[Wikipl-l] Google Art Project

Tomasz Ganicz

to The Polish Wikimedia chapter list, Polish Wikipedia mailing list
Hej,

Jadąc samochodem usłyszałem w radiu newsa, że parę polskich muzeów
"uwolniło" trochę plików do Google Art Project.

Na razie są to łódzki ms2:

http://www.googleartproject.com/collection/muzeum-sztuki-odz/

i Wilanów:

http://www.googleartproject.com/collection/the-wilanow-palace-museum/

Nie wszystkie - ale spora część reprodukcji obrazów to utwory z domeny
publicznej (np: obrazy fotki Witkacego), więc można je w sumie
legalnie przenieść do Commons.

Właśnie na liście "Glamowej" ogłoszono zresztą akcję przenoszenia tych
plików do Commons - choć Sara Stierch ostrzegła, że wiele z tych
plików ma błędną kolorystykę i opisy. M.in z tego powodu Smithsonian
zdecydował się zerwać współpracę z google i nawiązał z Wikimediami -
szkoda, że u nas nic takiego raczej się w najbliższym czasie nie
stanie :-(

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/

Ejdzej Wikipedysta

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
W dniu 3 kwietnia 2012 20:59 użytkownik Tomasz Ganicz
<poli...@gmail.com> napisał:

> Nie wszystkie - ale spora część reprodukcji obrazów to utwory z domeny
> publicznej (np: obrazy fotki Witkacego), więc można je w sumie
> legalnie przenieść do Commons.

Nie widzę opcji ściągnięcia w całości; oznacza to pewnie żmudne
sklejanie ze screenshotów? To i tak lepiej, niż skanowanie z papieru,
w co się kiedyś bawiłem...

--
Wikipedysta:A.J.