[Wikipl-l] Badanie Wikipedystów raz jeszcze

Maciej Figura

to Wiki...@lists.wikimedia.org
Witam,
Przypominam o trwających badaniach Wikipedystów aktywnych zawodowo. Jak na razie odzew był dość mały. Jeżeli pracujesz zawodowo i jesteś aktwynym Wikipedystą te badania są właśnie dla Ciebie. Kwestionariusze badawcze są rozsyłane mailowo i wypełnienie ich zajmuje tylko kilkanaście minut. Ukończenie tego badania pozwoli nam na poszerzenie wiedzy o szczegolnej według mnie grupie ludzi jaką jesteście właśnie Wy, Wikipedyści. Badania mają na celu zmierzyć motwyację, potrzebę właśnej indywidualności oraz etykę pracy. Cały czas mam nadzieję że uda się dokończyć te badania, jeżeli masz tylko trochę czasu, napisz do mnie maila a w odpowiedzi prześlę kwestionariusze. Każda osoba chętna do udziału w badaniach jest dla mnie wielce pomocna. Chętnie też przyjmę wszelkie propozycje, które pomogą dotrzeć do większej ilośći Wikipedystów.
Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Figura

Peter Domaradzki

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Taka akcja była już kiedyś prowadzona, o ile się nie mylę.
--
Piotr 'Beliss' Domaradzki

Maciej Figura

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Witam,
Formularze przesyłam zainteresowanym bezpośrednio przez maila, gdyż
udostępnianie ich publicznie jest nielegalne. Możliwe że badania wikipedii
były już przeprowadzane, ale nie koniecznie pod takim kątem i tymi
kwestionariuszami więc możliwe że były to całkiem inne badania (chętnie się
z nimi zapoznam). Każdej osobie chętnej do udziału w badaniach wysyłam
kwestionariusze do wypełnienia tak szybko jak to jest możliwe. Zachęcam
jeszcze raz do udziału.
Pozdrawiam,
Maciej Figura

Dorożyński Janusz

/
| Formularze przesyłam zainteresowanym bezpośrednio przez maila, gdyż
| udostępnianie ich publicznie jest nielegalne.

Tak z hm, próżnej ciekawości - co w nich jest takiego, że udostępnianie ich
publicznie jest nielegalne, a tete-a-tete - już nie?

Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński

Gemma

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
> Tak z hm, próżnej ciekawości - co w nich jest takiego, że udostępnianie ich
publicznie jest nielegalne, a tete-a-tete - już nie?

Ankieta jest wymyślona pod kątem potrzeb ankietujących, a nie dostosowana do
potrzeb ankietowanych, którzy dobrowolnie chcą pomóc, poświęcając swój czas. Nie
jest ona prostą ankietą w Wordzie, tylko zbudowana w Excellu, na kilku
zakładkach, brzydka, z nieczytelnym layoutem, wykonana przy minimum wysiłku.

Gdyby to była ankieta robiona przeze mnie, toby mi ZALEŻAŁO na współpracy z
ankietowanymi.

Tak więc podziękowałem, choć wcześniej zadeklarowałem swoją pomoc. Nie zamierzam
pomagać komuś, kto jest leniwy. Pewnie z powodu beznadziejnej jakości tego
formularza jest ona taki "tajny".

Beno

Władysław Majewski

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Witam,

zgłosiłem zainteresowanie badaniem i w połowie lutego pan Figura
przysłał mi wspomniane formularze.

Są to trzy standardowe kwestionariusze, używane do badania:
1. zaangażowania emocjonalnego pracownika w wykonywaną przez niego
pracę i jego motywacji,
2. etyki pracy
3.. "need for uniqueness scale", przetłumaczone na "skala potrzeby
własnej indywidualności"

W formularzach badania brak pytań dotyczących wikipedii, w tym stopnia
zaangażowania w projekt, motywacji, merytorycznego powiązania
aktywności redaktora jednego projektów z pracą zawodową itp.

W efekcie moja motywacja do poświęcenia około godziny własnego czasu
na wypełnianie po raz setny takich samych lub prawie takich samych
standardowych formularzy bardzo spadła i dotychczas ich nie
wypełniłem. Może zrobię to dziś po południu.

W dniu 26 marca 2012 09:43 użytkownik Dorożyński Janusz
<doroz...@wampnm.webd.pl> napisał:

--
W Majewski

Maciej Figura

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Witam,
Postaram się odpowiedziec na wszystkie pytania mniej więcej po kolei.

@Janusz "Ency" Dorożyński Udostępnianie formularzy publicznie jest
nielegalne ponieważ są one chronione prawami autorskimi, poza tym takie
udostępnianie jest silnie nie etyczne i krzywdzące dla samego testu, gdyż
wpływa to na siłe pomiaru badania.

@Gemma Faktycznie nie jest to prosta ankieta w Wordzie, ale nigdy
nie mówiłem że nią jest. W rzeczywistości nie jest to ankieta tylko
profesjonalne kwestionariusze stworzone przez psychologów pracy i
organizacji spełniające wymagania psychometryczne testów psychologicznych.
Nie za bardzo rozumiem stwierdzenia, że badanie nie jest dostosowane do
potrzeb ,,ankietowanych". Forma elektroniczna jest jedynym możliwym
rozwiązaniem jeżeli grupą badawczą są wikipedyści. Inną możliwością jest
badanie za pomocą tradycyjnych papierowych kwestionariuszy, lecz wiadomo że
pojawiają się tu problemy w dystrybucji kwestionariuszy jak i anonimowością
badanych. Co do wrażeń estetycznych jest to sprawa drugorzędna, lecz i tak
przed rozpoczęciem badania konsultowałem się w tej sprawie z innymi osobami,
które oceniły wygląd jako czytelny. Kwestionariusze są zbudowane w Excellu,
gdyż upraszcza to i zwiększa skuteczność obliczeń wyników, dodatkowo
eliminuje możliwe błędy przy eksporcie danych.

@Władysław Majewski Pierwszy kwestionariusz to Skala Zewnętrznej i
Wewnętrznej Motywacji w Pracy (Work Extrinsic and Intrinsic Motivation
Scale). Faktycznie w metryczce brak pytań o stopień zaangażowania w projekt
jak i powiązania aktywności zawodowej z aktywnością redakcyjną. Początkowo
brałem takie pytania pod uwagę, jednak w końcu stwierdziłem, że nie są one
kluczowe w pomiarze zmiennych. Poza tym grupa wikipedystów jest już dość
zawężoną i specyficzną grupą badawczą, więc podział jej na jeszcze mniejsze
grupy mogło by uniemożliwić uzbieranie odpowiedniej próby, aby badania miały
wartość naukową.

Chciałbym jeszcze na koniec podkreślić że udział w badaniach jest jak
najbardziej dobrowolny i ja nikogo do nich nie zmuszam. Z ciekawości
wybrałem właśnie wikipedystów jako grupę badawczą, właśnie z powodu
specyfiki tej grupy jak i tego, że nikt takich badań jeszcze nie
przeprowadzał. Więc chętnych do badania proszę o kontakt mailowy, a w
odpowiedzi prześle kwestionariusze.
Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Figura

Paelius

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Mętne to wszystko i nie do końca przemyślane.
1. "nie etyczne" - to nie po polsku. "Etyczny" to przymiotnik, "nie" z
przymiotnikami piszemy łącznie + kilka innych potknięć.
2. To, że coś jest chronione prawami autorskimi w żadnym razie nie
implikuje jego (każdorazowego) nielegalnego upubliczniania.
3. Ankietę robi się tak, aby wypełniający kwestionariusz miał prosto,
a nie osoba opracowująca dane.
4. Pytania o zaangażowaniu w projekt i powiązanie między działalnością
zawodową a wikipedyjną są (jak dla mnie) kluczowe.
PA

Olaf Matyja

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Strasznie się czepiacie. Testów psychologicznych nigdy się nie udostępnia w
internecie. Tracą wtedy powoli moc predykcyjną, bo niektórzy uczą się
odpowiedzi na pamięć, żeby lepiej wypaść np. podczas rozmowy o pracę. Była
już kiedyś wojna o upublicznienie testu Roschacha na commons.

Poza tym licencja obejmuje zwykle wykorzystanie testu w badaniach a nie
ogłoszenie go w internecie.

Wypełniłem, arkusz jest wg mnie czytelny i nie zajął godziny.

Olaf

Lista dyskusyjna WikiPL-l
Wiki...@lists.wikimedia....

Stanko

to wiki...@lists.wikimedia.org
Jak wyżej.
Nie prościej po prostu wypełnić i nie marudzić?
Albo nie wypełniać i też nie marudzić?

Nie dyskutujmy o gustach.

picus-viridis

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii

> http://bg.wikipedia.org/wiki/26_%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%82

Zwykła korekta, sam tak robię w kalendariach na innych wersjach językowych.

Picus viridis