiatur. Co Wy na to?" ;)

Pozdrawiam,

2010/3/16 Przemyslaw Pokrywka <przemysla...@gmail.com>:

> [...]
> wroclaw-scala-enth...@googlegroups.com.
> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem

Wrocław, Poland

Piotr Adamski

2010/3/25 Paweł Badeński <pawel.b...@gmail.com>

Ponieważ spotykamy się z małym odezwem zachęcam: "Miłośnicy Scali do
klawiatur. Co Wy na to?" ;)

Jestem za! Z radością ponarzekam sobie na sbt przy dobrym piwie ;)

Piotr Adamski
skype: piotr.adamski.

lukasz.konopski

to WrASSE