WrASSE #3 - Scala Actors - zaproszenie

Przemyslaw Pokrywka

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Cześć!

Miło mi zaprosić na 3 spotkanie WrASSE, tym razem w formie mini-warsztatów.
Tematem będzie programowanie z zastosowaniem aktorów (Scala Actors).
Przećwiczymy w praktyce związane z tym kwestie aby wyrobić sobie
intuicję, do czego takie podejście jest optymalne, jakie ma zalety, a
jakie wady.

Na spotkanie zapraszam z własnym notebookiem (i najlepiej naładowaną
baterią ;-)).
Dobrze, aby mieć już zainstalowane podstawowe środowisko pracy
(minimum sama Scala, najlepiej z serii 2.8).
Co do szczegółów ewentualnego dostępu do wifi dam znać w najbliższym czasie.

Spotkanie odbędzie się w najbliższy wtorek (tak, to już ten!
9.11.2010) o 18:30 w tradycyjnym miejscu:
- Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, sala wykładowa
Kameralna Wschodnia nr 119, I piętro.

Zapraszam serdecznie!
Przemek Pokrywka

Mirek Pluta

to WrASSE
Dzieki za spotkanie, bylo ciekawie.
Co prawda nie uzyskalem odpowiedzi na pewno pytania zwiazane z
aktorami, albo raczej okazalo sie ze nie jest to tak cudowny mechanizm
jak sie spodziewalem, ale warto bylo sie spotkac, podyskutowac.
Mam nadzieje, ze niedlugo sie nadazy kolejna okazja.

pozdrawiam, Mirek

On 5 Lis, 21:36, Przemyslaw Pokrywka <przemyslaw.pokry...@gmail.com>
wrote:
Message has been deleted

Paweł Stawicki

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Eventy internetowe byłyby fajne dla ludzi spoza Wrocławia (jak ja).
Jeśli dałoby radę pokazać ekran większej grupie ludzi to wydaje się to
całkiem realne.

Paweł Stawicki
http://pawelstawicki.blogspot.com
http://szczecin.jug.pl

2010/11/9 Przemyslaw Pokrywka <przemysla...@gmail.com>:
> Cześć :) Dzięki nawzajem, dzięki Twoim pytaniom dyskusja nabrała
> rumieńców. Też bardzo mi się podobała dyskusja.
> Bardzo chętnie wezmę udział w kolejnym spotkaniu (być może tym razem
> nt. toolingu dla Scali np. lub o STM), jednak trudno mi zadeklarować
> kiedy :/
> Główny problem to godzina, która obecnie jest totalnie na bakier z
> moim planem dnia. Wieczorem robię kolację i kładę spać moich juniorów,
> a tak wszystko spada na moją żonę, która nie jest tym zachwycona i
> poza ultra-wyjątkowymi sytuacjami na to nie pójdzie ;) Myślę
> [...]

Łukasz Kuczera

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Proponuję odpalanie streamu ze spotkania, który można później obejrzeć sobie samemu:
http://www.livestream.com/scalatv -  tutaj jeden stream ze spotkania w Gdańsku. Niestety odłączył się w połowie, a ja nie chciałem przerywać prezentacji. Jest jeszcze filmik kręcony aparatem dostępny.
Ja bym się próbował namierzyć  na jakieś ogólnopolskie spotkanie/konferencję w tym temacie. Tylko jak sposorów znaleźć skoro firmy u nas nawet nie wiedzą co to jest Scala.

Przemyslaw Pokrywka

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Dzięki za propozycję. Rzuciłem okiem na scalatv. Livestream wygląda
fajnie, szkoda tylko, że pod Ubuntu można broadcastować jedynie obraz
z kamery (procraster jest do ściągnięcia tylko w wersji Windows i
Mac).
Ewaluuję WebCamStudio http://www.ws4gl.org/

Z eventem Scalowym typu mini-konferencja myślę, że możnaby
wystartować, jeśli znalazłaby się grupa zainteresowanych osób -
teoretycznie dałoby radę wystartować nawet bez sponsorów, jeśli
uczestnicy zrzuciliby się na wynajem sali, np. 10h wynajmu sali na 60
osób we Wrocławskim Parku Technologicznym: http://goo.gl/PGET5 to
700zł. Przy 50 uczestnikach wychodzi 14zł na głowę. Zasadnicza kwestia
to ludzie, którzy mieliby do powiedzenia/zademonstrowania coś, co
zainteresuje uczestnictwem 50 osób i nie liczyli na wysokie honorarium
;)
To oczywiście czubek góry lodowej, bo przydałby się jakiś catering, a
goście z innych miast poniosą i tak wydatek na transport / ew. nocleg.
Sponsorzy zawsze byliby mile widziani, aby móc obniżyć koszt imprezy
dla uczestników.
Wiele firm nie wie jeszcze o Scali - ale może warto to zmieniać? Ja
bym pozwracał się do różnych firm z propozycją sponsoringu w miarę,
jak klarowałaby się sytuacja z zainteresowanymi prelegentami /
prowadzącymi. Naszym niepodważalnym atutem jest w końcu to, że Scalą
interesuje się ten właśnie typ ludzi, który najbardziej interesuje
firmy ;)
(aby tylko nie zrobiło się zbyt bajecznie: http://goo.gl/PQd8s )

Pozdrawiam!

W dniu 10 listopada 2010 11:04 użytkownik Łukasz Kuczera

Łukasz Kuczera

to wroclaw-scal...@googlegroups.com
Szkoda że emacs nie chce działać pod windą jak pod linuchem ;)

Pomysł jest. Myślałem żeby raczej uderzać w naszą lokalną patriotyczną siłę. Zaproszenie kogoś z zagranicy fajnie tylko koszty. Jeżeli chodzi o Scalę to głównie pracuję w Lifcie więc i w tym temacie mógłbym coś poopowiadać. Wy macie też swoje doświadczenia, wiem że Kraków też korzysta ze Scali więc i tam by się ktoś znalazł żeby się podzielić wiedzą. Żaden problem też przygotować coś nowego (ciekawe papiery robi Odersky&Co.) Trzeba by tylko wybadać rynek gdzie jest największe zainteresowanie i tam zrobić konferencję. Pod tym względem to Gdańsk wypada chyba blado (strzelam, ale raczej tak). Z tego co widziałem na JDD większość ludzi też nie bardzo wiedziała co to jest Scala. Wrocław wydaję się nie za daleko daleko od Krakowa i Poznania, nie wiem jak wygląda sytuacja w Wawie tam też pewnie jakieś Scalowe tematy się ruszają.

Do wiosny nie zapowiadają się żadne konferencję więc i czas jest całkiem niezły.