[Wikipl-l] Britannica

Przykuta

to wiki...@lists.wikimedia.org
Rzućcie okiem:

http://www.britannica.com/blogs/2012/03/britannica-digital-milestones/

"2012
Britannica announces that the print edition of the encyclopedia, published continuously since 1768, will be discontinued and the company will continue to move forward with new digital education products."

Przykuta

Robert Drózd

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Witam,

Dnia 14 marca 2012 Przykuta napisał:

> Britannica announces that the print edition of the encyclopedia,
> published continuously since 1768, will be discontinued and the
> company will continue to move forward with new digital education products."

Przy okazji, sporo się od nas nauczyli. Wystarczy wejść na któreś
hasło w edycji online, np.
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/466681/Poland

Jest możliwość podejrzenia historii, opisów zmian, a nawet
poszczególnych diffów. Jest też przycisk "Edit"! Możemy utworzyć swoją
wersję artykułu, bardzo mi się podoba edytor WYSIWYG.

W zasadzie jest możliwe, że Britannica stanie się tym, czym na
początku miała być Nupedia, a potem Citizendium, czyli encyklopedią w
miarę otwartą, ale edytowaną przez specjalistów.

Dla hasła Poland mamy:
"Primary Contributors: Norman Davies, Andrew Hutchinson Dawson,
Krzysztof Jasiewicz, Jerzy A. Kondracki, Hans Roos, Kazimierz Maciej
Smogorzewski, Piotr S. Wandycz"...

(Swoją drogą, jakby takie wyświetlanie "primary contributors"
wprowadzić dla Wikipedii? Może to by pomogło w zrozumieniu przez
naród, że to nie krasnoludki redagują?)

Pozdrawiam,
Robert

--
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

Jakub K.

2012/3/14 Robert Drózd <rdr...@sgh.waw.pl>:

> (Swoją drogą, jakby takie wyświetlanie "primary contributors"
> wprowadzić dla Wikipedii? Może to by pomogło w zrozumieniu przez
> naród, że to nie krasnoludki redagują?)
A masz pomysł na wyliczenie tego? Czasem mi się zdarza że dodaje
kategorie i inne dodatki do hasła i nagle wychodzi na to że ilościowo
to włożyłem do niego więcej nic oryginalny autor mimo że to co dodałem
nie jest w sumie częścią hasła, czy to mnie czyni głównym autorem?

Plushy

Marcin Cieslak

to wiki...@lists.wikimedia.org
> [...]
>
> (Swoją drogą, jakby takie wyświetlanie "primary contributors"
> wprowadzić dla Wikipedii? Może to by pomogło w zrozumieniu przez

https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Cytuj&page=Strona_g%C5%82%C3%B3wna&id=29351274

a tam masz link do

https://toolserver.org/~eccenux/authors/?oldid=29351274

//Saper

Wikipedysta Mikołka

On 14/03/2012 08:09, Robert Drózd wrote:
> (Swoją drogą, jakby takie wyświetlanie "primary contributors"
> wprowadzić dla Wikipedii? Może to by pomogło w zrozumieniu przez
> naród, że to nie krasnoludki redagują?)

W sidebarze pod "Cytowanie tego artykułu" mamy link do narzędzia Nuxa,
które robi właśnie coś takiego.

User:Mikołka

--
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Mikołka