Recenzja książki Grzegorza Rossolińskiego

Vitold-Yosif Kovaliv

to Wołanie z Wołynia

Recenzja książki Grzegorza Rossolińskiego

Юрій Радченко: Вiд Старого Угринiва до Мюнхена: iсторiя та спадок. Перша наукова бiографiя Степана Бандери

http://uamoderna.com/md/radchenko-bandera-biography-review

Tadeusz Żurawski

to wol...@googlegroups.com
+ Serdeczne dzięki za przesyłanie różnych wiadomości kresowych. Jako Kresowiak jestem nimi bardzo zainteresowany. Także wykorzystam recenzję książki w jęz.ukraińskim G.Rosssoliniego przekazując zaprzyjażnionym moim wspólpracownikom z Zytomierza i spod Nowogradu Wołyńskiego.Czy książka będzie dostępna w języku polskim? Przy okazji pragnę poinformować, że po udanym odrestaurowaniu cmentarza w Derażnem, mam zamiar postawić w piątek 14.sierpnia 2015 KRZYZ przy pomocy ks, Romana Burnika z Rożyszcz, p.Roberta Wolszcaka i zaprzyjaznionych Ukraińców w miejscowości Polanówka (Nowa) w dawnej parafii Derażne (gdzie się urodziłem). Pamiętam miejsce gdzie stał przynajmniej do 1943 roku. Umieszczę na nim tabliczkę z nazwiskami zamordowanych w tej miejscowości i okolicy z mojej rodziny (14 osób). Dotąd nie wiadomo gdzie ich kości spoczywają . Nie są jeszcze pochowani na cmentarzu.Oczywiście nie napiszę, że zostali pomordowani, tylko <ZMARLI TRAGICZNIE marzec - llipiec 1943>. By nie niszczono. Ks. Roman Burnik obiecał być przy poświęceniu tego krzyża w niedzielę 16 sierpnia 2015 o godz,16.00. Będzie kilka osób z Polski i zaprzyjaznieni Ukraincy. Z podziękowaniem za pamięć i darem modlitwy ks. Tadeusz Żurawski, sdb, Wołyniak
-
Szczęść Boże

Ewa Siemaszko

to wol...@googlegroups.com
Bardzo dziękuję za informację. Niemal w ostatniej chwili zrezygnowałam z
wyjazdu na Wołyń z powodu podpisania przez Poroszenkę ustaw
"historycznych". Mam obawy co do powodzenia zamiaru postawienia krzyża w
Polanówce, bo mimo "dyplomatycznego" napisu miejscowi wiedzą, z jakiego
powodu ten krzyż, a to może "boleć". Obym się myliła. Mam wiadomości z
ostatnich dni z Tarnopolszczyzny: część społeczeństwa jest niezadowolona
i nie lubi nacjonalizmu, ale mówi o tym tylko w cztery oczy, bo się boi.
Pozdrawiam serdecznie i szczęść Boże
Ewa Siemaszko

Tadeusz Żurawski

to wol...@googlegroups.com
+ Zgadzam się, że napis "Tragicznie zmarli" rzeczywiście może boleć. Napiszę " Wieczny odpoczynek racz dać Panie zmarłym w 1943 roku". Pozdrawiam serdecznie ks. Tadeusz Żurawski
--
Szczęść Boże

antykwariat_kresowy

to wol...@googlegroups.com

Mater Dolarosa z Ostrówek

Dzień i noc
- dźwigasz Matko
martwego synka przez Bug
- żeby nie podeptali,
nie spalili w ogniu,
nie przybili gwoźdźmi na wrotach stodoły
- zdziczałe bydło Bandery,
ryczące nocami
pod Lubomlem , po żniwach...

Uciekaj!
koło krzyża pod cień schowaj zwłoki.
Będą lat siedemdzieśiąt
- czekać na twój powrót.
Wrócisz z dwoma laskami,
ociemniała z bólu,zczerniała z tęsknoty
z przestrzelonym płucem , bez tchu
- bez warkoczy ,
samotna wśród samotnych.

Żaden ksiądz ani rządca,
żaden prokurator -
nie uwierzą twym skargom,
nie zrozumią do końca
żeś Mater Dolarosa
z pola pod Sokołem
W Ostrówkach masz metryki
spalone z kościołem
-nikt nie wierzy , ze dźwigasz
synka
całe życie
i wołasz - Mocny Boże
- gdzieś był?
Nie było ciebie - pod Lubomlem?

świt 11.07. 2015 r. Stawisko "Pomnikowi - Piety Wołyńskiej,przypisane"
Krzysztof Kołtun

Sowa Frankfurt

to wol...@googlegroups.com

Kukiz "Partnerstwo Wschodnie" zlecone Polsce przez Brukselę przekabaca w "Testament Lecha Kaczyńskiego".

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/pawel-kukiz-trzymam-kciuki-za-beate-szydlo/xmgde8

Tzw. Ruch Kukiza to Młodzieżowa Przybudówka PiS-u z kapelanem Isakowiczem-Zalewskim,

synem Izaaka z drugim członem nazwiska, jak żydowski generał Hitlera,

który wymordował cywilną, polską ludność stolicy w tzw. Powstaniu Warszawskim.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/ks-isakowicz-zaleski-wspiera-pawla-kukiza/f73rwk

--
Ви отримали це повідомлення, оскільки ви підписані на групу "Wołanie z Wołynia" у Групах Google.
Щоб скасувати підписку на цю групу та більше не отримувати повідомлень із неї, надішліть електронний лист на адресу wolanie+u...@googlegroups.com.