[Wikipl-l] Wredne adminy.

Wojciech Pędzich

to wiki...@lists.wikimedia.org
http://www.mmwroclaw.pl/405295/2012/3/7/oporowska-zostala-usunieta-z-wikipedii?category=sport

Masti ty wredny warśiawiunie, nie lubisz kiboli wrażej drużyny??

:)

W.

picus-viridis

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
> http://www.mmwroclaw.pl/405295/2012/3/7/oporowska-zostala-usunieta-z-wikipedii?category=sport
>
> Masti ty wredny warśiawiunie, nie lubisz kiboli wrażej drużyny??

To jakaś młoda tradycja, skoro nazwę nadano 28 X 2011.

Picus viridis

kicior99

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Pozwolę sobie odpowiedzieć w następujący sposób:

Pozwolę sobie odpowiedzieć na zawarte tu uwagi. Osobiście jestem pasjonatem
wikipedii, wikipedystą z zamiłowania, administratorem a przy tym
wrocławianinem, miłośnikiem miasta, zatem trudno będzie mi zarzucić
warszawskość (którą zarzuciliście mastiemu).

1. Naczelną zasadą Wikipedii jest weryfikowalność. Hasło nie zawierało ani
jednego źródła. Takie hasła, zgodnie z polityką Wikipedii, mogą zostać
usunięte. Brak jakichkolwiek źródeł na pojemność trybuny.

2. Nazwa "Żyleta" jest nazwą zwyczajową, utartą, która w historii doczekała
się licznych źródeł. Czy nazwa "Śląsk (Oporowska) jest tradycyjną, utartą
nazwą młyna? Jeśli jest - czy można podać na to jakiekolwiek wiarygodne
źródła zewnętrzne czyli niepochodzące z wydawnictw WKS Śląsk Wrocław?

3. Jedną z pięciu zasad Wikipedii jest "notability" czyli powszechna
zauważalność. Opisywany obiekt musi znajdować być w jakimś sposób znany,
sławny, różniący się od innych i musi to być podparte źródłami.

4. W sekcji Historia nazwy nie ma jakiegokolwiek źródła na datę, kiedy
została obrana nazwa. Tego typu informacja jest uznawana jako tzw. OR czyli
twórczość własna (original research). Jest to złamanie innej naczelnej
zasady Wikipedii - nie publikuje się tu informacji po raz pierwszy. Inaczej
- wikipedia nie jest po to, by nadawać wiarygodności faktom. Od tego są
gazety, portale internetowe, prace naukowe itp.

5. Naszą zasadą jest, że nie dyskutujemy jednego hasła za pomocą drugiego.
Hasło "żyleta" w wielu miejscach również urąga zasadom wikipedii i jeśli
nie zostanie poprawione - część informacji będzie musiała zostać usunięta.
Zwłaszcza do usunięcia jest cała sekcja z oprawami.

6. Nie jest prawdą jakoby artykuły na wikipedii pojawiały się i znikały
według uznania administratorów. Są u nas 2 tryby kasowania: ekspresowy, w
którym "na krótkiej ścieżce" usuwa się hasła w ewidentny sposób łamiące
zasady wikipedii oraz zwykły, gdzie o haśle może wypowiedzieć się każdy
(nawet nie wikipedysta) w tzw. poczekalni. Jeśli hasło wyleciało w trybie
tzw. ekspresowym, jego twórca zawsze może poprosić administratora o długą
procedurę i takie prośby są najczęściej spełniane. Nie jest to postępowanie
w formie pisanej, ale zwyczajowe.

6. Do redaktora: Nie zamykamy się na kibiców i nigdy nie zamykaliśmy. Hasła
u nas edytują zgodnie kibice Legii, Lecha, Śląska, Ruchu, Arsenalu,
Liverpoolu i wielu innych drużyn. Nie dyskryminujemy w żaden sposób nikogo,
również kibiców. Są u nas również miłośnicy kibicowania jako takiego,
mający olbrzymią wiedzę w tym zakresie. Niemniej jednak dbamy o jakość, aby
to co pojawia się w wikipedii było prawdziwe a zarazem miało odpowiednie
znaczenie. Nie każdy polityk, naukowiec, kolektyw ludzki jest
encyklopedyczny. Owszem, są takie grupy, choć i pisząc o nich (np. nobliści
czy stadiony pierwszoligowe) trzeba się trzymać faktów i dbać o źródła.
Również nam nie zależy na utrwalaniu stereotypu kibola (jako też żadnego
innego) ale nie za wszelką cenę.

Pozdrawiam.

--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)

kicior99

to Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
Dyskusja toczy się dalej, jak ktoś chce niech mnie wesprze :)

Jakub K.

to kici...@gazeta.pl, Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
No ale hasło Żyleta ma jeden przypis i kwiatki w stylu "Na zamknięcie
trybuny, kibice postanowili uhonorować ją godnie". Niby nie
argumentujemy innymi hasłami ale rozumiem że kibice z Oporowej mogą
mieć o tę Żyletę pretensje.

Plushy

Agnieszka Kwiecien

to kici...@gazeta.pl, Lista dyskusyjna polskojęzycznej Wikipedii
2012/3/8 kicior99 <robert.ci...@googlemail.com>:

Pan redaktor do mnie dzwonił i najpierw sprawdziłam historię tego
hasła a potem w dosyć długiej rozmowie odpowiedziałam mu praktycznie
jak wyżej, za wyjątkiem początku p.6 ponieważ te obszary Wikipedii
ogólnie nie są mi bliskie. Tekstu nie autoryzował, ale w sumie nic nie
przekręcił, chociaż słowo "fanatyk" z moich ust nie padło.

Pozdrawiam,
Agnieszka

--
Nova, Agnieszka Kwiecień